Hyundai predstavil športovú verziu elektromobilu Ioniq Electric

0

Šéf vývoja výkonných vozidiel koncernu Hyundai Motors, Albert Biermann, nedávno informoval, že zvažujú výrobu športovej verzie elektromobilu Hyundai Ioniq Electric s prívlastkom „N“. Aktuálne výrobca predstavil pretekársku verziu tohto vozidla, ktorá môže poslúžiť pri vývoji sériového modelu.

Špičkový odborník na športové automobily Albert Biermann, ktorý predtým ladil „M-kové bavoráky“, má v rámci koncernu Hyundai na „svedomí“ modely Hyundai i30 N a Kia Stinger, ktoré si vyslúžili veľké uznanie. Na príchod na trh sa pritom pripravujú aj ďalšie športové modely, a to Hyundai Veloster N, i30 Fastback N či „N-kové“ SUV.

Podľa Biermannových slov je však pravdepodobný aj športový elektromobil, ktorý bude zrejme vychádzať z modelu Ioniq Electric. A práve ako príprava na jeho vývoj, získanie cenných skúseností a otestovanie by mohol poslúžiť predstavený závodný model Hyundai Ioniq Electric Racecar.

Veď podľa samotného výrobcu bude vozidlo slúžiť na zhromažďovanie dát, ktoré majú napomôcť pri vývoji a validácii vozidiel. Model je pritom vybavený nástrojmi umožňujúcimi analýzu videa a údajov. To má napomôcť pri vyhodnocovaní toho, ako vozidlo reaguje na zvyšovanie výkonu. Všetky potrebné údaje bude pritom vozidlo získavať v rámci medzinárodných závodov triedy GTE.

Hyundai Ioniq Electric Racecar – špecifikácie

Hyundai Ioniq Electric Racecar je vybavený elektromotorom s permanentným magnetom. Ten si prepožičal z výkonnejšej verzie modelu Hyundai Kona Electric. Disponuje výkonom 150 kW (201 k) a krútiacim momentom 395 Nm.

Vďaka tomu zrýchli elektromobil z 0 na 100 MPH (97 km/h) za 5,8 s a z 0 na 100 MPH (161 km/h) za 15,7 s. Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 185 km/h. Vozidlo má taktiež inak nastavený prevodový pomer (7.05).

Samozrejmosťou sú aj ďalšie vylepšenia nevyhnutné na zvládnutie nadmernej záťaže. Ioniq dostal nové brzdy, tlmiče, kolesá (275/35R18 Bridgestone RE71), vektorovanie krútiaceho momentu a zdokonalené chladenie výkonovej elektroniky a batérie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Top Gear: Hyundai Kona Electric je najlepší cenovo dostupný elektromobil
Predstavený bol závodný špeciál Tesla Model S P100DL EPCS V2.3
Faceliftovaný Hyundai Ioniq sa už testuje. Čo môžeme očakávať?

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Hyundai

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár