Čína zaútočí na Európu aj luxusným elektromobilom Hongqi E-HS9

3

Na európsky trh vstupuje ďalšia čínska značka Hongqi, ktorá má dlhú tradíciu. Ako prvý model ponúkne obrovské luxusné elektro-SUV Hongqi E-HS9, po ktorom budú nasledovať malé a stredne veľké SUV a sedany. Model E-HS9 pritom už dostal aj prvé európske cenovky.

Hongqi nie je žiadnym e-mobility startupom. Naopak, ide o najstaršiu čínsku automobilku, ktorá sa zameriava na osobné automobily. Vznikla už v roku 1958. Pôvodne vyrábala vozidlá pre vysokopostavených vládnych predstaviteľov, a to do roku 1981.

„Oživená “ bola v 90. rokoch, pričom aktuálne pod svojou matkou FAW Car Company reaguje na trendy v automobilovom priemysle, a to aj elektrickým modelom Hongqi E-HS9. FAW je automobilový koncern zgrupujúci veľké množstvo značiek, ktorý má okrem toho v Číne aj spoločné podniky s automobilkami VW, Audi, Toyota, Mazda a GM.

Hongqi E-HS9 je obrovské luxusné vozidlo s rozmermi 5 209 x 2 010 x 1 731 x 3 110 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), svetlou výškou 200 mm a 6 alebo 7 miestami na sedenie, ktorého dizajn navrhol bývalý šéfdizajnér značky Rolls Royce Giles Tyler, čo je určite poznať.

Nie je prekvapenie, že prvým európskym trhom, kde sa začne predávať, je Nórsko. A v tejto „Mekke“ elektromobility sa bude predávať v oboch dostupných verziách.

Špecifikácie

„Slabší“ variant je vybavený 2 elektromotormi, pričom výkon jedného motora je 160 kW (krútiaci moment 350 Nm). Top verzia má takisto 2 elektromotory, avšak ten zadný ponúka vyšší výkon –  245 kW (krútiaci moment 450 Nm). Vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,9 s.

Obe verzie sa líšia aj kapacitou batérie. Menšia z nich má 85 kWh a mala by zabezpečiť dojazd 400 km podľa cyklu WLTP (ide zatiaľ o dohad). Väčší akumulátor disponuje kapacitou 99 kWh a má ponúknuť dojazd 450 km (takisto ide o odhad v rámci cyklu WLTP). Ohľadom nabíjania sme sa toho zatiaľ moc nedozvedeli. Oficiálne vieme len to, že podporuje rýchlonabíjanie cez CCS2 a indukčné nabíjanie (plné nabitie za 8,4 hod).

Výbava

Okrem tradičného luxusu v podobe prémiových materiálov a funkcií, ako sú napr. ventilované masážne sedadlá, ponúka Hongqi E-HS9 aj pokročilú technologickú výbavu. Vrátane 24 senzorov, Smart Matrix LED svetlometov, najmodernejších bezpečnostných a asistenčných systémov, softvérových aktualizácií na diaľku (OTA) či systému autonómneho riadenia úrovne 2, 3 a podľa výrobcu dokonca aj 4 (v závislosti od stupňa výbavy). Infotainment vozidla tvorí viacero veľkých displejov, pričom ponúka aj rozšírenú realitu.

Čo ceny?

Do predaja v Nórsku sa tento prémiový čínsky elektromobil dostane budúci rok, a to za ceny 620 000 („Comfort“ – 85 kWh), 700 000 („Premium“ – 99 kWh) a 780 000 („Exclusive“ – 99 kWh) NOK. To je v prepočte 65 200, 73 600, resp. 82 000 €. Pripomíname pritom, že v Nórsku sa na elektromobily vzťahuje nulová DPH.

Spočiatku bude vozidlo distribuovať nórska spoločnosť Motor Gruppen. Materský koncern FAW poskytne nevyhnutné diely a technickú podporu. V budúcnosti, počnúc Nórskom, FAW postupne vytvorí sieť predajných služieb v ďalších európskych krajinách.

Zdroj: Hongqi/FAW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky elektromobil Wuling za 3 600 € je hit. Mal by „šancu“ v Európe?
Na slovenský trh mieri ďalší čínsky elektromobil – „superšportové SUV-kupé“ od DFSK
Čínske elektro-SUV Xpeng G3 sa chystá k prvým európskym zákazníkom

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Pripomíname pritom, že v Nórsku sa na elektromobily vzťahuje nulová DPH…. a ja pripominam, ze keby tato nasa katolibanska nevladna vlada myslela podporu elektromobility vazne, maju tu priklad funkcneho riesenia ktore sa da spustit behom par dni… ale to by tam nesmeli byt primitivi typu vodikoveho idiota sulika… to, ze je idiot, povedal zmatkovic, nie ja, ja som si to len myslel 😉

  2. To by zas frflali ze z toho by mali viac uzitku bohaci ako bezny lud, lebo ved z Tesla roadster usetri 40K, kdezto zo Citigo 4K. Ale to by som vyriesil tym ze by som BEV s cenou do 30K bez DPH ju odpustil a kazdym rokom tu hranicu znizoval o 1000ku. Cize v roku 2021 30K, 2022 29K, 2023 28K atd. Tym by som jednak donutil vyrobcov znizovat ceny na hranicu unosnosti a tiez zabezpecil transparentne rozvoj emobiity na najblizsich 10-12 rokov, po ktorych by uz podporu nebolo treba a mohol by som inkasovat DPH zo vsetkych aut.
    Samozrejme podmienka by bola ze auto nesmie predat/vyradit z evidencie 5 rokov inak DPH doplati, aby sa s dotovanymi BEV nekseftovalo.

  3. Najefektívnejšie na to išla Čína. Povinný podiel BEV na celkovej produkcii, ktorý sa každý rok zvyšuje. Automobilky sa z toho nemôžu vykrútiť. Napriek tomu nekrachovali a sú v rámci sveta lídri. Zaujímavé je, že to odporúčal aj šéf Volva pre zaostalú Európu. A zrušiť nezmyselné dotácie…

Pridajte komentár