Faceliftovaný Hyundai Ioniq 5 s vylepšeným dojazdom sa začal predávať na prvých trhoch EÚ

5

Hyundai zmodernizoval svoj prvý dedikovaný elektromobil postavený na platforme E-GMP – Hyundai Ioniq 5. Tento kompaktný crossover s nadštandardným rázvorom má po novom vyšší dojazd, prešiel miernym faceliftom a úpravou interiéru a ponúka viac komfortu či vylepšenú konektivitu.

Hyundai Ioniq 5 sa cca po 3 rokoch od uvedenia na trh dočkal ľahkého faceliftu a ďalších vylepšení. Čo sa týka dizajnu, zmenili sa napr. oba nárazníky, predĺžil sa zadný spojler o 50 mm a grafika svetiel môže byť iná vďaka novým LED-matrix svetlometom. A jemného „osvieženia“ sa dočkal aj interiér.

Podľa Hyundaiu bol Ioniq 5 vylepšený aj po stránke softvéru. Kórejci pritom spomínajú systém pre konektivitu Connected Car Navigation Cockpit, bezdrôtové systémy Android Auto a Apple CarPlay, integrované streamovacie služby či OTA aktualizácie.

Elektromobil Hyundai Ioniq 5 „2025“ má po novom aj USB-C porty, stierač zadného skla a ponúka funkciu Plug & Charge (na podporovaných nabíjacích staniciach) či už spomínané LED-matrix svetlomety (zrejme za príplatok). A novinkou sú aj nové varianty N Line a N Line X s prvkami, ktoré vytvárajú športovejší vzhľad vozidla.

hyundai ioniq 5 n line

Zdroj: Hyundai

Väčšie batérie, rovnaké ceny

Asi najpodstatnejšou zmenou, ktorú priniesla modernizácia, sú nové batérie s väčšou kapacitou. Tá menšia si polepšila o 5 kWh na celkových 63 kWh. Väčšia batéria narástla zo 77,4 na 84 kWh, pričom zrejme nielen vďaka tomu sa zvýšil dojazd verzie s pohonom zadnej nápravy z 507 na 570 km (WLTP). Dojazd základnej verzie s menšou batériou Hyundai v tlačovej správe nespomína.

Zastúpenie značky Hyundai v Nemecku, kde sa vynovený Ioniq 5 začal aktuálne predávať, uvádza, že cena modelu sa po modernizácii nezmenila. To znamená, že na najväčšom európskom automobilovom trhu sa predáva od 43 900 €. Najlacnejšia verzia s kapacitne väčšou batériou vyjde na 51 650 € a najlacnejšia verzia s pohonom oboch náprav, ktorá je vybavená väčšou batériou, stojí od 59 400 €.

A nové varianty N Line a N Line X sú dostupné od verzie RWD s kapacitne väčšou batériou, pričom ich cena začína na 57 650, resp. 59 650 €.

Zdroj: Hyundai 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najmenší elektromobil od Hyundaiu odhalil prvú cenovku
Vlajkový elektromobil značky Hyundai má prísť na trh koncom roka
Revolučná inovácia e-pohonu? Hyundai predstavil systém Uni Wheel
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Keď som po prvý raz v TM videl H I5, bol som dizajnom sklamaný! Nazval som ho šedá myška … Videl som až euforické technické hodnotenie H I5 N v jednej motoristickej relácií. „Moja šedá myška“ prežila, žije, a má úspech! Nevadí, hádam to aj ja prežijem! 🙂

Pridajte komentár