Združenie „automobiliek“ pracuje na nabíjacom systéme s výkonom cez 2 000 kW

0

Iniciatíva CharIn, ktorú tvorí 150 subjektov, vrátane väčšiny automobiliek či spoločnosti Tesla, sa už roky zasadzuje o presadenie nabíjacieho systému CCS ako globálneho štandardu. Pracuje pritom aj na novom systéme HPCCV, ktorý dokáže zabezpečiť nabíjanie výkonom cez 2 000 kW a ktorý bude kompatibilný s CCS.

CharIn oznámil, že má 15 nových členov, okrem iných aj automobilky Suzuki, Subaru a SAIC. Ešte dôležitejšou novinkou je, že prijal rozhodnutie o podpore vývoja nového typu zástrčky pre vysokovýkonné nabíjanie úžitkových elektromobilov s výkonom cez 2 000 kW – HPCCV (High Power Charging for Commercial Vehicles).

Zhromaždil a vyhodnotil pritom návrhy od viacerých spoločností, pravdepodobne od Tesly, Electrify America (nabíjacia sieť od VW), ABB (výrobca nabíjačiek ai.), paXos (e-infraštruktúra) a Staubli (konektory ai.).

Návrh bol už predstavený

Návrh zástrčky bol podľa CharIn predstavený na stretnutí združenia, takže sa zdá, že združenie si už vybralo. Nie je však známe, ktorá spoločnosť za ním stojí. Návrh čaká podrobné rozpracovanie, pričom jeho ďalší vývoj by mohol prebiehať v holandskom laboratóriu CharIn, ktoré dostane nové testovacie vybavenie.

Špecifikácie

Nová zástrčka má podporovať nabíjanie v rozsahu 200 až 1 500 V a 0 až 3 000 A. To by malo stačiť na rýchle nabíjanie úžitkových/nákladných elektromobilov, ktoré sú vybavené batériami s kapacitou až do 1 000 kWh. Takúto batériu by mohol mať aj elektrický ťahač Tesla Semi s možným dojazdom cez 800 km (EPA), ktorý pôjde do výroby budúci rok.

Tesla pritom v rámci predstavenia tohto modelu uviedla, že svoj elektrický ťahač podporí novou sieťou nabíjacích staníc Megacharger, ktoré budú schopné nabiť verziu s dojazdom 800 km na 80 % za 30 min. Je tak možné, že Tesla navrhla združeniu CharIn práve štandard, resp. zástrčku vyvinutú pre nabíjačky Megacharger.

Ďalšie požiadavky

HPCCV zástrčka má byť podľa požiadaviek CharIn použiteľná v rámci nabíjania HPC s parametrami do 1000 V, resp. 500 A, pričom na jeho základe aktuálne vznikajú nabíjačky (pre osobné vozidlá) s výkonom 150 až 350 kW. Vozidlá s podporou HPCCV by mali byť pritom schopné nabíjania aj na existujúcich a nových nabíjacích staniciach vybavených konektorom CCS.

Zdroje: CharIn, Insideevs

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla bojuje o presadenie „mega“-výkonného nabíjacieho štandardu
Electreon úspešne otestoval bezdrôtové nabíjanie elektromobilu za jazdy
6-minútové nabíjanie elektromobilov by vraj mohlo byť čoskoro realitou

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár