Hyundai predstavil 2. generáciu elektromobilu Kona. Ponúkne dojazd až 490 km

5

Automobilka Hyundai dnes predstavila druhú generáciu svojho subkompaktného elektrického SUV Hyundai Kona Electric. Uvádza pritom, že nová Kona bola vyvinutá ako elektromobil, pričom z neho boli odvodené ďalšie verzie. A to hybridné a spaľovacie.

Hyundai sa chváli, že nová Kona Electric ponúka „najlepší dojazd na elektrický pohon v segmente B-SUV„, úložný priestor pod prednou kapotou, aktívne vzduchové klapky, možnosť napájania elektrických zariadení energiou z trakčnej batérie vozidla (V2L), Head-up Display (HUD), jazdný režim i-PEDAL (jazdenie len s pomocou pedálu akcelerátora), inteligentný systém rekuperácie, systém electronic-Active Sound Design (virtuálny zvuk pre vodiča) či pokročilé asistenčné systémy vodiča (ADAS) SmartSense, vrátane autonómneho riadenia 2. úrovne.

Hyundai Kona Electric druhej generácie podrástol. Na dĺžku meria 4 355 mm, čo je o 150 mm viac ako v prípade pôvodného modelu. Podľa výrobcu je novinka tiež širšia (+25 mm) a má o 60 mm dlhší rázvor. To teda znamená šírku 1 825 mm a rázvor 2 660 mm. Výška vrástla o 20 mm na 1 575 mm. Hlavný zadný batožinový priestor má objem 466 l (+ predný „frunk“: 27 l). A koeficient odporu vzduchu vozidla je 0,27.

Dve verzie

Dostupné budú 2 verzie modelu Hyundai Kona Electric „2“. Základná „Standard Range“ ponúkne výkon 115 kW, krútiaci moment 255 Nm a batériu s kapacitou 48,4 kWh. Verzia „Long Range“ disponuje výkonom 160 kW, krútiacim momentom 255 Nm a batériou s kapacitou 65,4 kWh, ktorá zabezpečí dojazd okolo 490 km WLTP (predbežný odhad).

Vozidlo funguje na 400-V elektrickej architektúre a z 10 na 80 % sa má nabiť za 41 min. Nabíjací systém obsahuje aj predohrev batérie, ktorý podľa Hyundaiu „zaistí bezpečné nabíjanie a dojazd v zime“. Poteší aj ochrana proti primrznutiu veka nabíjacieho portu (odolať má teplote -30 °C).

Medzi vylepšenia v rámci výbavy patria podľa výrobcu duálne 12,3-palcové panoramatické obrazovky, digitálny kľúč Digital Key 2 Touch, kompletné aktualizácie softvéru Over-the-Air (OTA) a online navigácia Connected Car Navigation Cockpit (ccNC).

V tlačovej správe k predstaveniu druhej generácie modelu Kona Electric, ktorú máme k dispozícii, chýba viacero podstatných nielen technických špecifikácií. Preto veríme, že Hyundai čoskoro zverejní ďalšie informácie. A tie samozrejme doplníme.

Zdroj: Hyundai

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Koncern Hyundai avizuje novú generáciu elektromobilov s dojazdom vyšším o 50 %
Hyundai Ioniq 6 je už možné objednať aj v SR. Spoznali sme pritom cenník
Hyundai a VW budú predávať v Nórsku už len elektromobily. Kanada chystá pre bezemisné autá kvóty

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Prečo nie je možný slabší motor so silnejšou batériou? Myslel som že nový model bude aspoň o 5 cm nižší a oni ho zvýšili. Aj ten odpor vzduchu 0,27 mohol byť nižší. Inak super

  2. V dnešnom svete dávať do predaja zastaralú koncepciu prerábky ICE na BEV je technická a ekonomická tragédia. Výprask ktorý dostali na čínskom trhu zjavne nebol dostatočne didaktický. Čiastočne je spôsobený aj neschopnosťou LG a Samsungu vyrábať LFP, alebo sodíkové batérie. Prichádza hodina pravdy, keď budú prvé porovnávania napríklad s MG4. O malej Tesle za dva roky ani nehovorím. Pozitívom bude aspoň ostrejšia konkurencia na chudobnejúcom kontinente…

    • Hyundai podľa textu tvrdí, že nová KONA bola primárne vyvinutá ako elektromobil. Keď hovoríš o výprasku na čínskom trhu, ide o prvú Konu?, a napíš, čo sa vlastne stalo!

Pridajte komentár