Hongqi, pôvodne značka čínskych vládnych limuzín, nedávno uviedla na európsky trh nové elektromobily Hongqi EHS7 a EH7. Tie vyrástli na novej e-platforme, v prípade ktorej výrobca sľubuje nabitie na 80 % za 5 min. Na to si však zrejme ešte počkáme.
Hongqi má zaujímavú históriu, keďže ide o najstaršiu čínsku značku osobných áut. Vznikla v roku 1958 a pôvodne vyrábala luxusné automobily pre tamojších vládnych predstaviteľov. Produkcia skončila v 80. rokoch a v následnej dekáde oživil značku koncern FAW, ktorý s ňou má aktuálne veľké globálne plány.
Globálnu ofenzívu pritom začína v Európe a na Blízkom východe. Prvý medzinárodný model značky E-HS9 bol na prvé európske trhy uvedený v roku 2022, tento rok však Číňania spúšťajú širšiu ofenzívu. A to aj vďaka novým elektromobilom EH7 (sedan/limuzína) a EHS7 (SUV), ktorých predaj či predpredaj bol spustený počas nedávneho parížskeho autosalónu.
Odhalené špecifikácie
Informácie ohľadom týchto modelov sú útržkovité, a tak sa z nich pokúsime niečo poskladať. Aj ohľadom rozmerov informoval minulý mesiac Electrive, a to na základe tlačovej správy obdržanej emailom. Vďaka tomu vieme, že ide o veľké vozidlá s rozmermi 4,98 x 1,92 x 1,49 x 3,00 m (dĺžka x šírka x výška x rázvor), resp. 4,93 x 1,95 x 1,68 x 3,00 m v prípade SUV Hongq EHS7.
Ohľadom špecifikácií pohonného systému aktuálne poskytol najviac informácií web CarNewsChina, a to na základe správ z čínskych médií. Tie sa konkrétne týkajú SUV EHS7, rovnakú či min. podobnú techniku by však mal mať aj príbuzný sedan EH7. Očakávať pritom máme pohon zadnej nápravy aj oboch náprav, výkon 253 kW, resp. 202 + 253 kW, maximálnu rýchlosť 200 km/h, 111-kWh NMC batériu, dojazd 730, resp. 680 km (CLTC), ale aj nešpecifikovanú, zrejme kapacitne menšiu LFP batériu.
Nabitie za 5 min?
Najviac však zaujala informácia, že nová e-platforma od Hongqi – Tiangong, obsahuje batériu s vysokou retenciou kapacity, ktorá sa má podľa čínskej značky nabiť na 80 % za 5 min. V tejto súvislosti sa nám pritom vybavuje náš nedávny článok ohľadom technológie (systém vysokonapäťovej výkonovej elektroniky) avizovanej značkou Hongqi, ktorá má priniesť nabitie elektromobilu za 5 min.
Na základe tejto správy sa však nezdalo, že by technológia bezprostredne smerovala do prvých vozidiel, keďže bola predstavená ako prototyp. A s najväčšou pravdepodobnosťou nebude potrebná v modeloch Hongqi EHS7 a EH7, keďže tie sa majú podľa „zapadnutej“ tlačovej správy ešte zo septembra nabiť z 10 na 80 % za 20 min. Vďaka nej sa tiež dozvedáme, že modely EH7 a EHS7 zrýchlia z 0 na 100 km/h za 3,5 s, resp. 3,9 s a ponúknu dojazd 655 km, resp. 600 km, zrejme podľa cyklu WLTP.
DOPLNENÉ: Špecifikácie modelov EH7 a EHS7 sú už dostupné aj na medzinárodnom webe značky. Ten tiež odhaľuje, že kapacitne menšia batéria má 85 kWh a zabezpečí dojazd 500 – 510 km WLTP (AWD / RWD), resp. 460 – 475 km WLTP. Zrýchlenie modelov z 0 na 100 km/h sa v závislosti od verzie pohybuje v rozmedzí 7,8 – 3,5 s, resp. 6,5 – 3,9 s.
Cena
Vo svojej minulomesačnej tlačovej správe značka Hongqi oznámila otvorenie knihy objednávok v Európe, a to skôr ako v domácej Číne. A odhalila pritom aj európske ceny svojich prémiových noviniek Hongqi EHS7 a EH7 – od 53 999 €, resp. 49 999 €.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Technológia z Číny má vydláždiť cestu k nabitiu elektromobilu za 5 min
Čínski giganti BYD a Chery sa približujú Slovensku. Chystajú vstup na český trh
Do Európy mieri luxusný čínsky elektromobil Hongqi E-HS9. Známe sú aj prvé cenovky
ODBER NOVINIEK
12 komentárov
Zatiaľ pre mňa mačka vo vreci! Určite by som nekupoval v predpredaji! Kto vie aký „holobyt“ bude za tie ceny od! A nie je vylúčené, že v kufri bude namiesto rezervy alebo kompresora plnohodnotný lepiaci súdruh made in PRC! 🙂
Cinan urcite nebude holobyt od, to je vysada EU automobiliek.
Veď ja viem! Len sa nič o výbave nepíše, tak som si dovolil uštipačnú poznámku! Hongqi by mal, ako výrobca vládnych limuzín, ak medzičasom „nesparchantel“, začínať s vysokým štandardom! 🙂
hlúpi snobi kúpia…….
Tieto autá nie sú „vládne limuzíny“. Ceny nezačínajú tak vysoko, aby sme povedali, že sú pre snobov. Všetko záleží na tom ako budú autá predávané, servisované a pre ľudí prijateľné, a aby v kufri namiesto rezervy alebo kompresora nesedel „plnohodnotný lepiaci súdruh made in PRC“!
Urcite sa nenabiju za 5min, teda v EU nie, nemame na to tak vykonne nabijacky. 🙁
Ale aspon sa budu nabijat najrychlejsie kedze asi ako jedine dokazu vytazit na maximum nase iba 350kw (+1 400 a1 600kw) nabky pocas vacsiny casu nabijania. Na rozdiel od EU EV produkcie ktora ich ledva postekli. 🙂
„https://…“
„https://…“
V Bratislave otvorili nový nabíjací hub Ejoin, zvládne nabíjanie s výkonom až 600 kW
Ak prídu s tou baterkou „za 5 min. 12-násť nabitá“ skôr ako budú u nás Mega-stojany, tak to bude lámač sŕdc nabíjačiek !!! Kto vie, ktorá súčasná nabíjačka vydrží nabíjať na svoje naplno, kým neurobí tých 100 kWh! 🙂
technika asi bude spička, asi by som si to rad požičal, ale nepači sa mi design, no ak by bola fakt dobra technika tak by som za tu cenu do toho aj šiel a na design kašlat.