Automobilky sa konečne začínajú púšťať do menších cenovo dostupnejších elektromobilov, čoho dôkazom je aj Hyundai. Ten totiž avizuje konkurenta pre „trojičky“ od VW Group či nástupcu Renaultu Zoe s cenou okolo 20 000 €.
Bez cenovo dostupnejších elektromobilov je masový prechod k elektromobilite utópiou, a tak konečne prichádza na rad aj tento druh vozidiel. Do závodu o prvý „mimočínsky“ sub-kompaktný elektromobil so základnou cenou okolo 20 000 € sa pritom zapája aj Hyundai.
Marketingový šéf Hyundai Motor Europe, Andreas-Christoph Hofmann, uviedol, že jeho spoločnosť pracuje na malom elektromobile, ktorý bude dostupný pre európsky trh, informuje Ecomento na základe správy Autonews. Hofmann pritom dodal: „Každý v odvetví vie, že v prípade tohto druhu vozidla je cieľom cena 20 000 €“.
Je teda jasné, komu chce Hyundai týmto vozidlom konkurovať. VW Group totiž už dlhšie avizuje elektromobily veľkosti modelov VW Polo či T-Roc, ktoré budú začínať na cene okolo 20 000 €. Tie pritom prídu na trh pod značkami Volkswagen, Škoda a Cupra (tento model však má byť drahší zhruba o 5 000 €, pretože má byť športovejší a prémiovejší).
No a elektromobil z rovnakej kategórie za podobnú cenu avizuje aj Renault. Nástupca modelu Zoe, Renault 5, by mal totiž stáť 20 000 až 25 000 €. Tento model by mal prísť na trh o niečo skôr ako elektromobily od VW Group, a to v polovici roka 2024.
Prvé správy sa objavili minulý rok
Hyundai hovoril o sub-kompaktnom elektromobile už minulý rok. Vtedy globálny šéf marketingu kórejskej automobilky, Thomas Schemera, uviedol, že by mohol vyrásť na novej e-platforme E-GMP, ktorá je základom aj pre modely Hyundai Ioniq 5 či Kia EV6. Podľa Schemeru totiž „má zmysel rozšíriť všetky výhody súvisiace s touto platformou na menšie vozidlá.“ Šéf marketingu spoločnosti Hyundai dodal, že v prípade ceny sa chcú priblížiť k 20 000 € alebo túto hranicu pokoriť.
V tom čase ešte len prebiehali diskusie ohľadom projektu „malého“ elektromobilu, ale dnes už je jasné, že vedenie Hyundaiu projekt schválilo. Sme pritom zvedaví, kedy príde elektrický Hyundai zo segmentu B na trh. Schemera totiž tiež povedal, že ich model by mohol prísť na trh skôr ako konkurenti od VW Group, teda pred rokom 2025.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Cenovo dostupné elektromobily od Škody, VW a Seatu/Cupry poodhalili svoj dizajn
Seat predstavil svoj najlacnejší elektromobil Cupra UrbanRebel v 2. koncepčnej verzii
Nástupca Renaultu Zoe bude cca o tretinu lacnejší. Novinky ohľadom modelu 5
13 komentárov
Sem s ním
… už dnes je neskoro! To mi pripomenulo Daciu Spring! Aktuálne na TESLA magazíne nič nepočuť o úspechoch v predaji a skúsenostiach z prevádzky! Pohľadajte a uverejnite pán Bakša!
To akože, vážený AN, pán Bakša je tvoj podriadený, alebo čo? Že mu takto rozkazuješ? (Pohľadajte a uverejnite!)
Žiadne „prosím vás“, „mohli by ste“, „boli by ste taký láskavý“ a tak?
Nájdi si svoju milovanú Daciu Spring na internete sám, ty truhlík! A rozkazuj si doma manželke, dobre? Ty neokrôchané… voľačo!
Ale JOZEF..
Je teda na mieste AN dodavam, mohli by ste, prosim, pan Bakša pridat nejaky clanok o predajoch prip.spolahlivosti Springu, pripadne skode citigoe? Dik
Milý Jožko Kotík, to že som použil jednoduché stručné vecné požiadanie p. Bakšu o pohľadanie a uverejnenie nie je ani nezdvorilé, ani urážlivé voči nemu tak, ako sú Tvoje slová voči mne! Dúfam, že to tak chápe aj on, a pohľadá a zverejní, aj keď som nepoprorosil, ale len požiadal! ….
Malý elektromobil už na trhu je – Peugeot 208 alebo Corsa či Honda e, len ceny sú veľké. V Číne to ide, predávať elektromobily za dostupné ceny, len v Európe chcú ľudí všetci dojiť. Aj tí Číňania.
Áno aj Číňania nás doja, až nás to dojí-ma ….
Strata casu tu debatovat o nicom,ved uz pred sto elektromobily jazdili,no niekto zrejme malo zarabal….
Ford začal vyrábať lacný model T pásovou výrobou, batérie boli drahé a málo výkonné a ropná lobby zrejme tiež zapracovala, takže sa presadili špinavé spaľováky a s nimi ropné a uhoľné koncerny (ktoré blokovali obnoviteľné zdroje energie) a dnes nám horí pomalý celý svet – ESP, FR, P, GR, GB, RUS, BR… Vojna tomu riadne pridáva a bude to makačka, zvrátiť tento stav.
J.Kotík-Som na tomto magazíne už dlho a vždy ,keď niekto príde s dobrým nápadom alebo myšlienkou, tak Kotík ho zničí ,prevalcuje a pouráža !! Kokotík-pardón Kotík, neruš a nekaz diskusiu na tomto blogu ! V skutočnosti by som ti povedal – zmizni z tohoto blogu a nekaz ľuďom náladu !!
JS ďakujem za podporu! Myslím, že som sa nedopustil žiadnej neslušnosti, a výčitka Jožka Kotíka nebola na mieste!
S pozdravom všetkým správnym čitateľom Tesla magazínu a p. Bakšovi AN
Aj 20 000 je moc dat za take auticko….
Neverím, že sa to zrealizuje. Alebo, že by predsa raz motyka vystrelila?