Mnoho motoristov je v očakávaní menších a cenovo dostupnejších elektromobilov ako Tesla „Model 2“, VW ID.2 & ID.1 a ich koncernové ekvivalenty od značiek Škoda a Seat/Cupra či ďalších malých modelov od Citroenu, Renaultu či Fiatu. A mimo týchto segmentov nechce zostať ani Hyundai. Čo môžeme v tomto smere očakávať aj na základe nových informácií?
Ešte v roku 2021 hovoril globálny šéf marketingu kórejskej automobilky Thomas Schemera o sub-kompaktnom elektromobile (segment B). Ten by teda konkuroval napr. modelu, ktorý vzíde z nedávno predstaveného konceptu Volkswagen ID. 2all. Schemera vtedy povedal, že by mohol vyrásť na e-platforme E-GMP, ktorá je základom aj pre modely Hyundai Ioniq 5 či Kia EV6. A dodal, že v prípade ceny základného modelu sa chcú priblížiť k 20 000 € alebo túto hranicu pokoriť.
Minulý rok zas marketingový šéf Hyundai Motor Europe, Andreas-Christoph Hofmann, uviedol, že pracujú na malom elektromobile, ktorý bude dostupný pre európsky trh. „Každý v odvetví vie, že v prípade tohto druhu vozidla je cieľom cena 20 000 €,“ dodal.
Následne sa objavila neoficiálna správa, že Hyundai chystá hneď 2 cenovo dostupné sub-kompaktné elektromobily. Jeden z nich by mal byť „mestským“ modelom a ten druhý jeho „robustnejším“ variantom. Takže by sme mohli zrejme očakávať modely typu hatchback a SUV/crossover.
Automobilka Hyundai mala pritom potvrdiť, že chystané malé elektromobily budú vybavené elektromotorom od spoločnosti BorgWarner, ktorý má škálovateľný výkon až do 135 kW. A podľa vtedajších informácií by sa mali do výroby dostať v polovici tohto roku, resp. koncom roka 2024.
Novinky
Aktuálne sa nezdá, že by sa v najbližšej dobe chystal do výroby menší globálny elektromobil od Hyundaiu. Každopádne sa objavila ďalšia neoficiálna správa (od nemenovaných zdrojov portálu Carscoops), že Hyundai pracuje na dvojici menších elektromobilov, pričom sa máme dočkať aj crossoveru.
Carscoops dodáva, že jeden z elektromobilov by mal patriť do segmentu A, kde sa radia napr. modely Hyundai i10 či VW e-up. Ten by ale nemal vyrásť na dedikovanej koncernovej platforme pre elektromobily E-GMP, keďže tá je pre tento druh vozidiel „veľká“. Namiesto toho má Hyundai siahnuť po jednoduchšom a menej sofistikovanom riešení. T.j. elektrifikovať existujúcu platformu K1 navrhnutú pôvodne pre najmenšie spaľováky.
Z oficiálnych kruhov pritom zaznieva, že Hyundai aktuálne uvažuje o tom, ako zachovať najmenšie modely značky (i10, i20 a i30) v „dobe elektrickej“. Šéf európskej divízie Michael Cole pre Autocar povedal, že značka má v pláne novú generáciu týchto modelov. Dodal však, že elektrifikácia najnižších segmentov je výzvou a aktuálne zvažujú, čo bude v tomto smere ďalej.
Jednou z možností má byť podľa Colea to, že menšie elektromobily budú ponúkať formou predplatného (aj dlhodobého), aby zabezpečili cenovú dostupnosť.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW Group chystá ešte menšie a lacnejšie elektromobily „ID.1“. Základy vyvinie Škoda
Hyundai predstavil 2. generáciu elektromobilu Kona. Ponúkne dojazd až 490 km
Manažér Tesly mal prezradiť, kedy začne výroba elektromobilu novej generácie. Bude z patentovanej ocele?
5 komentárov
Prečo by malo byť pri prenájme auto dostupnejšie, keď popri cene modelu pri prenájme treba zaplatiť aj celú administratívu okolo toho.
Malé elektromobily sa, ako sa zdá, rodia najťažšie! Výnimkou je Wuling Hong Guang MINI EV a zopár jeho nasledovateľov v Číne, lebo platí: “ Aj čert „robí“ na veľkú kopu“!
Kedy začnú konštruktéri a ich šéfovia rešpektovať aerodynamiku? Prečo robia tie nezmyselné tvary takzvaných SUV, keď to ani štvorkolky nie sú ? EV nepotrebujú kolmý predok skrz velký chladič ako mali terénne autá, na ktoré sa SUV majú podobať. Velmi sa mýlite že ludia chcú tvar SUV s velkým odporom vzduchu a vysokou spotrebou na dialnici. Z SUV chcú ludia len dve veci, vysoký pohodlný posed a vyšší podvozok aby mohli skočiť na obrubník, krabicový tvar nutný nie je.
V automobilovo priemysle chýba p. Ford a hlavne jeho myšlienky a cenové relácie výrobkov. Ihned by to mohli zabaliť a aj ostatný výrobcovia následne by skončili. Elektromobil je svojou konštrukciou a náročnostou výroby podstatne jednoduchší ako klasické auto za spaľovaím motorom. Pritom pán. Musk dal zdarma licencie na technické riešenia čo je zataľ podľa mňa najväčší počin pre ochranu ovzdušia a prínos proti znečistovaniu životného prostredia. Pán Ford je aj v tomto momente naj. výrobca aut v každom smere na svete.
V automobilovo priemysle chýba p. Ford a hlavne jeho myšlienky a cenové relácie výrobkov. Ihned by to mohli zabaliť a aj ostatný výrobcovia následne by skončili. Elektromobil je svojou konštrukciou a náročnostou výroby podstatne jednoduchší ako klasické auto za spaľovaím motorom. Pritom pán. Musk dal zdarma licencie na technické riešenia čo je zataľ podľa mňa najväčší počin pre ochranu ovzdušia a prínos proti znečistovaniu životného prostredia. Pán Ford je aj v tomto momente naj. výrobca aut v každom smere na svete.