Hyundai avizuje 21 elektromobilov, EREV s dojazdom cez 900 km a vývoj batérií

6

Automobilka Hyundai na svojom nedávnom dni investorov predstavila nový strategický plán Hyundai Way. Vďaka nemu chce zvýšiť svoju konkurencieschopnosť v oblasti elektromobilov a hybridov či vylepšiť technológie batérií a autonómneho riadenia.

Hyundai oznámil, že do roku 2030 má v pláne uviesť na trh 21 elektrických vozidiel (vrátane značky Genesis). A to od cenovo dostupných až po luxusné. Do konca tejto dekády chce tiež dosiahnuť ročný predaj elektrických áut na úrovni 2 mil. kusov. Okrem masových elektromobilov zo série Hyundai Ioniq k tomu majú prispieť aj vysokovýkonné série Hyundai N a Genesis Magma.

EREV s dojazdom cez 900 km

Hyundai uvádza, že „v reakcii na nedávne spomalenie dopytu po elektromobiloch“ (poznámka redakcie: spomalilo sa len tempo medziročného rastu – globálne predaje elektromobilov za 1. polrok 2024 stúpli medziročne o 20 %, pričom z hľadiska predajov ide o najsilnejší 1. polrok v histórii) vyvíja modely typu EREV. Ide pritom o niečo ako elektromobily s „predlžovačom dojazdu“ vo forme spaľovacieho motora/generátora energie, ktorý dokáže nabíjať trakčnú batériu vozidla.

Podľa Hyundaiu majú takéto vozidlá priniesť „cenovú konkurencieschopnosť v porovnaní s elektromobilmi, a to prostredníctvom optimalizácie kapacity batérie a možnosti tankovania aj bezstresového nabíjania“. Očakávať pritom máme dojazd cez 900 km (zrejme na jedno plné nabitie batérie + plnú nádrž paliva).

Predaj EREV vozidiel od Hyundaiu začne v roku 2027, pričom na začiatok budú dostupné v S. Amerike (SUV-čka strednej triedy od značiek Hyundai a Genesis) a Číne (vozidlá segmentu C na báze“ ekonomickej platformy“), kde sa budú aj vyrábať. Dostupnosť na ďalších trhoch bude záležať od budúcich trhových podmienok.

Rôzne druhy batérií

Hyundai chce tiež posilniť svoju konkurencieschopnosti v oblasti batérií, a to technologickou diferenciáciou či internalizáciou ich vývoja. Plánuje pritom urýchliť vývoj novej generácie batérií, vrátane solid-state batérií. Do roku 2030 chce vyvinúť aj cenovo dostupnú NMC batériu s vyššou energetickou hustotou a o 20 % lepším výkonom. A popri tom sa chystá používať existujúce NMC batérie aj batérie s chémiou LFP.

Batériové články má Hyundai v pláne integrovať do karosérie vozidla, pričom predpokladá 10 % úsporu hmotnosti v porovnaní s riešením typu CTP (cell-to-pack).

Zdroj: Hyundai 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najmenší elektromobil od Hyundaiu odhalil prvú cenovku
Vlajkový elektromobil značky Hyundai má prísť na trh koncom roka
Škoda avizuje chystané elektromobily: Nový Enyaq, Elroq, Epiq za 25 000 € a „Small BEV“
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Tí, čo sa na začiatku novodobej éry elektromobilov rozhodli použiť spaľovací predlžovač dojazdu, ako napr. BMW v i3, od toho upustili. Ak sa iní dnes k tejto alternatíve vracajú, mali by mať špičkovo „vymazlené“ elektrocentrály na zabudovanie, a premyslenú proporcionalitu elekto / ICE! Je to vlastne stále PHEV s inými prioritami ….

  2. Neviem, príde mi to možno zbytočné. Vývoj ide rýchlo a o 3 roky je dosť možné, že budú bežné (a cenovo dostuné) BEV s dojazdom 600 km+ a rýchlym nabíjaním, tak nejaký predlžovač dojazdu bude nadbytočný. Keby s tým prišli budúci rok, tak by to mohlo byť pre niektorých ľudí zaujímavé.

    • Ako som ja vyššie napísal, malo to až podstatný význam u prvých novodobých elektromobilov. Boli správy o rôznych projektoch, a všetko utíchlo. Už dnes by asi boli pre nečakané vybitia na nulu vhodnejšie powerbanky s pripojením V2V, ako existujúce malé EC. Powerbanky dokážu pritom dodať „isté“ množstvo kWh oveľa rýchlejšie aqko EC. Aj TESLA pre Cybertruck uvažuje batériový predlžovač dojazdu.

      P.S. Verím, že miliardy investované do vývoja batérií, čoskoro prinesú až viacnásobnú mernú hustotu energie, a ovplyvnia tak celý náš životný štýl, nielen automobilitu.

  3. V dobe keď najlepší výrobcovia batérií sú pod 10 minút nabíjania z 10% na 80% a je rozbehnutý závod o prelomenie hranice 5 minút nabíjania z 10% na 80% je tragikomické riešiť EREV. EREV je výsledok technologického zaostávania takzvane vyspelého západu za Čínou. Len pripomínam, že plugin hybridy horia 70 krát viac ako EV. Ak by sme porovnávali horenie plugin hybridov verzus EV s LFP alebo Na-ion batériami (ultra bezpečné chémie), pomer by bol podľa môjho odhadu väčší ako 700 násobok.

    Záver: Hyundai a Kia prakticky skrachovali na čínskom trhu a túto drahú, zaostalú a nebezpečnú technológiu sa snažia predať na menej rozvinutých trhoch, ako je napríklad ten európsky.

  4. Čosi je zhnité v štáte VW! Prichádzajú správy o prepúšťaní a zatváraní prevádzok v Nemecku. Vraj sa im nedarí znižovať výrobné náklady tak, aby obstáli v konkurencii z Východom ….

Pridajte komentár