Koncern Hyundai ukončí európsky predaj spaľovacích áut v roku 2035. Čo ďalšie strategické ciele?

2

Koncern Hyundai Motor, pod ktorý patria značky Hyundai, Kia a Genesis, oznámil záväzok, že do roku 2045 sa stane uhlíkovo neutrálnou spoločnosťou. Stratégia pre dosiahnutie tohto cieľa je pritom postavená na troch pilieroch: čistá mobilita, platformy novej generácie a zelená energia. A Európa bude prvým veľkým trhom, kde kórejský koncern ukončí predaj spaľovacích áut.

Cesta k uhlíkovej neutralite

Koncern Hyundai Motor sa na aktuálnom autosalóne IAA Mobility 2021 zaviazal, že do roku 2040 zníži svoje emisie uhlíka o 75 % v porovnaní s rokom 2019. A do roku 2045 chce dosiahnuť uhlíkovú neutralitu v rámci svojich produktov a globálnych prevádzok.

Integrovaná mnohorozmerná stratégia spoločnosti Hyundai Motor Group pre uhlíkovú neutralitu pozostáva z troch pilierov, ktorými sú rozšírenie radu čistých automobilov, vývoj platforiem novej generácie a investovanie do riešení a technológií zelenej energie.

1. Čistá mobilita

Hyundai Motor sa zaväzuje v nasledujúcich rokoch postupne zvyšovať podiel predaja vozidiel s nulovými emisiami. Do roku 2030 chce dosiahnuť, aby 30 % jeho globálneho predaja tvorili bezemisné vozidlá a do roku 2040 očakáva, že 80 % z celkového predaja budú predstavovať batériové elektromobily (BEV) a vozidlá s vodíkovými palivovými článkami.

V Európe plánuje Hyundai od roku 2035 ponúkať už iba bezemisné vozidlá. A do roku 2040 bude koncern postupne na hlavných trhoch ukončovať predaje všetkých vozidiel využívajúce fosílne palivá, čím podporí prechod na čistú mobilitu.

Ďalším elektromobilom, ktorý Kórejci uvedú na trh bude sedan Hyundai Ioniq 6, ktorý sa inšpiruje konceptom Prophecy. V pláne je aj veľké SUV Ioniq 7 a viacero ďalších batériových modelov.

Koncern Hyundai popri vývoji BEV pracuje aj na automobiloch s palivovými článkami. V roku 2023 sa pritom dočkáme nového vodíkového modelu Nexo (kompaktné SUV). Potom bude nasledovať vodíkové MPV a do roku 2025 aj veľké SUV poháňané palivovými článkami na vodík.

2. Platformy ďalšej generácie

Platformy ďalšej generácie podľa koncernu Hyundai Motor zahŕňajú inovatívny súbor možností mobility z bodu A do bodu B, ako sú Urban Air Mobility (UAM) a autonómne vozidlá, ktoré ponúkajú väčšiu voľnosť pohybu bez uhlíkovej stopy.

Kórejci poskytnú svoje vozidlá Hyundai Ioniq 5 vybavené systémom autonómneho riadenia 4. úrovne svojmu partnerovi, spoločnosti Motional, ktorá plánuje začať s mobilitnou službou typu robotaxi (niečo ako Uber s autonómne jazdiacimi vozidlami) v roku 2023.

hyundai ioniq 5 robotaxi

Zdroj: Hyundai

Mestská letecká mobilita (UAM) je ďalšou sférou, kde sa Hyundai Motor angažuje. Kladie si pritom za cieľ uviesť na trh plne elektrický model UAM optimalizovaný pre vnútromestskú prevádzku, a to v roku 2028. O dva roky neskôr plánuje spoločnosť spustiť regionálnu leteckú dopravu, ktorá spája susedné mestá.

3. Zelená energia

Hyundai Motor plánuje okrem používania obnoviteľnej energie vo svojich výrobných závodoch aj dlhodobé investície do zelených technológií ako:

  • Zelený vodík na báze obnoviteľnej energie: Koncern Hyundai Motor investoval do globálnych startupov, ako je napríklad H2Pro, aby spolupracoval v oblasti zeleného vodíka. Okrem toho plánuje zriadiť zelenú vodíkovú infraštruktúru v krajinách so silnou vládnou podporou a bohatými obnoviteľnými zdrojmi energie.
  • Vehicle-to-grid (V2G): Technológia, ktorá umožňuje energiu vracať späť do elektrickej siete z batérie elektromobilu. Umožňuje efektívne riadiť dopyt po energii, najmä v čase špičky, a tým znižuje závislosť od fosílnych palív.
  • Second Life Battery Energy Storage System (SLBESS): Hyundai v súčasnej dobe spolupracuje s rôznymi miestnymi energetickými partnermi na realizácii pilotných projektov pre opätovné komerčné použitie vyslúžilých batérií elektromobilov. A budúci rok sa chystá testovať aplikáciu SLBESS v Nemecku.

Zdroj: Hyundai

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Od roku 2035 môžu byť v EÚ dostupné už len elektromobily, ak prejde návrh EK
Elektrické taxi-lietadlá od Hyundaiu majú byť v prevádzke už o pár rokov
Zákaz predaja nových spaľovacích áut zatiaľ plánuje 27 krajín

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. „Koncern Hyundai ukončí európsky predaj spaľovacích áut v roku 2035.“

    Neskoro. Už v tomto roku bola tretina obyvateľov USA postihnutá nejakou formou prírodnej katastrofy (tornáda, suchá, požiare, záplavy…). Za EÚ som takýto údaj nezaznamenal, ale tiež to nebude malé číslo, len na Slovensku boli niektoré oblasti vytopené aj tri krát a veľké povodne boli aj v Čechách, Rakúsku, Nemecku, Belgicku, požiare v Grécku, Turecku, Španielsku, tornáda na Slovensku, na Morave… A treba sa sústrediť aj (a hlavne) na kamiónovú dopravu, lodnú a leteckú.

    • V prvom rade ideálne implementovať BEV pre MHD. Tam je to okamžite ziskové bez dotácií. TCO majú EV autobusy nižšie ako ICE. Dve zásadné nevýhody sú vyššie obstarávacie náklady a extrémny nedostatok výrobných kapacít batérií v EU. Skúsenosti z Číny, kde sú už roky flotily EV autobusov v ráde desiatok tisíc, jasne demonštrujú technickú a ekonomickú zmysluplnosť na big data, navyše s online prístupom 🙂
      Oponentov treba urýchlene poslať do Šanghaja, nech sa strápnia nekompetentnými argumentami o nevýhodách elektrifikovanej MHD, alebo o nerealizovateľnosti prechodu na BEV. Tam to už roky funguje a absolútne nerozmýšľajú o návrate k ICE MHD. Ani s návratom konskej železnice…

Pridajte komentár