Hyundai Nexo vytvoril svetový rekord v dojazde vodíkových automobilov

6

Automobilka Hyundai hlási, že jej elektrické SUV Hyundai Nexo vytvorilo svetový rekord v dojazde vozidiel poháňaných palivovými článkami na vodík.

Bertrand Piccard, francúzsky vzduchoplavec, letec a prezident Solar Impulse Foundation, dosiahol svetový rekord v dojazde na jednu náplň nádrží automobilu poháňaného vodíkom. Piccard za volantom modelu Hyundai NEXO vyštartoval v pondelok 25. novembra 2019 z vodíkovej čerpacej stanice FaHyence v Sarreguemines vo východnom Francúzsku, neďaleko hraníc s Nemeckom.

Do cieľa, ktorý bol vo francúzskom národnom múzeu letectva a kozmonautiky (Musée de l’Air et de l’Espace) v Le Bourget pri Paríži, došiel nasledujúci deň. Prekonal tak vzdialenosť 778 km. Toľko doteraz neprešiel na jednu náplň palivových nádrží žiadny sériovo vyrábaný automobil poháňaný palivovým článkom na vodík.

Bertrand Piccard, ktorý sa v minulosti preslávil extrémnymi výkonmi v oblasti letectva – prvý nonstop oblet Zeme v balóne Breitling Orbiter a prvý oblet Zeme v solárnom lietadle, počas rekordnej jazdy postupne viezol niekoľko spolujazdcov. To poskytlo jeho hosťom príležitosť zoznámiť sa s ekologickým automobilom novej generácie, vymeniť si skúsenosti v oblasti ochrany životného prostredia a pohľady na trvale udržateľný rozvoj a mobilitu budúcnosti.

Na sedadle spolujazdca sa pritom počas jazdy vystriedali:

  • Jean Rottner, predseda Grand Est Region (Francúzsko),
  • veľkovojvoda Henri z Luxembugu,
  • Michel Delpon, poslanec za obvod Dordogne a predseda komisie pre využitie vodíka Národného zhromaždenia (Francúzsko),
  • Benoît Potier, CEO spoločnosti Air Liquide (Francúzsko),
  • Bruno Le Maire, minister hospodárstva a financií (Francúzsko),
  • Elisabeth Borne, ministerka životného prostredia (Francúzsko),
  • knieža Albert II. Monacký.
hyunda nexo dojazd

Zdroj: Hyundai

Základné údaje rekordnej jazdy

  • Prejdená vzdialenosť: 778 km
  • Zostávajúci dojazd zobrazený na palubnom počítači: 49 km
  • Čistenie vzduchu: 404,6 m3 – množstvo vzduchu, ktoré za deň potrebuje na dýchanie 23 dospelých osôb
  • Redukcia CO2: -111,2 kg – množstvo, ktoré by vozidlo rovnakej kategórie vypustilo do atmosféry pri jazde na vzdialenosť 778 km.

Základné špecifikácie vozidla

Na záver dopĺňame základné špecifikácie modelu Hyundai Nexo. Toto elektrické SUV disponuje rozmermi 4 670 x 1 805 x 1 545 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2 790 mm a koeficientom odporu vzduchu 0,33. Dosahuje štandardizovaný dojazd 666 km (WLTP), resp. 612 km (EPA). Úplné natankovanie nádrží vodíkom trvá 5 minút. Elektromotor Hyundaiu Nexo poskytuje výkon 120 kW a krútiaci moment 395 Nm. Vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidla sa zastaví na hodnote 179 km/h.

Zdroj: tlačová správa (Hyundai)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Súboj technológií: Batérie vs. vodík – Tesla Model 3 vs. Toyota Mirai
Nová technológia má umožniť domácu „výrobu“ a tankovanie vodíka
Lacné palivové články by vraj mohli nahradiť spaľovacie motory. Najskôr v hybridoch

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

6 komentárov

  1. O kolkej vystartoval, ked dorazil az na druhy den? Nehnevajte sa, ale vytesovat sa tu z auta na baterky, ktore pri beznej – nesetrnej jazde zvladne 250 km a potom musi sofer vypit na cerpacke 8 kav, kym sa auto naladuje… alebo niekto ide pomalickou jazdou aby mal dlhsi dojazd… chodte do kelu. Take auta su na dve veci. Na nic a na ho v no.

  2. Pane Rado, umíte číst? Toto je auto na vodík… Takže nevím jak chcete stihnout těch 8 káv, palivo zde máte doplněný během chvíle, o né moc déle než u klasických spalovacích aut. Podle mě je vodík jeden z nejlepších pohonů, bohužel je drahý.

    • Vodík je nebezpečný, autá sú pojazdné bomby, mimoriadne vhodné pre teroristov a psychicky narušených a vodíkové čerpačky vybuchujú tiež, viď Nórsko, kde ich pozastavili. Na výrobu, stláčanie a distribúciu vodíka sa spotrebuje toľko elektriny, že je úplne nezmyselné nepoužiť ju rovno na nabíjanie elektromobilov, bez obchádzky cez vodík. Na vodíkovej obchádzke sa pre nízku účinnosť stratí cca 70 % energie.

  3. Prepáčte mi autor, ale toto je čistý marketingový blabol.. Že sa tu s tým aj zahadzujete sa čudujem.. Z informácií, ktoré sú kľúčové sme sa nedozvedeli vôbec nič: napr.priemernu rýchlosť, čas, maximálnu rýchlosť, ktorou monsieur Piccard jazdil.., ďalej objem nádrže, atď.. A nie koho viezol 🙁 navyše Slovákom tie mená nič nehovoria, ale možno ako malá misia by sa to dalo počítať.. No na článok s takýmto bulvarnym nadpisom to fakt nie je.

Pridajte komentár