Zdá sa, že Honda sa začína prebúdzať zo spánku a postupne sa pripravuje na éru elektromobility. A jedným z jej prvých elektromobilov novej generácie bude SUV či crossover Honda Ye S7, ktorý sa chystá na čínsky trh. A nedávno sme spoznali prvé špecifikácie tohto modelu.
Honda, podobne ako v podstate všetky japonské automobilky, toho zatiaľ veľa nepredviedla v oblasti plne elektrických áut. Tento rok však zverejnila plány, ktoré sa orientujú na postupnú e-mobility ofenzívu. Taktiež oznámila podpis memoranda o porozumení ohľadom spolupráce v oblasti elektromobility so spoločnosťami Nissan a Mitsubishi a nadviazala spoluprácu s čínskymi automobilkami.
A vďaka spolupráci s čínskym Dongfengom, ktorý pôsobí aj na slovenskom trhu, vznikol elektromobil Honda Ye S7. Honda tento model prvýkrát prestavila v apríli v rámci oznámenia elektromobilov novej generácie pre čínsky trh, ktorých základom je platforma vyvinutá v Číne a navrhnutá špeciálne pre elektromobily.
Známe špecifikácie
Okrem už spomínaného a toho, že elektromobil Honda Ye S7 ponúkne pohon zadnej nápravy, ako aj pohon oboch náprav, sme sa ohľadom tohto modelu z tlačovej správy Hondy nič ďalšie nedozvedeli. Nedávno však čínske Ministerstvo priemyslu a informačných technológií (MIIT) zverejnilo dokumenty odhaľujúce prvé konkrétnejšie špecifikácie modelu Ye S7, o čom informoval web CarNewsChina.
Dozvedáme sa pritom, že toto elektrické SUV či crossover meria 4 750 x 1 930 x 1 625 mm (dĺžka x šírka x výška) a má rázvor 2 930 mm, čo sú podobné rozmery ako v prípade bestselleru Tesla Model Y. Verzia s pohonom zadnej nápravy ponúkne výkon 200 kW, maximálnu rýchlosť 180 km/h či ternárnu batériu (zrejme NMC) od spoločnosti CATL.
V prípade verzie s pohonom oboch náprava je známe, že disponuje výkonom 350 kW, maximálnou rýchlosťou 180 km/h a ternárnou batériou od CATL s kapacitou 89,8 kWh, ktorá by mala zabezpečiť dojazd 620 km (CLTC).
To je zatiaľ všetko, čo vieme, avšak ďalšie informácie by sme mali spoznať už čoskoro, keďže Honda Ye S7 by mala byť uvedená na čínsky trh tento rok. Čo sa týka dostupnosti na ďalších trhoch, to sa aktuálne javí ako nepravdepodobné, keďže séria elektromobilov Honda Ye bola podľa informácií z apríla navrhnutá pre čínsky trh. Na druhej strane, pre čínsky trh bola navrhnutá aj Mazda EZ-6 a nedávno sme sa dozvedeli, že dorazí aj do Európy.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Honda uvádza na trh cenovo dostupný elektrický minivan
Honda avizuje 7 elektromobilov novej generácie a obrovské investície
Japonské automobilky sa musia zmeniť, aby ich nezničili Číňania, varuje šéf Afeely (Honda + Sony)
ODBER NOVINIEK
8 komentárov
Vzniká automobilový „Babylon“! „Všetci“ chystajú nové modely a „všetci“ spolupracujú s Číňanmi! K čomu to povedie?! Bude neprehľadné množstvo poločínskych BEV, alebo „spolupracujúcich“ s Číňanmi Číňania časom „zožerú?!!!
tak bohužiaľ, nemali všetci spať na vavrínoch
Honda rovnako ako ostatne japonske automobilky, Mazda, Nissan a Mitsubich su v koncoch.
Nic ine im neostava len sa skloniť prec Cinanmi. A brať čo ponukaju. Kedze vlastny vyvoj už nemaju, jedine na čo sa zmôžu je navrhnuť prešivanie na palubnej doske, tak hybridy beru od Toyoty, a lektro bude od DongFengu.
Pre cinsky trh je to jedno, lebo cinan si kupuje bud DongFeng alebo Mazdu alebo Hondu a stale je to ich domace. No v Europe to Honda asi neda, a stiahne sa.
A k autu sa vyjadrovať nema veľky zmysel, kedže samotny Dongfeng bude mať model s lepsou vybavou, bateriou, a možno aj cenou.
Cinan prezlečeny za Japonca to je hanba.
Tí, čo si v Japonsku, ale aj v Európe zaslúžia pikať za tento stav vecí v automobilovom priemysle budú odchádzať so zlatými padákmi, a a od …. skáčeme si to my, obyčajní zamestnanci a spotrebitelia. A dopady budú na celý priemysel a prosperitu štátov a únií !
To ci maju managery „zlate“ padaky by nas nemalo trapiť. Tento stav nie je koli nejakym managerom, to je koli ludom, ktory su v automobilkach a ich zákaznikom.
Samotný korporatny biznis sa tak nastaví aby príjmal manazeroch, ktorý nemaju „gule“, nemaju odvahu niečo zmeniť, takže nič nepokazia, ale ani nič nezlepisa.
Bohužial tak to funguje vo všetkých velkých firmách.
Takato forma riadenia a kontroly managerov navzajom, dava firmam v časoch kludu a hojnosti istotu, ze ich produkty sa nikdy priliš nezmenia a teda budu stale akceptovatelne. Takymto prikladom je VW Passat, za posledných 20 rokov je to 9 alebo 10 generacia a ma len kozmeticke zmeny. (ziadna revolucia len drobna evolucia)
No ked sa trh prudko zmeni tak takato forma je na príťaž, lebo práve títo manazery nedokazu robit zmeny a myslia si, ze konzervativny pristup im zabezpeci, aby ich nevyhodili za zle rozhodnutie. Nic neurobis neč nepokazis.
A v neposlednom rade nielen manazery ale aj zamestnanci maju velky vplyv, v kazdej automobilke su odbory, ale nevidiet tu ziadny tlak na automobilky, aby sa snazili robit osvetu medzi zamestnancami, medzi verejnostou, ohladom elektromobility. Takze rovnaku „vinu“ maju aj radovy zamestnanci danych automobiliek. Boli lahostajny a len slepo prikyvovali a ťapkali nadriadeným a nesnažili sa byť pre svojho zamestnavateľa aj užitočný. Odpilili si konar na ktorom sedeli.
Mi ako zakaznici mame na tom tiež podiel viny, kedze na slovenksu 65% ludi z duše nenavidi elektromobilitu a v Japonsku sa o elektromobilite ani velmi nehovori lebo Toyota to tam aktivne potlaca.
Hovoríš mi z duše….
ze hybridy beru od toyoty a ze nemaju vlastny BEV vyvoj. chalan ty riadne trepes bludy.
Som si celkom isty, ze tento paskvil co sa ani na hondu nepodoba ale skor na kiu, sa bude predavat iba v azii. Pre europu honda predstavila prototypy uz minuly rok a tie maju prist az v 2025.
Zlaté padáky managementu a odborových predákov by nás mali, a to veľmi, zaujímať! Za veľké prachy majú viesť hospodárstvo k pokroku a prosperite a nie ku krachu! Keď sedia na zlatých padákoch, vôbec ich to netrápi! Zamestnanci majú pracovať, a odbory sa starať, aby slušne zarobili! Takto, kým tu my plačeme nad rozliatym mliekom, Čína buduje nami pobabraný komunistický kapitalizmus !!!