Koncern Hyundai avizuje novú generáciu elektromobilov s dojazdom vyšším o 50 %

13

Koncern Hyundai Motor, pod ktorý patria značky Hyundai, Kia či Genesis, oznámil svoju novú globálnu stratégiu. Tá prinesie transformáciu všetkých koncernových áut na softvérovo definované vozidlá. Pomôžu pritom aj 2 úplne nové platformy pre elektromobily, vďaka ktorým máme očakávať aj podstatné zvýšenie dojazdu.

So „softvérovo definovanými automobilmi“ prišla už dávnejšie spoločnosť Tesla. A čoraz viac tradičných automobiliek začína ísť v jej stopách. Najnovšie takúto stratégiu oznámila spoločnosť Hyundai Motor Group. To jej umožní využívať softvérové aktualizácie na diaľku (tzv. OTA) aj v rámci zložitejších systémov. A ďalšie prínosy v oblasti elektromobility majú zabezpečiť 2 úplne nové „e-platformy“.

Nové platformy

Prvé modely postavené na 2 nových platformách „eM“ a „eS“ budú predstavené v roku 2025. Ich základom bude koncernový systém IMA (Integrated Modular Architecture) pre integrované modulárne platformy. Platforma eM podľa Kórejcov prinesie predĺženie dojazdu o 50 % v porovnaní so súčasnými elektromobilmi, ako aj autonómne riadenie tretej a vyššej úrovne či spomínané OTA.

Platforma eS bola navrhnutá špeciálne pre účelové elektrické vozidlá PBV (Purpose Built Vehicle), v rámci ktorých sa chce stať juhokórejský koncern lídrom. Vďaka tejto platforme chce uspokojiť požiadavky firemných klientov, ktorí podnikajú v oblasti rozvozu, logistiky alebo osobnej prepravy.

Pokročilejšie OTA

Ako sme už naznačili, Hyundai sa chce stať ďalšou automobilkou, ktorá bude vylepšovať svoje vozidlá prostredníctvom softvérových aktualizácií na diaľku (OTA) počas ich životnosti. A to z hľadiska bezpečnosti, komfortu, konektivity, zabezpečenia a jazdných vlastností. OTA sa dotknú všetkých koncernových vozidiel, ktoré budú predstavené od roku 2023, vrátane spaľovákov. A do roku 2025 majú byť týmto systémom vybavené všetky vozidlá od Hyundai Motor Group.

Kórejci tiež avizujú digitálne služby v rámci svojich budúcich vozidiel, vďaka čomu si zákazníci budú môcť objednať individualizované služby, vylepšenia či niektoré prvky výbavy, a to aj formou predplatného (FoD/Feature on Demand – funkcie na požiadanie).

hyundai software platform

Zdroj: Hyundai

Nové vozidlá od Hyundaiu budú fungovať na softvérovej platforme ccOS, ktorú môžu používať všetky riadiace jednotky. Jej vysoký výpočtový výkon zabezpečí spolupráca so spoločnosťou NVIDIA, ktorá dodá systém NVIDIA DRIVE.

Zdroj: Hyundai

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Novinka Hyundai Ioniq 6 odhalila finálny dojazd všetkých svojich verzií (až 614 km)
Hyundai má chystať hneď 2 menšie cenovo dostupnejšie elektromobily
Hyundai Ioniq 6, konkurent Tesly Model 3, dostal prvé cenovky

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

13 komentárov

    • Veď to tam napísali… „OTA“! To znamená že keď na to prídu, tak ti to „updatnú“ na diaľku :D. Ako vravieval jeden môj bývali šéf, “ nikto ti nemôže dodať to, čo ti ja môžem sľúbiť :D.

  1. Tlacova sprava ako z VW s pred 10 rokov..a este tie deadline-y do 2025 plus kecy o OTA 10 rokov po funuse (v roku 2025 to uz bude 15r) ! To je uplne k smiechu.. Mi to pride takmer ako ruska propaganda Lady v 75roku. A pritom nerobia tie auta uplne zle, prave naopak..ale tie kecy okolo toho su neskutocne.
    Navyse chvalit sa s FoD (feature on demand) je uplna tragedia. Po vzore apple..uzivatel si kupi predrazeny HW a aby mohol pouzivat, vsetko co dokaze, predajca mu to po jednotkovych funkciach a mesacne este raz fakturuje. Dufam, ze nebudeme taki hlupi a na toto sa nedame nikdy nachytat.

Pridajte komentár