Hyundai oznámil ciele v oblasti elektromobility. Chystá 17 elektromobilov a ďalšie investície

0

Koncern Hyundai Motor dnes oznámil, že urýchľuje svoju elektrifikačnú stratégiu. Okrem iného informoval o 17 chystaných plne elektrických modeloch značiek Hyundai a Genesis a investíciách do súvisiacich oblastí, vrátane novej e-platformy či batérií.

Koncern Hyundai hlási, že na svoju budúcnosť vyčlenil vyše 70 mld. € (po prepočte), ktoré použije do roku 2030. Z toho pôjde takmer 15 mld. € do elektrifikácie a takmer 9 mld. € na softvér.

Cieľom nového strategického plánu je získať 7-% trhový podiel v rámci batériových elektromobilov na globálnom trhu do roku 2030. V rovnakom roku by mal Hyundai dosiahnuť predaj týchto áut na úrovni 1,87 mil. ročne. Tieto ciele by sa mali týkať značiek Hyundai a Genesis.

Nové elektromobily

V tlačovej správe koncern Hyundai Motor Group spomína, že chce do roku 2030 uviesť na trh 17 nových batériových modelov značiek Hyundai (11) a Genesis (6). To by malo znamenať, že nejde o celkový počet chystaných elektromobilov v rámci koncernu, keďže jeho súčasťou je aj Kia. Tá podľa skorších oficiálnych správ chystá minimálne 7 dedikovaných elektromobilov do roku 2027. Ďalšie modely by mohli vyrásť na univerzálnych platformách.

Koncern Hyundai Motor dnes informoval aj o tom, akých typov elektrických modelov značiek Hyundai a Genesis sa dočkáme. Pôjde o 3 sedany, 6 SUV, 1 ľahké úžitkové vozidlo a 1 „nový typový model“. Tento rok príde na trh elektrický sedan (zrejme strednej triedy) Hyundai Ioniq 6. Ďalší nový model značky však môžeme očakávať až v roku 2024. Tým bude veľké SUV Hyundai Ioniq 7.

Prémiová značka Genesis, ktorá expanduje aj v rámci Európy, ponúkne 2 „osobné modely“ a 4 SUV. Vrátane SUV strednej triedy Genesis Electrified GV70. Juhokórejský koncern tiež potvrdil, že od roku 2025 budú všetky nové modely uvedené na trh (zrejme plne) elektrifikované.

Hyundai Motor konečne hovorí aj o zvyšovaní produkčnej kapacity pre elektromobily. Prvým novým závodom, ktorý podporí tieto snahy, bol nedávno spustený v Indonézii. Kórejci musia pritom samozrejme myslieť aj na batérie. Ich cieľom je do 2030 zabezpečiť kapacitu 170 GWh ročne, zrejme pre elektromobily značiek Hyundai a Genesis. 50 % z tejto kapacity vzíde z aliančných partnerstiev.

Nová platforma pre elektromobily

Koncern Hyundai Motor dnes oznámil aj novú modulárnu platformu IMA určenú špeciálne pre elektromobily. Tá vzíde z už známej prvej dedikovanej platformy koncernu pre elektromobily – E-GMP. Zavedená má byť v roku 2025. Nová platforma bude univerzálnejšia, pričom na nej môžu vyrásť batériové elektromobily všetkých segmentov. Vyvíja sa s cieľom štandardizácie nielen podvozkovej časti, ale tiež batériového systému (počíta sa aj s technológiou „Cell-To Pack“) a motora.

Hyundai Motor sa tiež chystá aplikovať technológiu Over-The-Air (OTA), ktorá umožňuje aktualizáciu softvéru na diaľku. Podobne ako sme zvyknutí v rámci smartfónov. Týkať sa to bude všetkých modelov, ktoré prídu na trh od konca tohto roka. A do roku 2025 má byť OTA súčasťou všetkých modelov Hyundai.

Zdroj: Hyundai Motor

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai modernizuje svoju vlajkovú e-loď Ioniq 5. Týka sa to aj kapacity batérie a nabíjania
Hyundai a Kia predstavili koncepty chystaných elektrických SUV Ioniq 7 a EV9
Koncern Hyundai spolupracuje na obrích solid-state batériách pre svoje elektromobily

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár