Elektrický Hummer EV by mohol umožniť jazdu do boku | „Krabí Režim“

0

Koncern General Motors postupne odhaľuje informácie o chystaných modeloch vzkriesenej značky Hummer. Pôjde konkrétne o plne elektrické SUV a pickup s identickým základom, ktoré americký koncern prezentuje pod názvom GMC Hummer EV. A aktuálne sa vďaka najnovšej upútavke dozvedáme, že tieto elektromobily ponúknu aj tzv. „krabí režim“. A spoznali sme nový približný termín ich predstavenia.

Už vieme, že SUV verzia elektrického Hummera ponúkne strechu typu targa s odnímateľnými panelmi, ktoré bude možné uložiť do predného kufra.

General Motors (GM) tiež prezradil, že Hummer EV bude disponovať 800-voltovým batériovým systémom, ktorý bude podporovať ultra-rýchle nabíjanie výkonom až 350 kW. Pôjde pritom o batérie vlastnej výroby, ktoré americký koncern nazýva Ultium. Obe verzie modelov „GMC Hummer EV“ budú vybavené batériami s kapacitou až 200 kWh, ktoré týmto obrovským elektromobilom zabezpečia dojazd smerujúci k 650 km (zrejme podľa EPA).

Už dlhšiu dobu tiež vieme, že elektrický Hummer bude dostupný s 1, 2 aj 3 elektromotormi, pričom top verzia ponúkne výkon 1 000 konských síl, krútiaci moment 15 600 Nm a zrýchlenie z 0 na 60 mph (97 km/h) za 3 sekundy.

„Krabí režim“

No a aktuálne sa vďaka najnovšej upútavke dozvedáme, že v rámci modelov Hummer EV nájdeme aj špeciálne režimy „Adrenalín“ a „Krab“. K ním však výrobca zatiaľ nič neprezradil. Asi väčšine pritom napadlo, že v prípade druhého menovaného režimu by mohlo ísť o veľmi užitočnú funkciu využiteľnú napr. pri parkovaní.

Veď kraby sú okrem iného známe tým, že sa pohybujú aj úkrokmi do strany, teda minimálne niektoré druhy. No a v prípade vozidla by to mohlo znamenať natáčateľné kolesá oboch náprav, čo by umožnilo aj jednoduché pozdĺžne parkovanie či vyparkovanie.

Pre čo najjednoduchšie ovládanie pohybu do strany a možné využitie čo najmenších voľných priestorov by bolo zrejme potrebné, aby sa kolesá oboch náprav dokázali otočiť až o 90 stupňov. To pritom nie je nemožné, veď takéto vozidlá už testovala napr. americká armáda, pričom niečo podobné si dala patentovať aj Toyota.

Pre zabezpečenie úplne kolmého bočného pohybu prostredníctvom 90-stupňového natočenia kolies sú však zrejme potrebné motory integrované do kolies, ktorými by Hummer EV nemal disponovať. Takže je možné, že skôr využije nejakú fintu, napr. na spôsob chystaných elektromobilov značky Rivian, ktoré sa dokážu otočiť na mieste ako tank. Principiálne podobné riešenie by však nemuselo byť využiteľné v prípade spomínaného pozdĺžneho parkovania v rámci bežných parkovacích miest. Ale to sú všetko zatiaľ len špekulácie. Uvidíme neskôr…

Viac info v jeseni

Na to, čo „krabí režim“ naozaj ponúkne, si budeme musieť počkať, a to do jesene, kedy budú predstavené obe predprodukčné verzie – SUV aj pickup. Ich premiéra mala pôvodne prebehnúť 20. mája, tú však zmarila pandémia nového koronavírusu. Termín spustenia výroby, „jeseň 2021“, však ostal v platnosti.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéf Tesly naznačil, že by mohli spraviť obojživelný Cybertruck
Extrémne elektromobily od Rivianu sa dokážu otáčať ako tank
Konkurent Tesly Cybertruck bude vyrábať pitnú vodu. Koľko má stáť?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár