Elektrický Hyundai Casper za cca 22 000 € by mal byť dostupný aj v SR

9

České zastúpenie automobilky Hyundai potvrdilo, že na európskom trhu sa bude predávať malý a pomerne cenovo dostupný elektromobil Hyundai „Casper Electric“.

Nedávno sme informovali, že na európskych cestách sa testuje malý elektromobil od Hyundaiu. Všetko pritom nasvedčovalo tomu, že ide o elektrickú verziu modelu Hyundai Casper, ktorý sa v konvenčnej verzii predáva na domácom kórejskom trhu od roku 2021.

A aktuálne príchod tohto modelu na európsky trh pre portál Denik.cz potvrdil šéf českého zastúpenia automobilky Hyundai, Martin Saitz. Hyundai „Casper Electric“, ktorý by sa v Európe mohol predávať pod iným názvom (o európskom mene zatiaľ nebolo rozhodnuté), má prísť na trh v 4. kvartáli budúceho roku.

Tento malý elektromobil, ktorý patrí do rovnakého segmentu ako napr. Dacia Spring, bude mať v porovnaní s verziou so spaľovacím motorom (viď fotografie v článku) pozmenený dizajn. Podrobnosti však v tomto smere nepoznáme. Poznáme však základnú cenu, a to cca 22 000 €.

hyundai casper

Zdroj: Hyundai

Takže elektrický „Casper“ bude o niečo drahší ako spomínaná Dacia Spring. Ponúkne však väčší dojazd. Šéf „českého“ Hyundaiu totiž uviedol, že variant s kapacitne menšou batériou prejde na jedno nabitie minimálne 300 km.

hyundai casper

Zdroj: Hyundai

Čo ďalšie špecifikácie?

Žiaľ, Saitz žiadne ďalšie špecifikácie avizovanej novinky neprezradil. Môžeme si teda aspoň povedať, že konvenčný model Casper má rozmery 3 595 x 1 595 x 1575 x 2 400 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Čo sa týka pohonu, špekuluje sa, že by mohol používať rovnaký či podobný systém ako koncernová Kia Ray EV. To by znamenalo výkon 64 kW, krútiaci moment 147 Nm, 35,2-kWh LFP batériu a nabitie z 10 na 80 % za 40 min.

hyundai casper

Zdroj: Hyundai

Zaujímavosťou je, že Hyundai Casper Electric sa bude dať objednať jednoducho cez internet. Prostredníctvom služby Click to Buy si zákazník v rámci ponuky dealerov nájde konkrétne vozidlo a objedná ho online. A môže si ho vyzdvihnúť u dealera alebo nechať doviesť domov.

hyundai casper interier

Zdroj: Hyundai

A zdá sa, že v hre je aj 2-miestna úžitková verzia. O jej predaji v Európe však zatiaľ nebolo rozhodnuté.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault ukázal elektromobil s cenou pod 20 000 € a chystá ďalších 5 v rámci novej stratégie
Kia chystá ešte menší a lacnejší elektromobil EV2. Vyrábať sa má na Slovensku
Revolučná inovácia e-pohonu? Hyundai predstavil systém Uni Wheel
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Chutnučké autíčko. Tento segment chýba na trhu, ponuka je tu veľmi poskromná. Snáď si to výrobcovia uvedomia.
    Nerád sa opakujem, ale kde už mohol byť „posunutý“ VW, keby nebol býval zrušil trojičky (Up!, Citigo, Mii)?
    Nuž, nenažranosť. Výroba veľkých, alebo aspoň väčších áut (EV) s vidinou obrovských ziskov! Dnes obmedzuje výrobu. No čo už. Ale – je to ich vec.

  2. Ja považujem toto auto za „podkritické“ pre Európu! Pre EU by malo mať 4 000 x 1 750 x 1 600 x 2 500, aby sa stalo masovejším. Možno je vhodné pre fyzicky menších Aziatov.

  3. Vyzerá to chrumkavo, ale mňa zaujímajú skôr autíčka z opačnej strany výrobného portfólia firmy Hyundai.
    Samozrejme, cenu môžu ponechať z tohoto segmentu. Na to sa nenahnevám…

  4. Prečo ? Na starej benzínovej i10 jazdíme každý deň do mesta do práce a rozvoz detí. Má to dĺžku 3,5 m a ani keď ideme štyria v tom aute nepociťujeme žiadny diskomfort, ani obmedzenia. V kufri naložené 2 batohy, školská taška plus cestou domov kľudne aj 2 plné tašky potravín. Vzadu sedia deti v plnohodnotných a fakt mohutných sedačkách, žiadne podsedáky. Nechápem načo by som potreboval na krátke denné dochádzanie niečo dlhšie. A to máme ešte skoro 5-metrové MPV, ale až po kúpe i10 som si začal uvedomovať a všímať si, že veľká krava býva často na príťaž.

    • Uplny suhlas. Tiez mame velke MPV na dovolenky, tahanie karavanu a cesty mimo. V meste vyuzivam elektricky Smart forfour. Aj ked ma len 17kwh bateriu a dojazd 130 km, uplne to staci a dobijame len 2x za tyzden.

  5. Netreba zabudat na jeden aspekt. Aj ked je to male auto, nove sposoby vyroby pri EV umoznuju mat vacsi priestor pre posadku, kedze mnozstvo techniky, ktore potrebuju spalovaky pri EV niesu. Prevodovka, vyfukove potrubie, katalyzator, nadrz… A ak zakomponuju novu platformu, bude toho miesta este viac. Uvidime, co cas prinesie.

Pridajte komentár