Prvý „európsky“ elektromobil Honda na prvej oficiálnej upútavke

3

Honda avizuje, že nám predstaví svoj prvý v Európe dostupný elektromobil už na autosalóne v Ženeve. Pri tejto príležitosti nám ukázala skorší náčrt predprodukčnej verzie a prezradila, kedy sa dostane do predaja.

Malý elektromobil japonskej značky bude vychádzať z konceptu Honda Urban EV, ktorý bol predstavený v septembri 2017. Jeho prototyp a zrejme aj meno spoznáme o niekoľko týždňov na marcovom ženevskom autosalóne.

Bude sa však s najväčšou pravdepodobnosťou jednať o model, ktorý bude veľmi blízky produkčnej verzii. Veď na ceste sú už dávnejšie testovacie prototypy, navyše automobilka potvrdila, že do predaja sa dostane ku koncu roka.

Nepotvrdili sa tak nedávne informácie Autonews, ktoré hovorili o malom oneskorení jeho príchodu na trh, a to začiatkom roka 2020. Infomácia o predstavení v Ženeve sa však ukázala ako pravdivá. Dúfame teda, že už v marci spoznáme špecifikácie tohto po dizajnovej stránke zaujímavého elektromobilu, nakoľko toho o ňom zatiaľ veľa nevieme.

Sériovka priberie pár dverí

Koncept Honda Urban EV mal na dĺžku o 100 mm menej, ako model Honda Jazz. To znamená celkovú dĺžku 3 928 mm. “Sériovka” však bude mať na rozdiel od konceptu 5 dverí a zrejme aj 5 miest na sedenie. V prípade metských vozidiel je určite dôležitý aj výhľad z vozidla. Konštruktéri Hondy Urban EV preto použili veľmi tenké A-stĺpiky a široké čelné sklo.

V interiéri konceptu nájdeme obrovský širokouhlý displej, ktorý sa tiahne takmer celou palubnou doskou, pričom displeje sú integrované aj do oboch dverí a slúžia na zobrazovanie výstupu virtuálnych zrkadiel. Tie sú pritom prekvapivo stále v hre aj v prípade produkčného vozidla, nakoľko bol nimi vybavený minimálne jeden z testovacích prototypov.

Kamery namiesto spätných zrkadiel by tak mohli byť podobne ako v prípade elektromobilu Audi e-tron príplatkovou výbavou, ktorá bude dostupná len na trhoch, kde ich používanie povoľuje legislatíva. Aj keď v prípade vozidla tejto triedy je ich použitie málo pravdepodobné.

Cenová dostupnosť a zábava

Oveľa podstatnejšie ako spätné zrkadlá bude v prípade malého elektromobilu to, ako dokáže Honda naplniť slová svojho šéfdizajnéra Makotoa Iwakiho. Ten sa totiž nechal počuť, že tento elektromobil bol vyvíjaný s dôrazom na cenovú dostupnosť a zábavné jazdné vlastnosti.

Zdroj titulnej fotografie: Honda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobil s dojazdom 300 km za 15 000 €? Áno, Honda Jazz EV
Vylepšený elektrický Smart nám Mercedes predstaví už tento rok
Honda spolupracuje s NASA na vývoji batérií s 10-násobnou energetickou hustotou

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Honda by sa mala sústrediť radšej na zdokonaľovanie svojho nového hybridného pohonu v CR-V, pripadne rozšírenie do ďalších modelov a nie takéto pitchovini ako je toto

Pridajte komentár