Dva zaujímavé elektromobily Hyundai Ioniq 5 a MG4 prídu na európsky trh v nových verziách vyladených na výkon. Ioniq ponúkne napr. simuláciu športového zvuku či prevodovky a MG4 výkon až 330 kW.
Hyundai Ioniq 5 N
Automobilka Hyundai aktuálne avizuje, že 13. júla predstaví športovo ladenú verziu svojho elektrického crossoveru Ioniq 5. A zverejnila prvé informácie ohľadom tohto modelu, ktorý bude niesť meno Hyundai Ioniq 5 N.
Podľa Kórejcov vstupuje ich prvý plne elektrickým model „podznačky N“ do záverečnej fázy testovania na Nürburgringu. Ten pritom spája dedikovanú e-platformu E-GMP s „technológiami a odbornými znalosťami značky N tak, aby sa maximalizovali možnosti vysokého výkonu elektromobilu a zároveň sa zabezpečilo, aby spĺňal tri základné piliere značky N: hravosť v zákrutách, schopnosti na pretekárskej trati a vlastnosti športového vozidla na každý deň“.
Na zabezpečenie vysokého výkonu modelu Hyundai Ioniq 5 N sa bolo okrem iného potrebné zamerať na tepelný manažment a implementáciu pokročilého softvéru. Inžinieri tiež upravili regeneračný brzdový systém tak, aby dokázal zabezpečiť spomaľovaciu silu až 0,6 G. A podporu dostali aj brzdy, a to v podobe kotúčov s priemerom 400 mm z nového ľahkého materiálu a vyladeným prúdením vzduchu na chladenie.
Športovo ladená novinka tiež ponúkne simuláciu zvuku, vrátane športového spaľovacieho motora a simuláciu osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky (DCT) benzínových modelov podznačky N. Viac informácií ohľadom modelu Hyundai Ioniq 5 N sa dozvieme v rámci svetovej premiéry 13. júla.
MG4 XPower
Kompaktný elektrický hatchback MG4, ktorý je dostupný aj na Slovensku, sa zdá sa teší prevažne pozitívnym reakciám. A ako informuje Auto Motor und Sport, dostane doping vo forme výkonnej verzie s pohonom všetkých kolies a výkonom 330 kW.
Európska verzia tohto „hot-hatchu„, ktorá sa dostane na trh ešte tento rok, bude niesť meno MG4 XPower a už onedlho bude predstavená na známom festivale „Goodwood Festival of Speed“. V Číne sa tento model predáva ako MG Mulan Triumph Edition a ponúka krútiaci moment 600 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,8 s, el. obmedzenú maximálnu rýchlosť 200 km/h, batériu s kapacitou 64 kWh a dojazd 460 km (CLTC).
Okrem pohonnej jednotky sa bude MG4 XPower odlišovať od konvenčných verzií špeciálnymi 18″ diskami kolies a aerodynamickými doplnkami.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Aj Hyundai chystá cenovo dostupnejšie elektromobily.
MG4 dostalo prvú slovenskú cenovku a chystá sa na náš trh
Koncern Hyundai ide naplno do elektromobilov. Vďaka 31 modelom chce byť medzi 3 najväčšími výrobcami na svete
ODBER NOVINIEK
5 komentárov
Sedel som v MG4, bolo to ako v čínskom obchode, materiály neestetické a vôňa guma, plast.
Hmm..Hyundai dá do športovej verzie bev kotúčové brzdy, ? A nemali by stačiť bubnove ako nás to presviedča vw…?
Fakt? Ja ze v BEV byvaju 4 kotucove standart, kvoli vacsej vahe. Som nevedel ze mam sportiak. 🙂
Keďže je v emobile rekuperačné brzdenie, hádam stačia aj bubnové, navyše sú lacnejšie a dlhšie vydržia. VW tiež nerobí autá od včera, verím, že o brzdách toho vedia dosť a že majú brzdy odskúšané.
Chlapci diskovo-bubnoví, nie sme v škôlke, aby sme definovali športaky podla diskovych brzd.
Obzvlast na zadnej naprave nemaju diskove brzdy mensieho auta ziaden problem z brzdenou hmotou. Navyse vydrzia 4x viac, nepotrebuju takmer ziadnu udrzbu a to hovorime o spalovakoch….nehovoriac o EV, kde 90% brzdenia obstarava elektromotor.
A k Hyundaiu, nepochopim ten „sportovy“ zvuk. Mam rad auta a aj spalovacie sportaky, ale tam je to nieco, co k tomu patri, pri EV si prave chceme vsetci vychutnat prave ten cisty tichy vykon bez zapachu. Viem, ze nehovorim za vsetkych, ale minimalne za tych, ktory to potom budu musiet v mestach o polnoci trpiet, ked sa nevybureni chlapci budu hrat na Majkla Najta 😉
Snad to hucanie by mohlo ist len do interieru tych, ktori po tom tuzia a nikomu inemu.