Hyundai predstavil „offroadovú“ verziu elektromobilu Ioniq 5

10

Automobilka Hyundai pri príležitosti uvedenia modernizovanej verzie elektromobilu Ioniq 5 na americký trh predstavila aj úplne novú verziu Hyundai Ioniq 5 XRT, ktorá sa nebojí zísť z bežných cestných komunikácií.

Hyundai postupne uvádza na trhy modernizovaný crossover Ioniq 5. Tento model sa pritom v roku 2021 stal prvým dedikovaným elektromobilom koncernu Hyundai Motor, ktorý vyrástol na e-platforme E-GMP. Pri  nedávnom uvedení vylepšeného modelu na domáci a európsky trh Hyundai predstavil aj nové varianty N Line a N Line X s prvkami, ktoré prinášajú športovejší vzhľad vozidla.

A aktuálne sme sa dočkali predstavenia úplne novej verzie Hyundai Ioniq 5 XRT, ktorá sa vydáva skôr opačným smerom. Podľa juhokórejskej značky je totiž  tento model „ideálny na to, aby ste sa vydali mimo vyjazdených ciest“. XRT má pritom priniesť vylepšené „offroadové“ schopnosti, ako aj drsnejší vzhľad. Hyundai tiež naznačil, že verzie XRT dostanú v budúcnosti aj ďalšie modely.

Špeciálne prvky

Medzi jedinečné prvky elektromobilu Hyundai Ioniq 5 XRT podľa výrobcu patria vyššia svetlá výška (+23 mm), špeciálne naladenie odpruženia, originálne 18″ disky kolies obuté do terénny pneumatík 235/60 R 18, špeciálne predné a zadné panely, bočné prahy, nájazdový uhol zvýšený zo 17,5 na 19,8 st. či výjazdový uhol zvýšený z 25,4 na 30,0 st.

Ďalšími špecifickými prvkami sú časti exteriéru so vzorom kamuflácie, čierne kryty zrkadiel, čierny obklad okien aj stropu, špeciálne odznaky, logá a nápisy, koberčeky „do každého počasia“, špeciálne sedacie plochy „H-Tex“ či exkluzívne farby laku Ultimate Red a Cosmic Blue Pearl.

Pohonná jednotka

Pre Hyundai Ioniq 5 XRT je vyhradená jediná pohonná jednotka. Novinka pritom ponúka pohon oboch náprav a batériu s kapacitou 84 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 403 až 451 podľa „prísnejšieho“ test. cyklu EPA (v závislosti od výbavy). Ďalšie špecifikácie novinky žiaľ Hyundai nespomína vo svojej aktuálnej tlačovej správe.

Čo sa týka dostupnosti, Hyundai Ioniq 5 XRT, ktorý sa zrejme už začal vyrábať v USA, dorazí na predajne v jeseni tohto roka. To by sa malo týkať minimálne severoamerického trhu. Prípadná dostupnosť na iných trhoch nie je aktuálne známa.

hyundai ioniq 5 xrt interier

Zdroj: Hyundai

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai avizuje 21 elektromobilov, EREV s dojazdom cez 900 km a vývoj batérií
Najmenší elektromobil od Hyundaiu odhalil prvú cenovku
Vlajkový elektromobil značky Hyundai má prísť na trh koncom roka
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Pre mňa už v roku 2021 prišiel Ioniq 5 s kamuflážou, ktorú som nazval „šedá myška“, a nestačím sa dodnes diviť, ako si na trhu počína!

    • Videli ste ho naživo? Nie je to žiadna čierna myška, je to dosť veľké a zaujímavé auto. Len tá cena – sú úplne mimo očakávanie trhu.

      • Ak videl, tak len letmo. N-kovú verziu v TV reláciách viacerí chválili.

        P.S. Nie čierna, len „šedá“! Čierna by mala byť kočka, a to už je potom zase iná kategória! 🙂

  2. Offroudova verzia staci pridat Fabia classik style (cierne matne plasty) a kolesa s hrubsim dezonom.
    No osobne si myslim ze offroud je o niecom inom ako len o designe a kolesach.

    • Tak ako hovorím, „3edá myška“, a teraz s čiernym obočím! Možno preto vyššie píše jeden spolukomentátor o čiernej myške! 🙂

    • Neviem ako ostatní, ale pre mňa osobne dáva zmysel jedine SUV. Resp. vozidlo, ktoré má vyšší posed, vyššiu svetlú výšku, veľkostne a tvarovo primeraný batožinový priestor a priestor pre pasažierov podľa mojich potrieb a predstáv, celkovú ergonómiu miesta vodiča presne tak, ako to vyhovuje mne, v neposlednej rade aj ten pre mňa správny dizajn a jazdné vlastnosti. A momentálne to sú práve vozidlá „SUV“. Čo do praktickosti, tak jednoznačne u mňa vyhráva 110-kový Defender. Bohužiaľ, jeho praktickosť končí pri spotrebe, predpokladám, že asi aj celkové prevádzkové a servisné náklady. Ale inak by to bolo dokonalé vozidlo. Inak, čo do veľkosti, by som určite bral Enyaq 85x, ID.4, Q6 e-tron či Q8 e-tron, EV 5, Ford Explorer EV, … . Prípadne ak by sa podarilo také CR-V-čko v elektrike (nie hybrid), Sportage v elektrike, či RAV4 v elektrike. Proste celkovo mám rád keď sedím vyššie s dobrým rozhľadom okolo vozidla, vyššiu svetlú výšku by som bral kvôli obrubníkom a zjazdom z cesty a kadejakým menším prekážkam. Do auta by som bral sedadlá s textilným poťahom, žiadnu kožu ani inú podobnú vtákovinu. Tie SUV kupé tiež nie sú na zahodenie, ale napríklad u toho Enyaq-u kupé ma irituje absencia zadného stierača a vlastne aj to „nanútenie“ sklennej strechy. To je totálny krok mimo (samozrejme, toto beriem z môjho uhla pohľadu). Viem, že priestorovo sú aj kombíky dobré, ale tam mi chýba to vyššie sedenie. A MPV elektromobilov veľa nie je. Takže pre mňa dáva zmysel len SUV-čko. A ak by som býval mimo mesta, niekde na nejakej dedine, je to dokonalá kombinácia. Ale aj do toho mesta je to použiteľné. Beztak väčšinou z ľudí hovorí práve závisť, resp. neprajnosť.

Pridajte komentár