Najefektívnejší elektromobil sveta dostane väčšiu batériu. Aký dojazd môže ponúknuť?

1

Hyundai Ioniq Electric je najefektívnejším elektromobilom sveta, vďaka čomu má slušný dojazd, aj napriek menšej kapacite batérie. Už budúci rok sa dočkáme jeho faceliftu, ktorý prinesie okrem iného aj zvýšenie kapacity batérie. Aký dojazd by sme mohli očakávať?

Z vlastnej skúsenosti vieme, že Hyundai Ioniq Electric je výborný elektromobil. Disponuje batériou o kapacite 28 kWh, pričom výrobca udáva “papierový” dojazd 280 km podľa nepresného, zastaralého cyklu NEDC. Avšak vďaka svojej mimoriadnej efektivite sa reálny dojazd od tejto hodnoty neodlišuje do takej značnej miery, ako v prípade väčšiny iných elektromobilov.

Nová, väčšia batéria by tak mala urobiť z faceliftovaného Ioniqu ešte atraktívnejšie vozidlo. A povedzme si otvorene, v aktuálnej konkurencii, a to aj z vlastných radov, bude väčšia batéria nevyhnutnosťou. Veď najnovšie elektrické modely, z podobnej cenovej kategórie, disponujú batériami s kapacitou 40 až 64 kWh. Vďaka tomu ponúka väčšina z nich vyšší dojazd, aj keď nie sú také efektívne ako Hyundai Ioniq Electric.

“Pekné zlepšenie, ale…”

Vedúci koncernu Hyundai Motor pre stratégiu vozidiel s alternatívnym pohonom, Gil Castillo, na margo navyšovania kapacity batérie faceliftované modelu Ioniq pre Insideevs povedal: “Bude to pekné zlepšenie, ale nie na úrovni dojazdu modelu Kona Electric.” Čo to môže znamenať?

Najskôr uvedieme, že toto vyjadrenie zaznelo počas testovacieho dňa modelu Hyundai Kona Electric so 64 kWh batériou a dojazdom 470 km (WLTP). Tento model je pritom v ponuke aj s 39,2 kWh batériou. Rovnakými batériami je vybavený aj koncernový model Kia e-Niro, pričom batériami s takouto kapacitou má disponovať aj prichádzajúca generácia modelu Kia Soul EV.

39,2 kWh?

To by mohlo naznačovať, že faceliftovaný model Hyundai Ioniq Electric 2020 by mohol dostať do vienka 39,2 kWh batériu. Pri matematickom prepočte, pri zachovaní rovnakej úrovne efektivity, by to znamenalo dojazd 392 km (NEDC), resp. okolo 295 km v reálnej kombinovanej prevádzke (ADAC Ecotest).

Nová batéria by však mohla mať nižšiu využiteľnú kapacitu, a to 34 kWh, ako naznačil marketingový šéf Kie pre Európu, Artur Martins. To by znamenalo dojazd 340 km (NEDC), resp. okolo 255 km v reálnej prevádzke, keďže súčasný model má plne využiteľnú uvádzanú kapacitu, 28 kWh.

Čo dovolí platforma?

Každopádne sme veľmi zvedaví, akú batériu použije Hyundai v prípade novinky. Môže to však byť pokojne aj úplne iná, ako spomínaná kapacita. Ioniq Electric skrátka môže dostať najväčšiu možnú batériu, ktorá sa zmestí v rámci jeho platformy. A čo si myslíte vy?

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Faceliftovaný Hyundai Ioniq sa už testuje. Čo môžeme očakávať? | Špio-foto
Reálny dojazd, náklady a spotreba 12 elektromobilov podľa testu ADAC
Hyundai predstavil športovú verziu elektromobilu Ioniq Electric

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!