Automobilka Hyundai informuje, že ich subkompaktné elektrické SUV Hyundai Kona Electric prekonalo zaujímavý míľnik. Jeho predaje totiž prekročili číslo 100 000. Počas svojho pôsobenia na trhu pritom tento model získal viacero ocenení. A začiatkom roka sa dočkal „refreshu“, pričom vynovená verzia sa začala vyrábať aj v Česku.
Hyundai vo svojej tlačovej správe uvádza, že „kumulatívny celosvetový predaj modelu KONA Electric k 30. júnu 2020 dosiahol 103 719 kusov. Vozidlo bolo na trh uvedené v marci 2018. Viac ako tri štvrtiny z celkového počtu sa predalo mimo svojho domáceho trhu, ktorým je Kórea.
KONA Electric získala od svojho uvedenia na trh mnoho významných ocenení za špičkový dojazd, schopnosť rýchleho nabíjania, bezpečnostné funkcie a komfort. V apríli 2020 Kona Electric získala v premiérovej TopGear Electric Awards ocenenie ako najlepšie malé rodinné auto (Best Small Family Car) na základe dosiahnutého výkonu počas 24-hodinového európskeho tripu s dĺžkou 1 600 km.
V tom istom roku U.S. News & World Report označil model KONA EV za najlepšie elektrické vozidlo. V roku 2019 WardsAuto zaradil KONA Electric do svojho top 10 zoznamu. V roku 2018 ju Auto Express vymenoval za Dostupné elektrické auto roka. KONA EV bola ocenená aj španielskym denníkom ABC v kategórii Najlepší automobil roka. KONA EV tiež získala titul severoamerické úžitkové vozidlo roka 2019.“
Tohtoročný „refresh“
Spoločnosť Hyundai Motor Norway začiatkom roka informovala, že kórejská automobilka zvyšuje dojazd modelu Kona Electric so 64 kWh batériou na 484 km (WLTP), čím si polepšil o 35 km. Tento upgrade sa pritom týka vozidiel vyrobených od marca 2020, ktoré sú vybavené „továrenskými“ pneumatikami Michelin Primacy 4.
Vynovený elektromobil Hyundai Kona Electric tiež ponúka lepší jazdný výkon, a to vďaka lepšej „priľnavosti“. Nemalo by tak zrejme už dochádzať k strate trakcie pri prudkom zošliapnutí akcelerátora, na čo sa sťažovali niektorí majitelia aj novinári.
Hyundai vo svojej „tlačovke“ tiež uvádza, že „nadviazaním na úspech modelu KONA Electric sa spoločnosť Hyundai Motor zameriava na to, aby sa mobilita s nulovými emisiami stala skutočnosťou a bola významnou súčasťou jej dlhodobej stratégie. Cieľom spoločnosti Hyundai do roku 2025 je, aby predávala 560 000 batériových elektrických vozidiel ročne.“
SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Futuristické“ elektromobily Hyundai Prophecy a 45 EV pôjdu do sériovej výroby
Koncern Hyundai predstavil svoje plány v oblasti elektromobility do roku 2025
20 najpredávanejších elektromobilov a plug-in hybridov v Európe za rok 2019
Jeden komentár
To určite jedine tak vo sne