Novinky ohľadom elektromobilu Hyundai Casper s cenou okolo 20 000 €

5

Objavujú sa nové informácie ohľadom nečakaného elektromobilu od Hyundaiu, ktorý sa chystá na európsky trh. Malý, pôvodne spaľovací model Casper predávaný len v domácej Južnej Kórey totiž príde do Európy ako pomerne cenovo dostupný elektromobil. A aktuálne sme sa dozvedeli ďalšie informácie a nové fotografie poodhalili tento model o čosi viac.

Prvé náznaky, že Európa by sa mohla dočkať malého elektrického crossoveru Hyundai Casper, sa objavili v septembri minulého roka, keď bol na európskych cestách zoznámený dobre maskovaný prototyp. Predtým pritom nič nenasvedčovalo tomu, že tento model, ktorý sa od roku 2021 predáva na domácom trhu, príde do Európy. A už vôbec nie, že pôjde o elektromobil, keďže tento model je aktuálne dostupný len so spaľovacím motorom.

Nedávno šéf českého zastúpenia automobilky Hyundai, Martin Saitz, potvrdil, že elektrický Hyundai „Casper“ (európska novinka môže niesť iné meno) príde na európsky trh v 4. kvartáli tohto roku. A aktuálne Electrive upozornil na 2 nové správy ohľadom modelu Hyundai „Casper Electric“.

Nižšia cena?

Francúzske zastúpenie značky Hyundai taktiež potvrdilo príchod tohto modelu do Európy, konkrétne na francúzsky trh. A to koncom tohto roka, informoval tamojší web Auto-moto. Ten pritom spomína aj (zrejme základnú) cenovku 20 000 €.

hyundai casper

Zdroj: Hyundai

Zaujímavé je, že šéf „českého“ Hyundaiu minulý mesiac povedal, že základná cena by mohla byť cca 22 000 €. A dodal, že variant s kapacitne menšou batériou prejde na jedno nabitie minimálne 300 km. V tomto smere byt tak pomerne značne prekonal aktuálne najlacnejší elektromobil na európskom trhu, Daciu Spring, ktorá ponúka dojazd 230 km (WLTP).

Dizajnové zmeny

Už skôr sa hovorilo, že tento elektromobil zo segmentu A sa bude dizajnom líšiť od pôvodného spaľovacieho modelu. A aktuálne fotografie miernejšie maskovaného testovacieho prototypu, ktoré zverejnil web Motor.es, odhaľujú, že sa dočkáme minimálne zmien na úrovni decentného faceliftu.

Fotografie totiž ukazujú zmeny v rámci grafiky hlavných a denných predných svetiel a v podstate to isté aj vzadu. Na ďalšie detaily si však budeme musieť počkať. To by nemalo trvať dlho, keďže model má prísť tento rok.

Na záver, pre získanie lepšej predstavy, uvádzame rozmery pôvodného modelu Hyundai Casper so spaľovacím motorom – 3 595 x 1 595 x 1575 x 2 400 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). A pre porovnanie, Dacia Spring má rozmery 3 737 x 1 770 x 1 513 x 2 423 mm a VW e-up 3 597 x 1 645 x 1 478 x 2 422 mm.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najlacnejší elektromobil v Európe príde v modernizovanej podobe toto leto
„Cenovo dostupné“ mini-eSUV z Vietnamu príde zrejme aj do Európy
Dongfeng Nammi 01 príde onedlho na slovenský trh. Spoznali sme aj cenový rozsah
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

    • Pre mladych/studentov, pre zeny, pre dochodcov … pre kazdeho co potrebuje sikovne mestske priblizovadlo ktore potrebuje malo miesta na prkovanie a nechcu korab ciest na prevazanie celej rodiny. Pre tie rodiny ako 2-3 auto v rodine.

  1. Súhlas, 3,5 metrové auto za 20 tisíc , to nie ! A ešte elektro ,ktoré je výrobne omnoho jednoduchšie ako spalovák . Bol by som rád ,keby niekto zrátal počet súčiastok na spalováku a na elektre ? Môj odhad že tak o 40% je na elektre menej súčiastok ,ako na spalováku !?

    • Anonym, a co ked je tam menej suciastok, tak vychadzas z logiky, ze kazda suciastka stoji rovnako na spalovaku i ev ? Mohlo by to byt jednoduchsie na vyrobu, ale zial baterie su drahe. Na ceny ale treba nazerat z ineho uhla. Napr.ze baterie uz nic dalsie nespaluju, nesmrdia a daju sa „natankovat“ prakticky vsade a zo zdrojov, ktore nepodporuju zbrojenie a vojny. Dokonca po smrti auta, sa daju vyuzit nasledne ako stacionarne ulozisko.
      Suhlasim, ze cena tohto auta by mohla byt skor niekde medzi 15-20k. Ale i takto to dava pomerne velky ekon.zmysel pre mnohe aplikacie – ale hlavne ekologicky zmysel v meste. Pritom mnohe velke SUV maju v interieri miesta ako toto. Takze nechapem vobec vytky typu, ze to je male. Lebo je to male len zvonka. Skusali ste napr.BMW x3 ? Mne sa tam fakt sedelo ako v renault twingo. Uprimne, SUV by som v meste zakazal, pripadne poriadne zdanil. Je to velke, berie to 2 parkovacie miesta a navyse je enormne nebezpecne pre chodcov.. o to viac v rukach ich vodicov, ktorych v BMW stretam prakticky denne na cestach 80% – Smerovky prakticky nepouzivaju a nemaju prakticky vobec odhad velkosti svojho velkeho chrapu, jazdia arogantne, a agresivne. Mozno by stalo za zamyslenie potrestanie pri prestupku zakazom soferovat auto silnejsie nez 80kw po dobu aspon 2-3 rokov.

Pridajte komentár