Huawei predstavil „svoj elektromobil“. Ten je však povedomý aj Slovákom

2

Okolo možného elektromobilu značky Huawei sa v ostatnej dobe točilo množstvo špekulácií. Napokon spoločnosť Huawei oznámila, že prostredníctvom svojich obchodov bude predávať model Seres SF5, ktorý je vybavený aj jej vlastnými technológiami. „Pôvodná verzia“ tohto modelu pritom nemusí byť úplnou neznámou ani pre Slovákov. Slovenské zastúpenie automobilky Dongfeng totiž už nejaký čas avizuje jeho príchod na náš trh.

Spoločnosť Huawei, ktorá je v našich končinách známa predovšetkým vďaka smartfónom či budovaniu telekomunikačných sietí, sa angažuje aj v automobilovom priemysle. Na prebiehajúcom autosalóne v Šanghaji pritom prezentovala e-SUV strednej triedy Seres SF5, ktoré je vybavené viacerými technológiami z jej kuchyne.

Huawei taktiež oznámil, že toto vozidlo bude predávať vo svojich vlajkových predajniach v Číne. „V budúcnosti nebudeme poskytovať len popredné riešenia pre chytré autá, aby sme partnerom pomohli vyrábať lepšie inteligentné vozidlá, ale tiež im pomôžeme predať tieto autá prostredníctvom našej maloobchodnej siete v celej Číne,“ uviedol Richard Yu, šéf Huawei Consumer Business Group.

Na Slovensku známy ako DFSK

Mnohí v rámci titulnej fotografie spoznali vozidlo, ktoré sa bude na slovenskom trhu predávať ako DFSK Seres SF5. A práve tento, resp. odvodený model bude Huawei predávať prostredníctvom svojich predajní. Spomína pritom názov Seres SF5.

V prípade tohto vozidla tiež uvádza, že v čisto elektrickom režime ponúkne dojazd 180 km (zrejme podľa cyklu NEDC). A v rámci „predĺženého dojazdu“ to má byť 1 000 km. Z toho vyplýva, že pôjde o hybridnú verziu modelu Seres SF5.

Nejde však o typický plug-in hybrid, pretože o jeho pohon sa starajú výlučne elektromotory. Spaľovací motor pritom funguje len ako generátor, ktorý nabíja batériu vozidla. Na slovenskom trhu však bude dostupná aj čisto elektrická verzia DFSK Seres SF5 BEV.

Takže časom možno Huawei do svojej ponuky zaradí aj čistokrvný elektromobil. Čo sa však týka aktuálne prezentovaného hybridu, čínsky gigant v rámci konkrétnych špecifikácií spomína už len údaj o zrýchlení z 0 na 100 km/h – 4,68 s.

Na základe parametrov, ktoré máme ohľadom modelu DFSK Seres SF5, vyplýva, že ide o výkonnejší 2-motorový variant s pohonom všetkých kolies, ktorý by mal mať výkon okolo 510 kW. Údaje vozidla prezentovaného spoločnosťou Huawei sa však úplne nezhodujú s údajmi týkajúcimi sa modelu DFSK Seres SF5.

To môže byť spôsobené tým, že v prípade DFSK išlo o predbežné údaje pred homologizáciou alebo tým, že model, ktorý bude predávať Huawei, bol upravený, pričom vylepšenie niektorých parametrov mohli zabezpečiť aj technológie od Huawei. To však v tejto chvíli nie je jasné.

Pre porovnanie, model DFSK, ktorý sa bude predávať aj na Slovensku, má predbežne poskytnúť dojazd v elektrickom režime 150 km (NEDC), a to vďaka batérii s kapacitou 35 kWh. Huawei však spomína dojazd 180 km. A mierne sa líši aj údaj o zrýchlení – 4,8 s vs. 4,68 s.

Technológie od Huawei

Z tlačovej správy od Huawei vyplýva, že čínska spoločnosť sa podieľala aj na elektrickom pohonnom systéme, ktorý označuje ako HUAWEI DriveONE Three-in-One. Od nej tiež pochádza riešenie HiCar, ktoré zabezpečuje prepínanie medzi aplikáciou smartfónu a centrálnym ovládacím panelom vozidla. To umožňuje napr. plynulejší prístup k navigácii, hudbe, klimatizácii či interaktívne hlasové ovládanie.

Spoločnosť Huawei sa tiež postarala o zvukový systém vozidla, ktorý obsahuje 11 „zvukových jednotiek“. Tento systém dokáže okrem iného potláčať neželené zvukový ruchy, ktoré prenikajú do kabíny vozidla. Čínska spoločnosť tiež informuje, že model Seres SF5 podporuje aj obojsmerné nabíjanie. Dokáže pritom nabíjať rôzne elektrické zariadenia, ale aj vozidlá.

Taktiež spomína „5-hviezdičkovú“ bezpečnosť, jazdnú autonómiu na úrovni L2+ či špeciálne športové predné sedačky s vyhrievaním, odvetrávaním a masážnou funkciou.

A spoznali sme aj ceny pre čínsky trh. Základná verzia s pohonom jednej nápravy po prepočte vychádza cca na 27 700 €. Výkonnejšia „štvorkolka“ stojí cca 31 500 €. Pre zaujímavosť uvádzame predpokladanú cenu modelu DFSK Seres SF5 v hybridnej top verzii s plnou výbavou pre slovenský trh – 63 000 €. Základná verzia by mala stáť okolo 48 000 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na slovenský trh mieri ďalší čínsky elektromobil – „superšportové SUV-kupé“ od DFSK
Elektromobil od Xiaomi bude začínať na cene 12 900 €, hovorí šéf značky
Huawei ukončil vývoj elektromobilu. Áut sa však nevzdáva

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Táto správa zatiaľ nikomu nestála za komentár …. Ak začnem prakticky premýšľať, tak sa pýtam na predajne a servisy pre „moje“ budúce auto, referencie o výrobcovi a kvalite jeho áut, jeho nabíjacej sieti a ostatných súvisiacich aktivitách, ap. No a odpovede mi nedávajú pre HUAWEI a Dongfeng istotu správneho rozhodnutia! To však bude platiť aj oi ostatných výrobcoch, ktorí sa ešte len chystajú k nám na trh!

Pridajte komentár