Automobilka Honda predstavila na autosalóne v Šanghaji dva elektrické prototypy e:NP2 a e:NS2, ako aj koncepčný elektromobil e:N SUV, z ktorých už pomerne onedlho vzídu sériové vozidlá.
Honda už skôr uviedla, že sa stane čisto elektrickou značkou do roku 2040. Do roku 2030 chce pritom dosiahnuť 40-% podiel elektromobilov v rámci svojho predaja a do roku 2035 to má byť 80 %. A napr. v Číne, kde aktuálne predstavila nové modely, chce do roku 2035 predávať už len elektromobily.
Pre tento trh preto chystá do roku 2027 desať plne elektrických modelov, pričom minimálne niektoré z nich sa budú dodávať aj na iné trhy. A takýmito vozidlami by mohli byť aj modely, ktoré vzídu z aktuálne predstavených prototypov Honda e:NP2 a e:NS2, ako aj konceptu e:N SUV.
- Zdroj: Honda
- Zdroj: Honda
Už budúci rok
Elektromobily na základe prototypov e:NP2 a e:NS2 sa podľa Hondy dostanú do predaja začiatkom budúceho roka. A model, ktorý vzíde z konceptu Honda e:N SUV má prísť na trh koncom budúceho roka. Tento model Honda označuje ako elektromobil novej generácie, keďže vyrastie na novej platforme e:N Architecture W navrhnutej špeciálne pre elektrické vozidlá.

Zdroj: Honda
Všetky 3 elektromobily majú byť podľa Hondy charakteristické dynamikou, inteligenciou a krásou, pričom máme od nich očakávať jazdné vlastnosti, ktoré prinesú vodičom radosť. Žiaľ, Honda v prípade predstavených modelov neuviedla žiadne konkrétne špecifikácie.
Zaujímavé je, že na fotografiách k aktuálnej tlačovej správe ohľadom 3 spomínaných modelov sa nachádza aj koncept Honda e:N GT, o ktorom však Honda v rámci tejto „tlačovky“ vôbec nepíše. Koncept s týmto menom pritom ukázala už v roku 2021, a to spoločne s konceptmi e:N COUPE a e:N SUV. Máme tak možnosť vidieť, ako sa za ten čas posunul dizajn konceptu e:N SUV.

Zdroj: Honda

Zdroj: Honda
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Honda avizuje cenovo dostupnejšie elektromobily vďaka solid-state batériám
Honda chystá 30 elektromobilov, ktoré si vyžiadajú obrovské investície
Honda a Sony predstavili spoločnú značku elektromobilov Afeela a nový prototyp vozidla
5 komentárov
Nových platforiem a konceptov je toľko, že by sa nimi dalo vydláždiť námestie. Oveľa pomalšie však prichádzajú do predaja reálne použiteľné autá. Stále len čakáme a čakáme …..
a naco ako konkretne cakas? mas malo BEV na trhu na vyber?
Čaká sa na ľudový elektromobil len s povinnou bezpečnostnou výbavou, bez predražujúcich asistentov, o veľkosti cca ako Fábia, Karoq alebo Oktávia, v cene ako spaľovacia verzia, s dojazdom 400 km WLTP.
Myslel som približne takéto niečo (kopírujem titulok z Tesla magazínu):
Elektrický BYD e2 veľkosti VW Golf začína v Číne na cene 13 600 €
Presne na to čakajú Európania. Sranda je že na trhu s malou konkurenciou plánujú Číňania predávať o triedu menšie BEV s nafúknutými nárazníkmi o triedu vyššie a samozrejme výrazne drahšie. Už som čítal na čínskej stránke analýzu EU verzie BYD Dolphin a majú z Európanov prdel. Takže zlacnenie bude, ale postupne a čínske automobilky sa tu pekne napakujú ako v Afrike. My sme pre nich trocha lepšia Afrika v2.