Hyundai potvrdil, že chystá „malý“ cenovo dostupnejší elektromobil

13

Automobilky sa konečne začínajú púšťať do menších cenovo dostupnejších elektromobilov, čoho dôkazom je aj Hyundai. Ten totiž avizuje konkurenta pre „trojičky“ od VW Group či nástupcu Renaultu Zoe s cenou okolo 20 000 €.

Bez cenovo dostupnejších elektromobilov je masový prechod k elektromobilite utópiou, a tak konečne prichádza na rad aj tento druh vozidiel. Do závodu o prvý „mimočínsky“ sub-kompaktný elektromobil so základnou cenou okolo 20 000 € sa pritom zapája aj Hyundai.

Marketingový šéf Hyundai Motor Europe, Andreas-Christoph Hofmann, uviedol, že jeho spoločnosť pracuje na malom elektromobile, ktorý bude dostupný pre európsky trh, informuje Ecomento na základe správy Autonews. Hofmann pritom dodal: „Každý v odvetví vie, že v prípade tohto druhu vozidla je cieľom cena 20 000 €“.

Je teda jasné, komu chce Hyundai týmto vozidlom konkurovať. VW Group totiž už dlhšie avizuje elektromobily veľkosti modelov VW Polo či T-Roc, ktoré budú začínať na cene okolo 20 000 €. Tie pritom prídu na trh pod značkami Volkswagen, Škoda a Cupra (tento model však má byť drahší zhruba o 5 000 €, pretože má byť športovejší a prémiovejší).

No a elektromobil z rovnakej kategórie za podobnú cenu avizuje aj Renault. Nástupca modelu Zoe, Renault 5, by mal totiž stáť 20 000 až 25 000 €. Tento model by mal prísť na trh o niečo skôr ako elektromobily od VW Group, a to v polovici roka 2024.

Prvé správy sa objavili minulý rok

Hyundai hovorilsub-kompaktnom elektromobile už minulý rok. Vtedy globálny šéf marketingu kórejskej automobilky, Thomas Schemera, uviedol, že by mohol vyrásť na novej e-platforme E-GMP, ktorá je základom aj pre modely Hyundai Ioniq 5 či Kia EV6. Podľa Schemeru totiž „má zmysel rozšíriť všetky výhody súvisiace s touto platformou na menšie vozidlá.“ Šéf marketingu spoločnosti Hyundai dodal, že v prípade ceny sa chcú priblížiť k 20 000 € alebo túto hranicu pokoriť.

V tom čase ešte len prebiehali diskusie ohľadom projektu „malého“ elektromobilu, ale dnes už je jasné, že vedenie Hyundaiu projekt schválilo. Sme pritom zvedaví, kedy príde elektrický Hyundai zo segmentu B na trh. Schemera totiž tiež povedal, že ich model by mohol prísť na trh skôr ako konkurenti od VW Group, teda pred rokom 2025.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Cenovo dostupné elektromobily od Škody, VW a Seatu/Cupry poodhalili svoj dizajn
Seat predstavil svoj najlacnejší elektromobil Cupra UrbanRebel v 2. koncepčnej verzii
Nástupca Renaultu Zoe bude cca o tretinu lacnejší. Novinky ohľadom modelu 5

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

13 komentárov

  1. … už dnes je neskoro! To mi pripomenulo Daciu Spring! Aktuálne na TESLA magazíne nič nepočuť o úspechoch v predaji a skúsenostiach z prevádzky! Pohľadajte a uverejnite pán Bakša!

    • Jozef Kotík on

      To akože, vážený AN, pán Bakša je tvoj podriadený, alebo čo? Že mu takto rozkazuješ? (Pohľadajte a uverejnite!)
      Žiadne „prosím vás“, „mohli by ste“, „boli by ste taký láskavý“ a tak?
      Nájdi si svoju milovanú Daciu Spring na internete sám, ty truhlík! A rozkazuj si doma manželke, dobre? Ty neokrôchané… voľačo!

      • Ale JOZEF..
        Je teda na mieste AN dodavam, mohli by ste, prosim, pan Bakša pridat nejaky clanok o predajoch prip.spolahlivosti Springu, pripadne skode citigoe? Dik

      • Milý Jožko Kotík, to že som použil jednoduché stručné vecné požiadanie p. Bakšu o pohľadanie a uverejnenie nie je ani nezdvorilé, ani urážlivé voči nemu tak, ako sú Tvoje slová voči mne! Dúfam, že to tak chápe aj on, a pohľadá a zverejní, aj keď som nepoprorosil, ale len požiadal! ….

  2. Malý elektromobil už na trhu je – Peugeot 208 alebo Corsa či Honda e, len ceny sú veľké. V Číne to ide, predávať elektromobily za dostupné ceny, len v Európe chcú ľudí všetci dojiť. Aj tí Číňania.

    • Ford začal vyrábať lacný model T pásovou výrobou, batérie boli drahé a málo výkonné a ropná lobby zrejme tiež zapracovala, takže sa presadili špinavé spaľováky a s nimi ropné a uhoľné koncerny (ktoré blokovali obnoviteľné zdroje energie) a dnes nám horí pomalý celý svet – ESP, FR, P, GR, GB, RUS, BR… Vojna tomu riadne pridáva a bude to makačka, zvrátiť tento stav.

  3. J.Kotík-Som na tomto magazíne už dlho a vždy ,keď niekto príde s dobrým nápadom alebo myšlienkou, tak Kotík ho zničí ,prevalcuje a pouráža !! Kokotík-pardón Kotík, neruš a nekaz diskusiu na tomto blogu ! V skutočnosti by som ti povedal – zmizni z tohoto blogu a nekaz ľuďom náladu !!

    • JS ďakujem za podporu! Myslím, že som sa nedopustil žiadnej neslušnosti, a výčitka Jožka Kotíka nebola na mieste!

      S pozdravom všetkým správnym čitateľom Tesla magazínu a p. Bakšovi AN

Pridajte komentár