Na slovenskom trhu bol spustený predaj inovovaného elektrického crossoveru Hyundai Ioniq 5. Zmeny sa pritom dotkli batérie (vrátane termomanažmentu), dojazdu, výkonu, výbavy, ale aj cien.
Väčšia z dvoch dostupných batérií pre model Hyundai Ioniq 5 po novom ponúka kapacitu 77,4 kWh (predtým 72,6 kWh), tak ako koncernová sesternica Kia EV6. Vďaka tomu sa zvýšil dojazd verzie s najdlhším dojazdom na 507 km (predtým „470 – 480 km“ WLTP).
Batériový systém vozidla sa dočkal vylepšení aj v oblasti termomanažmentu. Po novom by mal byť nabíjací výkon konzistentnejší. Zavedená bola funkcia aktívneho predohrevu batérie, ktorá má zabezpečiť optimálne podmienky pre nabíjanie batérie, keď vozidlo dorazí na nabíjaciu stanicu.
- Zdroj fotografie: Hyundai
- Zdroj: Hyundai
- Zdroj: Hyundai
Tá sa aktivuje automaticky, keď vodič zadá do navigačného systému vozidla nabíjaciu stanicu a použije funkciu online trasovania. Podobne ako je tomu v prípade elektromobilov značky Tesla. Nová funkcia je zrejme reakciou na sťažnosti mnohých majiteľov či motoristických novinárov ohľadom nekonzistentného nabíjacieho výkonu pri nabíjaní na verejných DC nabíjačkách počas pre batériu neoptimálnych teplôt.
Vynovený Hyundai Ioniq 5 tiež ponúka vyšší výkon. Verzie so zadným náhonom si polepšili o 8 kW na 168 kW a verzie s pohonom oboch náprav o 14 kW na 239 kW.
Ioniq 5 pre modelový rok 2023 dostal do vienka aj vylepšené tlmiče zadnej nápravy, čo má zabezpečiť vyšší komfort aj lepšie jazdné vlastnosti. Modernizácie sa tiež dočkali spätné zrkadlá. Zákazník má totiž na výber aj digitálne riešenia, ktoré sa týkajú ako vnútorného „zrkadla“, tak aj vonkajších bočných „zrkadiel“.
Vyššie sú aj ceny
Hyundai zverejnil aj nový cenník pre vylepšený model Ioniq 5. Zvyšovanie cien nespomína, ale keďže sme si uložili cenník pôvodného modelu, môžeme spraviť porovnanie. Zistíme pritom, že vynovený model zdražel. A to o 1 650 až 6 100 €, v závislosti od verzie.
Zvýšenie cien však nemusí nutne súvisieť so spomínanými vylepšeniami či s rozšírenou výbavou. Nielen elektromobily totiž zdražujú mnohí výrobcovia, pričom sa odvolávajú napr. na infláciu, drahšie suroviny či dodávateľský reťazec. Ceny tiež môže tlačiť nahor dopyt prevyšujúci ponuku.
Zdroj: Hyundai
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai oznámil ciele v oblasti elektromobility. Chystá 17 elektromobilov a ďalšie investície
Menší elektromobil s cenou okolo 20 000 € po VW Group a Renaulte avizuje aj Hyundai
Bude Apple Car vzdialeným príbuzným elektromobilov od koncernu Hyundai?
4 komentáre
Tak ja sa asi lacnejšieho elektroauta nedožijem! Ceny všetkého, včítane toho na výrobu BEV, teraz tak rýchlo porastú, že prevalcujú doteraz technickým pokrokom a efektivitou výroby očakávané zlacnenia!
Naozaj je naivné v dnešnej dobe, keď zdražuje všetko, očakávať zlacnenia.
Skôr je na mieste otázka – to zdraželo iba tak málo?!!!
Prečo súdruhovia???
Za takuto cenu si mozem kupit TESLU Y…a to je uz uplne technologocky nieco ine…darmo…TESLA ma 20 rokov naskok pred konkurenciou…