Do Európy mieri luxusný čínsky elektromobil Hongqi E-HS9. Známe sú aj prvé cenovky

5

Expanzia čínskych automobiliek na európsky trh pokračuje. Tentokrát prostredníctvom značky Hongqi s pomerne bohatou tradíciou. Na starom kontinente na začiatok ponúkne svoj luxusný top model Hongqi E-HS9, ktorý majú časom nasledovať menšie a cenovo dostupnejšie elektromobily.

Na úvod troška histórie značky Hongqi. Tá totiž nie je jedným z množstva čínskych e-mobility startupov. Práve naopak, ide o najstaršiu čínsku automobilku, ktorá sa zameriava na osobné automobily. Vznikla už v roku 1958, pričom pôvodne vyrábala vozidlá pre vysokopostavených vládnych predstaviteľov, a to do roku 1981. Značku potom v 90. rokoch oživil koncern FAW Car Company.

No a práve najluxusnejší model značky, veľké elektrické SUV Hongqi E-HS9, bol nedávno slávnostne exportovaný na nórsky trh, odkiaľ chce značka expandovať ďalej, uvádza koncern FAW vo svojej tlačovej správe. V budúcnosti majú Číňania svoje európske portfólio postupne rozšíriť o stredne veľké a malé vozidlá typu SUV a sedan. Hongqi pritom verí, že sa presadí na nórskom trhu a následne čo najrýchlejšie rozšíri ďalej po Európe aj mimo nej.

Hongqi E-HS9 je obrovské luxusné vozidlo s rozmermi 5 209 x 2 010 x 1 731 x 3 110 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), svetlou výškou 200 mm a 6 alebo 7 miestami na sedenie, ktorého dizajn navrhol bývalý šéfdizajnér značky Rolls Royce, Giles Tyler.

Viacero verzií a variantov

Na základe nórskeho webu značky Hongqi je jasné, že dostupné budú 2 verzie (v dvoch variantoch – 6 a 7-miestnom), ktoré sa líšia aj kapacitou batérie. Menšia z nich má 84 kWh a zabezpečí dojazd 396 km (WLTP). Väčší akumulátor disponuje kapacitou 99 kWh a má ponúknuť dojazd 465 km (WLTP). Vozidlo podporuje rýchlonabíjanie cez CCS2 (max. 110 kW). Podľa skorších správ z Číny má ponúknuť aj indukčné nabíjanie (plné nabitie za 8,4 hod). To však nemusí platiť pre „európsku“ verziu, keďže tento systém sa na nórskom webe nespomína. Palubná nabíjačka je 3-fázová (11 kW).

„Slabšia“ verzia je vybavená 2 elektromotormi so systémovým výkonom 320 kW. Silnejší variant má takisto pohon oboch náprav, avšak s vyšším celkovým výkonom, a to 405 kW (krútiaci moment 670 Nm). Vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,9 s.

Výbava

Okrem tradičného luxusu v podobe prémiových materiálov, funkcií a dielov, ako sú napr. ventilované masážne sedadlá, panoramatická strecha či dvojité sklá pre lepší akustický komfort, ponúka Hongqi E-HS9 aj pokročilú technologickú výbavu. Vrátane 24 senzorov, Smart Matrix LED svetlometov, najmodernejších bezpečnostných a asistenčných systémov, softvérových aktualizácií na diaľku (OTA) či systému čiastočne autonómneho riadenia. Infotainment vozidla tvorí viacero veľkých displejov, pričom ponúka aj rozšírenú realitu.

Ceny

Značka Hongqi tiež zverejnila „orientačné“ ceny modelu E-HS9 pre nórsky trh. Tie sa budú v závislosti od verzie pohybovať cca v rozmedzí od 63 000 € do 79 000 € (v Nórsku sa na elektromobily nevzťahuje DPH). Pre porovnanie, podľa skorších správ z Číny by sa mala cena tohto vozidla na domácom trhu pohybovať v prepočte od 73 800 € do 100 000 € s DPH. Takže sa zdá, že Hongqi má pre európsky trh akceptovateľnú cenovú politiku. Treba však dodať, že európska a čínska verzia sa môžu líšiť, napr. výbavou. Ako sme už naznačili, tá európska napríklad nemusí obsahovať indukčný nabíjací systém.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
NIO ES8 prichádza na prvý európsky trh, kde bude lacnejšie ako v domovskej Číne
Na slovenský trh sa chystá ďalší čínsky elektromobil Dongfeng S50EV
Elektrické SUV s cenou od 8 000 € od rodiča značky Volvo dá Dacii Spring „papierovo“ na frak

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Črty Rolls Royce toto auto nikdy nezaprie. Medzi „ľudovky“ síce rozhodne nepatrí, ale aj tak si určite nájde svojich majiteľov (podobne ako obrovské Mercedesy, BMW, AUDI alebo trebárs Rolls Royce).
    Ten príliv čínskych „ľudoviek“ si ešte nejaký čas dá „načas“. Tie si zatiaľ hľadajú svojich majiteľov hlavne na domácej pôde. A to veľmi úspešne…

  2. Takýto kolos by už dnes mal mať 150 – 200 kWh batériu, inak bude jeho dojazd „len symbolický“, sotva 250-300 km! Stredom prvých dvoch rád sedadiel je „ulička“ ako v autobuse!!! Interier je však až príliš staromódny, a displaje to nevytrhnú! Uvidíme ako to všetko strávia tí Nóri! …

    • Nuž, kamarát, toto auto patrí do kategórie a podkategórie značiek Lincoln, Rolls Royce a podobne. Je to tam obrovské a staromódne, tak to tam chodí.
      Ak si praješ niečo menšie, kompaktnejšie a modernejšie, musíš loviť v iných vodách. Nedá sa nič robiť…

      • Tesla magazín 13.09.2021 priniesol článok o MB EQG – BEV na báze konzervatívneho Mercedesu G. Veľmi príjemne a sviežo na mňa pritom zapôsobil obrázok z interiéru, čo som aj pochválil! Aj v tejto kategórii sa dá, ako vidieť, mnohé lepšie a krajšie, ako to bolo za Mao Ce-tunga. Takže, dá sa niečo robiť …

        Doporučujem pozrieť si!

  3. Keď si Rolls-Royce dal urobiť analýzu EV, vyšlo mu, že jeho zákazníci na stredné a dlhé trate používajú vrtuľníky a lietadlá. Dlhý dojazd EV požadujú iba z pohľadu pocitu bezpečia. Nie z reálnej nutnosti.

    Výsledok je ten, že sa EV Rolls-Royce nevyrába. Drasticky šetriť CO2 sa bude hlavne na obmedzovaní strednej triedy…

Pridajte komentár