Hyundai modernizuje svoju vlajkovú e-loď Ioniq 5. Týka sa to aj kapacity batérie a nabíjania

7

Značka Hyundai predstavila vylepšenia, ktorých sa už pomerne onedlho dočká jej vlajkový elektromobil Hyundai Ioniq 5. Tie sa týkajú batérie, nabíjania, digitálnych zrkadiel, komfortu, dizajnu a zrejme aj dojazdu.

Hyundai svoj prvý dedikovaný elektromobil Hyundai Ioniq 5, ktorý bol zároveň prvým modelom postaveným na platforme E-GMP navrhnutej špeciálne pre plne elektrické autá, uviedol na trh zhruba pred rokom. No a aktuálne oznámil jeho viaceré vylepšenia.

Zvýšenie kapacity batérie

Potvrdili sa pritom aj skoršie neoficiálne správy ohľadom zvýšenia kapacity väčšej z dvoch dostupných batérií. To nemôže byť až takým prekvapením, nakoľko táto batéria mala pôvodnú kapacitu 72,6 kWh, zatiaľ čo v prípade blízkeho koncernového príbuzného, ktorým je Kia EV6, to je 77,4 kWh.

No a takouto kapacitou bude po novom disponovať aj vylepšený Hyundai Ioniq 5. Podľa spomínaných neoficiálnych správ má za zvýšením kapacity stáť len jednoduché doplnenie 2 „chýbajúcich“ batériových modulov (zvýšenie počtu z 30 na 32). Dá sa pritom očakávať, že aj napriek menšiemu zvýšeniu hmotnosti a zhoršeniu efektivity, ponúkne novinka vyšší dojazd.

V rámci neoficiálnych správ sa v tejto súvislosti uvádzalo nepomerné zvýšenie dojazdu zo 423 na 480 až 490 km (podľa kórejského testovacieho cyklu). To však treba brať s rezervou. Hyundai ohľadom dojazdu modernizovanej verzie zatiaľ mlčí. Buď čaká na výsledky homologizácie, alebo sa možno chystá použiť značnú časť dodatočnej kapacity v rámci „bufferu“.

Predohrev batérie

Zmeny sa pritom dotknú aj termomanažmentu batérie, ktoré by mali priniesť konzistentnejší nabíjací výkon. Zavedená totiž bude funkcia aktívneho predohrevu batérie, ktorá má zabezpečiť optimálne podmienky pre nabíjanie batérie, keď vozidlo dorazí na nabíjaciu stanicu.

Funkcia sa aktivuje automaticky, keď vodič zadá do navigačného systému vozidla nabíjaciu stanicu a použije funkciu online trasovania. Podobne ako je tomu v prípade elektromobilov značky Tesla. Nová funkcia je zrejme reakciou na sťažnosti mnohých majiteľov či motoristických novinárov ohľadom nekonzistentného nabíjacieho výkonu pri nabíjaní na verejných DC nabíjačkách počas pre batériu neoptimálnych teplôt.

Digitálne zrkadlá a komfortnejší podvozok

Modernizácia sa dotkne aj spätných zrkadiel. Po domácom kórejskom trhu sa totiž voliteľných digitálnych spätných zrkadiel dočkajú aj Európania. Výhľad dozadu tak zabezpečí kamerový systém.

Hyundai Ioniq 5 si polepší tiež o novú funkciu tlmičov SFD (Smart Frequency Dampers). Tá podľa Kórejcov zlepší reakcie odpruženia náprav a zvýši úroveň jazdného komfortu. A miernych zmien sa dočká aj dizajn. V tejto oblasti novinka „ponúkne nové možnosti kombinácií“. Medzi ne patria nelakované čierne nárazníky, čierne ozdobné lišty a projekčné LED osvetlenie.

Podľa výrobcu sa európski zákazníci dočkajú modernizovaného modelu v druhej polovici tohto roku.

Zdroj: Hyundai

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Menší elektromobil s cenou okolo 20 000 € po VW Group a Renaulte avizuje aj Hyundai
Hyundai a Kia predstavili koncepty chystaných elektrických SUV Ioniq 7 a EV9
Koncern Hyundai spolupracuje na obrích solid-state batériách pre svoje elektromobily

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

    • neexistuje nic take, ako realny dojazd. To cislo je iba velmi hruby odhad, ktory nic neznamena. Vzdy zalezi od trasy, ktoru planujete a pomer dialnic / okresnych ciest / mestskeho jazdenia, takisto vyznamnym faktorom je aj vonkajsia teplota a celkove prevysenie trasy. Cestou z niziny do Tatier budete mat omnoho vyssiu spotrebu ako pri ceste naspat. Takze aj dojazd bude v ramci jednej cesty dajme tomu 200 km, ale pri spiatocnej by to vedelo ist aj 500 km. S nejakym „realnym“ 330 km dojazdom je teda uplne zbytocne kalkulovat, najprv treba vediet kam idem a ako rychlo tam pojdem, za akeho pocasia a s akym autom. Aplikacia ako ABRP, pripadne aj navigacia niektorych aut dokaze celkom presne vypocitat, s kolkymi percentami dorazim do ciela, pripadne kde sa budem musiet cestou zastavit na dobitie.

      • Je to tak! Začína to testovacími cyklami, ktoré sú dosť rozdielne, a končí „miliónom“ okolností tej-ktorej jazdy a správaním sa vodiča …. Je to proste „plus-mínus autobus“! 🙂

  1. škoda tohoto konceptu. Fisker E-motion…bol som napevno rozodnutý. Aj ked už mám 10ročné elektrické auto, je stále super a nič lepšie to nenahradí, jedine nejaká ropná šialenosť s 700koňmi…. Priatelia nič to nezmení a doba ide dopredu. Jaro

Pridajte komentár