Hyundai Ioniq 5 bude patriť k najrýchlejšie sa nabíjajúcim elektromobilom, naznačuje aj prax

2

Nedávno predstavený elektromobil Hyundai Ioniq 5 sľubuje veľmi zaujímavé parametre aj v oblasti rýchlosti nabíjania. Prvé informácie ohľadom nabíjania v praxi sú pritom pozitívne.

Hyundai v prípade svojej horúcej novinky, elektrického crossoveru strednej triedy Ioniq 5, uvádza, že podporuje maximálny nabíjací výkon 232 kW. A to aj vďaka 800V architektúre, čo je zhruba 2-násobne vyššie číslo, ako je tomu v prípade väčšiny moderných elektromobilov s rýchlym nabíjaním.

Výsledkom má byť nabitie z 10 na 80 % za 18 min. Najpodstatnejšia je však prax. A prvý náznak toho, čo môže od modelu Hyundai Ioniq 5 v tomto smere očakávať, prichádza z Nemecka. Youtube kanálu Generation – E sa totiž podarilo zaznamenať časť priebehu nabíjania predprodukčného vozidla na nabíjacej stanici Ionity v Lutterbergu a vyspovedať technikov z Hyundaiu.

42 kWh za 16 min

Ukázalo sa pritom, že sledované vozidlo získalo počas 16 min nabíjania 42 kWh energie. To by malo podľa Electrek znamenať priemerný nabíjací výkon 157 kW. Insideevs pritom odhaduje, že vozidlo sa začalo nabíjať pri SoC (úroveň nabitia batérie) 22 %, takže nabitie zrejme 72,6 kWh batérie, ktorú ponúka vyššia verzia modelu Ioniq 5, trvalo v tomto prípade z 22 na 80 % 16 min, čo je výborný výsledok. Technici, ktorí vozidlo testujú, pritom youtuberovi potvrdili, že zaznamenali výkonnostný vrchol 220 kW.

To je síce o niečo menej, ako sľubuje výrobca (232 kW), výkon však záleží od konkrétnych podmienok nabíjania. Pripomenúť tiež treba, že nešlo o sériové vozidlo. Každopádne veľmi dôležitý je celkový priebeh nabíjania, resp. jeho výkonová krivka. A zdá, že v tomto smere nebudeme sklamaní.

Veď pri SoC 80 % vidíme nabíjací výkon ešte 149 kW. Ten síce následne extréme rýchlo klesne len na 3 kW, podľa youtubera však len na krátky okamih. Pri 96 % SoC sa pritom batéria nabíjala stále slušným výkonom, a to 45 kW.

Takže Hyundai Ioniq 5 vyzerá nádejne aj po stránke nabíjania. Sme veľmi zvedaví na skúsenosti so sériovým vozidlo za rôznych podmienok. Každopádne sa zdá, že kórejská novinka sa zaradí k najrýchlejšie sa nabíjajúcim elektromobilom. Dôležité však bude, aby bol dostatok ultra-rýchlych nabíjacích staníc, ktoré dokážu Ioniqu 5 poskytnúť potrebný výkon.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai predstavil elektromobil novej generácie – Ioniq 5. Zverejnil aj prvé ceny
Tesla zrejme vyriešila problémy s nabíjaním najlacnejšieho Modelu 3 „MIC“
5-minútové nabíjanie elektromobilov je na dobrej ceste, tvrdí Storedot

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár