Hyundai Ioniq 5 si má polepšiť na dojazde aj vďaka kapacitne väčšej batérii

1

V kórejských médiách sa objavila správa, že Hyundai Ioniq 5 dostane kapacitný upgrade väčšej z dvoch ponúkaných batérií, čo povedie k zvýšeniu dojazdu. A to nemá byť všetko ohľadom vylepšení vozidla.

To, že Hyundai Ioniq 5 má dostať upgrade svojej väčšej batérie, nie je až takým prekvapením. Táto batéria totiž ponúka kapacitu 72,6 kWh, zatiaľ čo v prípade väčšej batérie blízkeho koncernového príbuzného, ktorým je Kia EV6, to je 77,4 kWh.

No a práve k dorovnaniu tohto rozdielu má dôjsť podľa Etnews. Hyundai má pritom „len“ doplniť „chýbajúce“ 2 batériové moduly (zvýšenie počtu z 30 na 32). Podľa správy z Kórey to má prispieť k zvýšeniu dojazdu zo súčasných 423 km na 480 až 490 km (podľa kórejského testovacieho cyklu).

To by naznačovalo, že Hyundai vykonal aj ďalšie vylepšenia, ktoré zvýšili efektivitu vozidla, keďže by dojazd išiel hore o podstatne viac % ako kapacita batérie (cca 7 %). A navyše, ak napr. nedošlo k použitiu batériových článkov s vyššou energetickou hustotou, tak spomínané 2 „dodatočné“ batériové moduly zvýšili hmotnosť vozidla, čo vo všeobecnosti nepomáha efektivite vozidla, práve naopak.

Ďalšie vylepšenia

Ďalšie vylepšenia modelu Hyundai Ioniq 5 majú prísť prostredníctvom softvérových aktualizácií na diaľku (OTA).  Tie sa majú týkať infotainmentu, integrovaného elektrického riadiaceho systému, pokročilého asistenčného systému, odpruženia, airbagov či funkcionality V2G.

V súvislosti s OTA aktualizáciami sa podľa Etnews automobilka Hyundai vyjadrila, že zvažuje rôzne veci, ale zatiaľ nebolo rozhodnuté, čo pôjde von. Každopádne takéto aktualizácie by boli prekvapením, keďže na základe informácií prezentovaných v rámci predstavenia elektromobilu Hyundai Ioniq 5, výrobca nespomínal možnosť pokročilejších OTA aktualizácií.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Koncern Hyundai spolupracuje na obrích solid-state batériách pre svoje elektromobily
Menší elektromobil s cenou okolo 20 000 € po VW Group a Renaulte avizuje aj Hyundai
Koncern Hyundai ukončí európsky predaj spaľovacích áut v roku 2035

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Veľmi príjemná správa ohľadne Ioniq 5. Akurát netuším, čo je to ten „kórejský testovací cyklus“.
    Inklinuje to skôr k NEDC alebo k WLTP? Alebo je to niekde „medzi“, alebo snáď „mimo“ týchto cyklov?

Pridajte komentár