Elektrický sedan Hyundai Ioniq 6, ktorý príde na trh už onedlho, odhalil homologovaný dojazd všetkých svojich verzií. Tento model bol pritom vyvíjaný s ohľadom na vysokú efektivitu, nízku spotrebu a čo najvyšší dojazd.
Hyundai Ioniq 6 sa vyznačuje výbornou aerodynamikou, veľkým rázvorom, zaujímavým dojazdom či ultra-rýchlym nabíjaním. Takže sa zdá, že na trh už čoskoro pribudne ďalší zaujímavý model, ktorý sa zaradí do segmentu, kde nájdeme aj elektrický bestseller Tesla Model 3.
Novinka od Hyundaiu je sedan/fastback strednej triedy s rozmermi 4 855 x 1 880 x 1 495 mm (dĺžka x šírka x výška). Vzhľadom na tento segment ponúkne nadštandardný rázvor kolies, a to 2 950 mm. A nadštandardne dobrá je aj aerodynamika vozidla – vyjadrená koeficientom odporu vzduchu len 0,21. Ide tak o najaerodynamickejší model juhokórejskej značky.
- Zdroj: Hyundai
- Zdroj: Hyundai
- Zdroj: Hyundai
Vozidlo bude k dispozícii s pohonom zadnej nápravy aj oboch náprav. Vrcholná verzia s pohonom všetkých kolies bude mať výkon 239 kW, krútiaci moment 605 Nm či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,1 s. Neprekvapí, že Hyundai Ioniq 6 disponuje 800-V elektrickou architektúrou. Tá podporuje maximálny nabíjací výkon 350 kW, vďaka čomu sa má vozidlo za optimálnych podmienok nabiť z 10 na 80 % len za 18 min.
Zákazníci budú mať na výber z verzií vybavených 53 alebo 77,4-kWh batériou. Pri predstavení vozidla výrobca zverejnil predpokladané hodnoty spotreby základnej verzie, a to menej ako 14 kWh/100 km (WLTP). Aktuálne túto hodnotu po homologizácii v rámci tlačovej správy upresnil na výborných 13,9 kWh/100 km (WLTP).
Dojazd všetkých verzií
Upresnenia sa dočkala aj verzia s najvyšším dojazdom („Long Range“ so zadným pohonom). A to v prípade dojazdu, ktorý je oficiálne 614 km (WLTP) namiesto pôvodne odhadovaných 610 km (WLTP). Spoznali sme tiež dojazd ďalších verzií. „Zadokolka“ s menšou batériou (53 kWh) ponúkne 429 km (WLTP) a verzia „Long Range“ (77,4 kWh) s pohonom oboch náprav 583 km (WLTP). Uvedené hodnoty platia pri najmenších dostupných 18″ kolesách.
Pre porovnanie, Tesla Model 3 so „štandardnou“ batériou (cca 60 kWh, z toho využiteľných cca 57,5 kWh) a pohonom zadnej nápravy ponúka na 18″ kolesách „odhadovaný“ dojazd 510 km (WLTP) a verzia Long Range (cca 82 kWh, z toho využiteľných cca 75 kWh) s pohonom oboch náprav „odhadovaný“ dojazd 626 km (WLTP).
- Zdroj: Hyundai
- Zdroj: Hyundai
Kórejci aktuálne taktiež uviedli, že elektromobil Hyundai Ioniq 6 príde na európsky trh koncom tohto roku. Ceny vozidla pre starý kontinent však stále nepoznáme.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai Ioniq 6, konkurent Tesly Model 3, dostal prvé cenovky
Hyundai má chystať hneď 2 menšie cenovo dostupnejšie elektromobily
Hyundai predstavil 2 výkonné elektrické koncepty z rodiny „N“
2 komentáre
strasnaaaaa grcka…
Toto „Poloporsche“ nemám rád, a ani nechcem čítať technické parametre, keď mám pokazenú chuť! …