Hyundai poodhalil svoj najlacnejší elektromobil Inster. Čo všetko o ňom vieme?

6

Automobilka Hyundai aktuálne poodhalila svoj najmenší a cenovo najdostupnejší elektromobil Hyundai Inster, ktorý bol doteraz neoficiálne avizovaný pod menom Casper Electric. Ide o malý crossover, ktorý sa postaví napr. najlacnejšiemu elektromobilu na európskom trhu – Dacii Spring.

Hyundai dnes zverejnil prvé ukážky aj informácie ohľadom malého elektromobilu Inster, ktorý sa zaradí do segmentu A, kde nájdeme aj Daciu Spring. Jeho názov je podľa Kórejcov odvodený od slov intímny a inovatívny a má odrážať „evolúciu od spaľovacieho modelu Casper“, ktorý bol na domácom trhu predstavený v roku 2021. Takže by nemalo ísť o dedikovaný elektromobil.

Výrobca tiež tvrdí, že Hyundai Inster v rámci segmentu A nastaví nové štandardy v oblasti dojazdu, technológií a bezpečnostných prvkov. A po stránke dizajnu má byť charakteristický dennými LED svetlami či pixelovými  smerovými aj zadnými svetlami.

Hyundai dnes tiež prezradil, že predpokladaný maximálny dojazd elektromobilu Inster, ktorý vstúpi na domáci trh pod menom Hyundai Casper Electric, bude 355 km (WLTP). A viac informácií sa dozvieme na autosalóne v Busane, kde bude tento model predstavený koncom mesiaca.

Čo ešte vieme?

Ako sa dalo očakávať, Hyundai toho aktuálne ohľadom svojej novinky Inster veľa neprezradil. A tak si na záver zrekapitulujme, čo sme doteraz ohľadom tohto modelu zachytili.

Šéf českého zastúpenia automobilky Hyundai, Martin Saitz, koncom minulého roka uviedol, že variant elektromobilu „Casper“ vybavený kapacitne menšou batériou ponúkne dojazd minimalne 300 km. Cenu modelu odhadol na cca 22 000 € a jeho príchod na európsky trh avizoval na 4. kvartál tohto roku. A naznačil, že v hre je aj 2-miestna úžitková verzia.

Začiatkom tohto roka francúzske zastúpenie značky Hyundai potvrdilo príchod modelu „Casper“ na koniec roka 2024, pričom sa spomínala základná cenovka 20 000 €. A objavili sa tiež špekulácie, že Hyundai Inster by mohol dostať podobný či rovnaký pohonný systém ako koncernová Kia Ray EV. To by znamenalo výkon 64 kW, krútiaci moment 147 Nm, 35,2-kWh LFP batériu a nabíjanie z 10 na 80 % za 40 min.

A na záver uvádzame rozmery modelu Hyundai Casper so spaľovacím motorom, ktorý sa predáva na domácom trhu od roku 2021 – 3 595 x 1 595 x 1575 x 2 400 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Pre porovnanie, Dacia Spring má rozmery 3 737 x 1 770 x 1 513 x 2 423 mm a VW e-up meria 3 597 x 1 645 x 1 478 x 2 422 mm.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický Renault za 20 000 € budú Francúzi vyvíjať s čínskym partnerom
Najlacnejší elektromobil od Vinfastu odhalil špecifikácie a domácu cenu
VW Group schválil projekt elektromobilov za 20 000 € a ponúkne aj 4 modely pod 25 000 €
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Je to celkom fajn, ale kedy už konečne výrobcovia áut pochopia, že lacný model neznamená skrinka na kolesách, kde sa budú všetci tlačiť? Kde je záplava BEV v segmente B alebo C? Ja tých výrobcov nechápem. Namiesto toho, aby sa sústredili na to, čo ľudia naozaj chcú, tak prinášajú samé blbosti. Aspoň ten Stellantis sa snaží, ale je to málo, chce to zdravú konkurenciu v segmentoch B a C nech idú pekne ceny dole.

    • Pre EU autá len 4m+! A so základnou výbavou za 12k !!! Až potom nastane rozmach elektromobility v Európe !!!

      Fučík by povedal: „Lidé bděte, neblbněte“!!!

      • S tou dĺžkou s tebou súhlasím, veď ono to sedí aj s tým čo som napísal – segmenty B a C. Ale cena 12k u nás už ťažko niekedy bude. 12k bola ešte cena tak pred 10 rokmi, odvtedy stúpla inflácia, aj cena práce, takže nie je nutná takáto cena. Keď sa ale segment B priblíži k cene 20k, potom to začne byť zaujímavé. Veď najlacnejšia Fabia stojí 15k.

    • Fabia s automatom zacina na 18500€. Podobne velke EV nemoze stat ani nahodou menej, a neporovnavajme to so spalovakom s manualom..
      Podobne velke auto ako Fabia by bolo obhajitelne este o 5000 drahsie, lebo tolko cca usetrime za 5 rokov na PHM pri domacom nabijani. Takze +- 23000 za auto kategorie Fabia.

  2. Kočkopes, a dizajn rovno pod psa !!! Aziatsky malý, a za tú cenu nemá šancu v EU! Načo mať pred domom bez záhrady trpaslíka!!! 🙂

Pridajte komentár