Hyundai Kona Electric dosiahol v rámci hypermilingu dojazd cez 1 000 km

6

Trom plne elektrickým vozidlám Hyundai Kona Electric sa za kontrolovaných podmienok podarilo prekročiť dojazd 1 000 km na jedno nabitie. V rámci tzv. hypermilingu dosiahli dojazd 1 018,7 km, 1 024,1 km a 1 026,0 km.

Pri batérii s kapacitou 64 kWh to znamená spotrebu 6,28, 6,25 a 6,24 kWh/100 km, čo je hlboko pod štandardnou hodnotou 14,7 kWh/100 km, ktorú vozidlám určil testovací cyklus WLTP.

Všetky 3 elektromobily Hyundai KONA Electric, ktoré jazdili na okruhu Lausitzring, pochádzali zo sériovej výroby. Podľa testovacieho cyklu WLTP je ich dojazd na jedno nabitie 484 kilometrov. Okrem toho absolvovali počas trojdňového testu pravidelné kontroly rôznymi jazdcami, ktorí sa za volantom vymenili 36-krát, pričom asistenčné systémy zostali nedotknuté.

Tieto dva faktory tvorili nevyhnutné predpoklady, ktoré dokazovali význam misie automobilky Hyundai pri dosahovaní extra dojazdu. Spoločnosť Dekra, odborná organizácia, ktorá prevádzkuje okruh Lausitzring od roku 2017, zaručila, že počas hypermiling testov sa všetko odohrávalo podľa predpisov a plánu.

Úsporná jazda ako výzva

Technici značky Hyundai, ktorých viedol Thilo Klemm, šéf popredajného tréningového centra, vypočítali teoretický dojazd na úrovni medzi 984 a 1 066 kilometrami. Brali pritom do úvahy simuláciu jazdy pri priemernej rýchlosti mestskej premávky. To bola zase výzva pre vodičov, pretože úsporné jazdenie si v letných horúčavách vyžadovalo koncentráciu a trpezlivosť.

Na okruhu Lausitzring proti sebe bojovali tri tímy: tím testovacích jazdcov z renomovaného časopisu Auto Bild, technici z popredajného oddelenia Hyundai Motor Deutschland a tretí tím pozostával z členov tlačového a marketingového oddelenia spoločnosti. Napriek tomu, že použitie klimatizácie nebolo zakázané, nikto neriskoval, aby pri vonkajšej teplote 29 stupňov Celzia klimatizácia uberala potrebné kilometre z dojazdu.

Z rovnakého dôvodu mali všetky automobily Hyundai KONA Electric vypnutý informačný a zábavný systém, takže zásoby energie sa používali výlučne a iba na pohon vozidla. Zapnuté zostalo iba denné svietenie, aby sa tak splnili zákonné podmienky pre jazdenie v bežnej premávke. Všetky vozidlá používali štandardne dodávané pneumatiky Nexen Nfera SU1 s nízkym valivým odporom a s rozmerom 215/55 R17.

Tímy dosiahli počas jazdy do 1 000-kilometrovej vzdialenosti priemernú rýchlosť medzi 29 a 31 km/h. Na prvý pohľad sa to môže zdať málo, no išlo o podmienky v typickej mestskej premávke vrátane zhustenej dopravy v špičke, semaforov a o dodržiavanie predpísanej rýchlosti 30 km/h v obytných zónach.

Zdroj: tlačová správa (Hyundai)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Unikli špecifikácie Hyundaiu 45 EV: Dojazd cez 500 km či extrémne nabíjanie
„Futuristické“ elektromobily Hyundai Prophecy a 45 EV pôjdu do sériovej výroby
Hyundai má novú značku pre elektromobily – IONIQ. Chystá 3 nové modely

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

6 komentárov

    • Skôr než začneš používať silné slová, skús si prečítať článok do konca. Čo myslíš, akú máš priemernú rýchlosť v meste, keď na 5 km úseku 6x stojíš na križovatke na červenú? Neviem, či si už niekedy jazdil na aute v meste počas bežnej premávky, ale sú situácie, kedy aj elektrokolobežkári držia krok s autami na vzdialenosť niekoľkých kilometrov.
      Okrem toho, ten test nazývajú „hypemiling“, čo vcelku vystihuje jeho podstatu. Je dobrý napr. na to, aby sme videli koľko energie zbytočne premrháme tým, že nepremyslene brzdíme (pri rekuperácii elektrinu získaš späť, s benzínom sa mi to ešte nepodarilo).

Pridajte komentár