Koncern Hyundai Motor, pod ktorý patria značky Hyundai, Kia či Genesis, oznámil svoju novú globálnu stratégiu. Tá prinesie transformáciu všetkých koncernových áut na softvérovo definované vozidlá. Pomôžu pritom aj 2 úplne nové platformy pre elektromobily, vďaka ktorým máme očakávať aj podstatné zvýšenie dojazdu.
So „softvérovo definovanými automobilmi“ prišla už dávnejšie spoločnosť Tesla. A čoraz viac tradičných automobiliek začína ísť v jej stopách. Najnovšie takúto stratégiu oznámila spoločnosť Hyundai Motor Group. To jej umožní využívať softvérové aktualizácie na diaľku (tzv. OTA) aj v rámci zložitejších systémov. A ďalšie prínosy v oblasti elektromobility majú zabezpečiť 2 úplne nové „e-platformy“.
Nové platformy
Prvé modely postavené na 2 nových platformách „eM“ a „eS“ budú predstavené v roku 2025. Ich základom bude koncernový systém IMA (Integrated Modular Architecture) pre integrované modulárne platformy. Platforma eM podľa Kórejcov prinesie predĺženie dojazdu o 50 % v porovnaní so súčasnými elektromobilmi, ako aj autonómne riadenie tretej a vyššej úrovne či spomínané OTA.
Platforma eS bola navrhnutá špeciálne pre účelové elektrické vozidlá PBV (Purpose Built Vehicle), v rámci ktorých sa chce stať juhokórejský koncern lídrom. Vďaka tejto platforme chce uspokojiť požiadavky firemných klientov, ktorí podnikajú v oblasti rozvozu, logistiky alebo osobnej prepravy.
Pokročilejšie OTA
Ako sme už naznačili, Hyundai sa chce stať ďalšou automobilkou, ktorá bude vylepšovať svoje vozidlá prostredníctvom softvérových aktualizácií na diaľku (OTA) počas ich životnosti. A to z hľadiska bezpečnosti, komfortu, konektivity, zabezpečenia a jazdných vlastností. OTA sa dotknú všetkých koncernových vozidiel, ktoré budú predstavené od roku 2023, vrátane spaľovákov. A do roku 2025 majú byť týmto systémom vybavené všetky vozidlá od Hyundai Motor Group.
Kórejci tiež avizujú digitálne služby v rámci svojich budúcich vozidiel, vďaka čomu si zákazníci budú môcť objednať individualizované služby, vylepšenia či niektoré prvky výbavy, a to aj formou predplatného (FoD/Feature on Demand – funkcie na požiadanie).
Nové vozidlá od Hyundaiu budú fungovať na softvérovej platforme ccOS, ktorú môžu používať všetky riadiace jednotky. Jej vysoký výpočtový výkon zabezpečí spolupráca so spoločnosťou NVIDIA, ktorá dodá systém NVIDIA DRIVE.
Zdroj: Hyundai
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Novinka Hyundai Ioniq 6 odhalila finálny dojazd všetkých svojich verzií (až 614 km)
Hyundai má chystať hneď 2 menšie cenovo dostupnejšie elektromobily
Hyundai Ioniq 6, konkurent Tesly Model 3, dostal prvé cenovky
13 komentárov
Ako asi chcú predĺžiť ten dojazd o 50 % ? By ma to dosť zaujímalo. Jednoducho tam švihnú väčšiu batériu? Alebo?
Veď to tam napísali… „OTA“! To znamená že keď na to prídu, tak ti to „updatnú“ na diaľku :D. Ako vravieval jeden môj bývali šéf, “ nikto ti nemôže dodať to, čo ti ja môžem sľúbiť :D.
Tá ilustračná fotka je zlatá. Nemôžem si pomôcť, ale je to také trošičku zaguľatené Porsche 911.
Tak bude o chvíľu vyzerať väčšina áut. Aerodynamika nepustí… A SUV sa už pomaly začínajú znižovať, zakrátko splynú s normálnymi nízkymi autami…
Viem, ako to myslíš, ale dufam, ze to tak nebude !!!
Ja dúfam,že to tak bude, a SUV raz zmizne a hlavne navždy. 😀
hlupy jano prehovoril… blbecek…
Chvalabohu – ta SUV pliaga musi skoncit, ekologia nie je v sucasnosti zlucitelna s SUV modou.
aku spotrebu ma tvoje auto? lebo podla mna 190koni, 4×4, obute na 18tkach a spotreba 6 litrov benzinu, je dost ekologicka.
SUV je vývojový omyl, konštruktéri podlahli dizajnérom a marketérom
omyl prirody sa na teba pozera zo zrkadla…
Ano! A to už existuje škaredé „Poloporsche“ Ioniq 6 !!! 🙂
Tlacova sprava ako z VW s pred 10 rokov..a este tie deadline-y do 2025 plus kecy o OTA 10 rokov po funuse (v roku 2025 to uz bude 15r) ! To je uplne k smiechu.. Mi to pride takmer ako ruska propaganda Lady v 75roku. A pritom nerobia tie auta uplne zle, prave naopak..ale tie kecy okolo toho su neskutocne.
Navyse chvalit sa s FoD (feature on demand) je uplna tragedia. Po vzore apple..uzivatel si kupi predrazeny HW a aby mohol pouzivat, vsetko co dokaze, predajca mu to po jednotkovych funkciach a mesacne este raz fakturuje. Dufam, ze nebudeme taki hlupi a na toto sa nedame nikdy nachytat.