Vodíkové modely od Mercedesu a Hyundaiu dorazili k prvým zákazníkom

1

Záver minulého roka sa niesol v znamení automobilov na vodík. Hneď dvaja výrobcovia, Mercedes-Benz a Hyundai, totiž v decembri odovzdali prvým zákazníkom svoje modely poháňané vodíkovými palivovými článkami.

Elektromobilita nie je len o batériou poháňaných vozidlách. Viacero automobiliek vidí budúcnosť automobilového priemyslu aj autách na vodík. Táto technológia by sa podľa nich mohla dostať k slovu neskôr ako batériové elektromobily. Medzi automobilky, ktoré pracujú na technológií palivových článkov na vodík, patrí aj Mercedes-Benz a Hyundai.

Hyundai Nexo

Najnovším výsledkom práce kórejskej automobilky v tejto oblasti je model Hyundai Nexo. Úplne prvým zákazníkom, ktorý si ho prebral, je 60-ročný Kalifornčan Todd Hochrad, ktorý pracoval ako vedec. Stredne veľké SUV je dostupné na kalifornskom trhu za 58 300 $ (cca 51 000 €).

Vyše 600 km za 5 minút

Vozidlo dosahuje dojazd 612 km (EPA), čo je o 185 km viac ako v prípade modelu Tucson FCEV, ktorý disponoval vodíkovým pohonom predchádzajúcej generácie. Úplné natankovanie nádrží vodíkom trvá 5 minút. Elektromotor Hyundaiu Nexo poskytuje výkon 120 kW a krútiaci moment 395 Nm. Vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidla je 179 km/h.

Mercedes-Benz GLC F-CELL

Prvé vozidlá Mercedes-Benz GLC F-CELL putovali k nemeckým zákazníkom. Nejedná sa však o typický vodíkový automobil, nakoľko vozidlo obsahuje aj externe nabíjateľnú batériu. Je to teda skôr hybrid s palivovými článkami, ktorý jazdí primárne na vodík.

V prípade potreby je však možné využiť čisto batériový pohon. Dostupný je samozrejme aj čisto vodíkový či kombinovaný pohon oboch technológií. SUV strednej triedy dokáže prejsť čisto na vodík 430 km (WLTP), pričom batéria pomôže navýšiť dojazd o ďalších 51 km (WLTP).

Natankovanie 4,4 kg vodíka trvá cca 3 minúty. To prebieha pod tlakom 700 barov. Jazdnú dynamiku má na starosti elektromotor s výkonom 155 kW (211 k).

Zdroje (vrátane titulného obrázku): Hyundai, Daimler

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi a Hyundai budú spolupracovať na vodíkových autách. Nové modely čoskoro
Mercedes-Benz chystá do roku 2022 až 130 elektrifikovaných variantov áut
Technológia nanoFlowcell, ktorá má spôsobiť revolúciu v elektromobilite, je pripravená

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Vodík má slibnou budoucnost. Vzhledem k velkému počtu fotovoltaik, které přebytečnou energii můžou můžou využít právě k elektrolýze vody, pokud o ni nebude zájem v přenosové síti

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!