Od dnes je možné na slovenskom trhu objednať najmenší a cenovo najdostupnejší elektromobil od Hyundaiu – Hyundai Inster. Ide o 5-dverový crossover, ktorý podľa výrobcu balansuje medzi segmentmi A a B. A aktuálne odhalil aj slovenský cenník, výbavu a presnejšie hodnoty dojazdu.
Hyundai Inster vychádza zo spaľovacieho modelu Casper. Elektrická verzia však podrástla a má rozmery 3 825 x 1 610 x 1 575 x 2 580 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) a batožinový priestor s objemom 280 až 351 l (v závislosti od polohy zadných posuvných sedadiel, resp. 1 059 l po sklopení zadného radu sedadiel.
Špecifikácie
Aj na Slovensku bude Inster dostupný v dvoch verziách. Základná ponúkne výkon 71,1 kW, krútiaci moment 147 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,7 s, maximálnu rýchlosť 140 km/h, batériu s kapacitou 42 kWh, dojazd 327 km (WLTP), nabitie z 10 na 80 % za cca 30 min či 11-kW palubnú nabíjačku.
Verzia „Long-Range“ disponuje výkonom 84,5 kW, krútiacim momentom 147 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 10,6 s, maximálnou rýchlosťou 150 km/h, batériou s kapacitou 49 kWh, dojazdom 370, resp. 360 km WLTP v závislosti od veľkosti kolies (15″ / 17″), max. nabíjacím výkonom 120 kW, nabíjaním z 10 na 80 % za cca 30 min či 11-kW palubnou nabíjačkou.
Ceny a výbava
Cena elektromobilu Hyundai Inster začína na Slovensku na sume 22 690 €, resp. 24 440 € (verzia „Long Range“). vrátane „cenového bonusu“ vo výške 1 500 €. V štandardnej výbave pritom nájdeme napr. aut. prepínanie diaľkových svetiel, asistent jazdy na diaľnici, adapt. tempomat a ďalších asistentov, 12,5″ digit. prístrojový panel, 12,25″ displej infotainmentu s navigáciou, el. okná, centrálne zamykanie, aut. klimatizáciu, svetelný senzor či zadné parkovacie senzory a parkovaciu kameru.
Tepelné čerpadlo a systém vyhrievania batérie sú základom od druhého stupňa výbavy (cena od 25 990 / 27 740 €), resp. sú dostupné v rámci príplatkového balíka výbavy za 900 €. Funkcia V2L je štandardom od 3. stupňa výbavy, ktorý je dostupný len v rámci verzie „Long Range“ (cena od 31 040 €). Inak si treba priplatiť 1 200 € za „Techno pack“, ktorý okrem V2L obsahuje ďalšiu doplnkovú výbavu. A variant Cross s outdoorovo ladeným dizajnom začína vo verzii „Long Range“ na cene 32 240 €.
Dostupnosť
Prvé kusy modelu Hyundai Inster by mali do slovenských showroomov doraziť vo februári budúceho roka. Variant Cross sa však očakáva o niečo neskôr, a to na prelome apríla a mája.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai uvádza na trh lacnejšie varianty modelov e-Kona, Ioniq 5 a Ioniq 6
Peugeot e-3008 s dojazdom takmer 700 km má slovenské ceny
VW naznačuje, že chystá ďalšie zlacňovanie svojich elektromobilov
ODBER NOVINIEK
14 komentárov
Tomuto konečne hovorím slovenský cenník 🙂
Pre porovnanie, nas Smart BEV stal zhruba rovnako a ma len 17.9 kWh bateriu. Tu je viac ako dvojnasobna kapacita a za rovnaku cenu. Konecne viditelny progres aj v lacnejsich autach!
Pekný marketing, Long range znamená dojazd +10% 🙂 Čakal by som predsalen o niečo viac.
taketo auto mi malo v priemere stat o cca 5000 eur menej
tych 5000 usetris na prevadzke oproti spalovaku 😉
QUASIMODO automobilového priemyslu !!!
Pre snobov voziacich sa na Tesle je prils lacny…..a pre zvysok Slovakov stale dost drahý
Človek nemusi byť snob ked si kupi Teslu. Len proste chce mať elektromobil, ktory bol vymysleny ako elektromobil. Chcem mať spičku v segmente tak preco si kupivať ine?
Ked mam Audi tak som snob? A ten kto ma Mercedes S-class tak je čo? Každy kupuje to čo sa mu pači a na čo ma.
socka nemas na Teslu?
nemam snobe ! a ani by som nechcel…
tak uz ti ine neostava len nechciet 😉
cena je zaujimava a veľkostne ako Felicia/Fabia.
Ak v Hyunday nevymyšlali s interierom, tak to musi stačiť ako nahrada za Fabiu a podobne veľke auta.
Ved aj taka Fabia stoji nova podobne peniaze.
Predražený zaostalý Hyundai, je totálne na smiech. Motor na prednej náprave?
Cross vo verzii „Long Range“ za 32 240 €?
Neviem na čom fičia, ale trocha logické porovnanie Elroq je za 32 990€.
Automobilky sa nutne potrebujú vykúpať v krvavých kúpeľoch, aby sa očistili o neschopné mozgy v top manažmente. Šéf Škody má pravdu…
Opakujem!
QUASIMODO automobilového priemyslu !!!