Hyundai ukázal novú „e-Konu“ a Ford poodhalil európske e-SUV so srdcom od VW

11

Na trh sa chystajú ďalšie zaujímavé elektromobily, a to 2. generácia subkompaktného crossoveru Hyundai Kona Electric a prvý elektromobil značky Ford, ktorý vyrastie na platforme MEB od koncernu VW Group.

Automobilka Hyundai nám ukázala úplne nový model Hyundai Kona Electric „2“, ktorý ponúka futuristický vzhľad a väčšie rozmery ako súčasná generácia. Model Kona bude dostupný v 4 variantoch: batériový elektromobil, full hybrid, spaľovací model a športovo ladené prevedenie N Line (druh pohonu zatiaľ nie je známy).

Poteší, že 2. generácia modelu Kona je väčšia. Na dĺžku meria 4 355 mm, čo je o 150 mm viac ako v prípade elektrickej verzie súčasného modelu. Podľa výrobcu je tiež širšia (+25 mm) a má o 60 mm dlhší rázvor. To by teda malo znamenať šírku 1 825 mm a rázvor 2 660 mm.

„Na rozdiel od väčšiny vozidiel, ktoré sú na trhu dostupné s rôznymi pohonnými jednotkami, za východiskový variant modelu KONA bola zvolená jej elektrická verzia, od ktorej sa následne odvíjal dizajn modelu so spaľovacím motorom, hybrid a dynamicky ladený N Line. Tento nekonvenčný prístup umožnil automobilke Hyundai priniesť dizajnové myslenie, v ktorého centre stoja technológie, do všetkých variantov modelu KONA,“ uvádza Hyundai v tlačovej správe.

Výrobca nám zatiaľ neprezradil špecifikácie pohonného systému, podrobnosti však máme podľa neho spoznať „už čoskoro“.

„Európsky“ elektromobil Ford s MEB

Už pred rokmi sa objavili správy, že aliančné partnerstvo automobiliek Ford a VW Group prinesie Európanom elektromobily založené na známej platforme VW MEB, na ktorej vyrástli napríklad modely VW ID.3/4/5, Škoda Enyaq iV, Audi Q4 e-tron či Cupra Born.

VW v marci potvrdil, že Ford postaví na ich platforme MEB minimálne 2 elektromobily určené pre Európu. Pre starý kontinent bude pritom v priebehu 6 rokov vyrobených 1,2 mil. elektromobilov Ford vychádzajúcich z MEB. A Ford v marci prezradil, že ich prvým európskym „MEB-modelom“ bude „stredne veľký elektrický crossover s dojazdom 500 km“, ktorý sa začne vyrábať v nemeckom Kolíne nad Rýnom budúci rok.

ford meb elektromobil

Zdroj: Martin Sander/Ford

Tento elektromobil nám pritom nedávno poodhalili hneď dvaja manažéri automobilky Ford. Šéf divízie Ford Model e Europe, Martin Sander, ukázal kúsok z prednej časti vozidla a šéf marketingu Ford Europe, Peter Zillig, zverejnil obrázok odhaľujúci základné línie novinky, ktorá bude odhalená budúci rok.

ford meb elektromobil

Zdroj: Peter Zillig/Ford

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai má chystať hneď 2 menšie cenovo dostupnejšie elektromobily
Ford chystá pre Európu 7 elektromobilov. Pomôže mu pritom aj VW
Koncern Hyundai avizuje novú generáciu elektromobilov s dojazdom vyšším o 50 %

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Mám e-Konu a vadí mi ten akože SUV tvar, načo, k čomu je dobrý taký tvar karosérie, ktorý má vysoký aerodinamický odpor? SUV predáva? Nie, nemáme si čo iné kúpiť, len takýto nezmysel, pretože na Teslu nemáme, peniaze.

    • Výrobcovia áut, a to aj BEV, sa rozhodujú podľa toho, z čoho „vytrieskajú“ najviac peňazí! Preto nie sú u nás menšie a ekonomicky „ladené“ BEV. Tvojim predstavám o BEV od Hyundai skôr vyhovuje Ionic 5, ale ten už „kope“ vyššiu cenovú ligu!

  2. Prečo musí byť lacnejší emobil malý? A čo my ľudia vyššej postavy, my nemáme nárok? Sadol som si do Kony, bola mi tesná. Veď cenu určuje veľkosť batérie, cena plechov nie je podstatná, tak prečo s tou veľkosťou robia automobilky také drahoty? Škoda.

    • Aj autá sa vyrábajú ako konfekcia! Ceny topánok a oblečenia sú pre všetky veľkosti od S po XXL rovnaké! Výrobcovia preto najviac šijú „male čísla“, aby čo najviac zarobili. A pozor! Malým autám stačia menšie batérie …. a o tom to všetko akosi je !!!! Keď zarobia dosť na malých autách od „malých“ zákazníkov, môžu sa vy…ť na tých zopár urastených nespokojencov !!! 🙂

  3. No hej, výrobcovia majú „dizajnové“ myslenie a ja má zasa „vreckové“ myslenie. Je mi jedno či to okrasne svieti, bliká a má ďalše serepetičky keď si to nemám za čo kúpiť lebo nemám na to vo vrecku dosť (zybtočných) peňazí. Aj keď beriem – mnohí na to majú.
    EU by mala každému nariadiť vyrábať jedno „ľudové“ vozidlo. Podobne ako nariadila bankám ponúkať základný bankový produkt.

    • Presne, výrobcovia by buď mali mať povinnosť ponúkať jeden model strednej veľkosti bez zbytočných asistentov, len s povinnou bezpečnostnou výbavou za zastropovanú cenu a druhá možnosť je vypísať štátom súťaž na takýto emobil s garantovaných odberom pre víťaza ako štátnu investíciu do znižovania emisií v doprave. Výrobca by následne distribuoval autá všetkým predajcom áut na trhu, ktorí by od štátu mali povinnosť tieto autá predávať.

  4. Hyundai ide pekne okrádať zákazníkov. Som zvedavý koľko bláznov sa nechá nachytať a kúpi to auto. Obal síce bude krajší ale vnútri bude veľké hnedé. Je viac ako isté že pohon sa vôbec nezmení. Takže dostanete zastaranú techniku za vysokú cenu no nekúp to.

    • Áno, koncern na dve elektricke platformy -egmp, na nej vyrába modely len v Kórei a potom staršiu, ktorú vyrába aj v Európe , dokonca na nej bude vyrábať elektromobily v teplicke nad Váhom… Čo je však zaujímavé, že na starú platformau im stačia staré linky, na egmp majú vysokorobotizovane linky.. napriek dovoznemu clu z Kórei sa im to zatiaľ zjavne vyplati

Pridajte komentár