Hyundai vidí budúcnosť záchranárskych či voľnočasových vozidiel v robotických elektromobiloch, ktoré sa dokážu hýbať ako cicavce či plazy. Divízia Hyundai Cradle aktuálne prezentovala koncept takéhoto Ultimate Mobility Vehicle (UMV) na CES 2019. Nesie meno Hyundai Elevate.
Futuristický koncept ako stvorený do post-apokalyptických filmov, Hyundai Elevate, je založený na modulárnej platforme pre elektromobily. Dokáže sa pritom pretransformovať na rôzne „druhy“ vozidla, v závislosti od špecifických požiadaviek prostredia, v ktorom sa pohybuje.
Pohyb cicavcov a plazov
Obsahuje 4 robotické nohy, ktoré umožňujú 5 stupňov pohyblivosti. Na ich konci môžu byť osadené kolesá s integrovanými elektromotormi v rámci nábojov. Tento systém umožňuje pohyb, ktorý je vlastný cicavcom či plazom, a to v rôznom smere.
Do extrémneho terénu aj na diaľnicu
Rôznorodé možnosti pohybu umožňujú vozidlu preliezť stenu vysokú 1,5 metra, prekročiť dieru dlhšiu ako 1,5 metra a zdolávať rozmanitý terén. Aj vďaka motorom, ktoré umožňujú uzamknutie nôh v ľubovoľných pozíciách. A keď sa dostane Hyundai Elevate na cestnú komunikáciu, funguje ako bežné vozidlo.
Robotické nohy je preto možné zložiť a zasunúť v rámci „podvozkovej“ platformy. V takomto režime sa dostáva k slovu pasívne zavesenie kolies, ktoré zvyšuje efektivitu elektrického pohonu, napríklad pri jazde po bežnej diaľnici, pričom zvláda maximálnu povolenú rýchlosť.
Stvorený pre záchranárske akcie
Hyundai pracuje na koncepte Elevate so spoločnosťou Sundberg-Ferar už 3 roky. Je súčasťou technologického vývoja pre zabezpečenie schopností a riešení pre mobilitu na tzv. „poslednú míľu“ či dokonca „posledných 100 stôp“ (30 m).
Jeho cieľom sú vozidlá, ktoré by pomáhali v prípade rôznych katastrof. Napríklad pri lesných požiaroch, zemetraseniach, povodniach či hurikánoch. Nemusí sa však jednať len o tie prírodné. Takéto vozidlá by tiež mohli slúžiť na „civilnejšie“ účely. Napríklad pre handicapovaných ľudí, ktorí sú odkázaní na invalidný vozík.
Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Hyundai
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vodíkové modely od Mercedesu a Hyundaiu dorazili k prvým zákazníkom
Porovnanie rýchlosti nabíjania Hyundaiu Kona Electric so 64 a 39 kWh batériou
Automobily Hyundai a Kia budú vybavené 3 typmi solárnych striech