Honda predstavila svoje „prvé elektrické SUV“ Prologue

3

Automobilka Honda predstavila elektromobil Honda Prologue, ktorý je podľa jej slov prvým elektrickým SUV značky. Toto vozidlo vzniklo v spolupráci s GM a je príbuzné modelu Cadillac Lyriq, ktorý by sa mal dostať aj na európsky trh.

Honda Prologue je podľa výrobcu SUV strednej triedy s rozmermi 4 877 x 1 989 x 1 643 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 3 094 mm. Ide však skôr o americkú strednú triedu, keďže vozidlo je väčšie ako napríklad Tesla Model Y (4 750 x 1 921 x 1 624 x 2 890 mm). Vozidlo tiež ponúkne „slušný“ objem batožinového priestoru, a to 714 l, resp. 1 634 l po sklopení zadných sedadiel. A ďalších 14 l sa ukrýva pod podlahou zadného kufra.

2 verzie

„Prvé elektrické SUV“ od Hondy bude dostupné s pohonom jednej nápravy (zrejme zadnej) a oboch náprav. Verzia s pohonom všetkých kolies ponúkne výkon 212 kW a krútiaci moment 451 Nm. Špecifikácie jednomotorovej verzie budú oznámené neskôr.

Poznáme však kapacitu batérie, a to 85 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 480 km podľa cyklu EPA, ktorý je „prísnejší“ ako v Európe používaný cyklus WLTP. Čo sa týka nabíjania, batéria podporuje maximálny nabíjací výkon 155 kW, pričom počas cca 10 min nabíjania má vozidlo získať dojazd 105 km.

Elektromobil Honda Prologue je v štandarde vybavený 11″ digitálnym prístrojovým panelom vodiča a 11,3″ centrálnym dotykovým displejom infotainmentu so vstavaným systémom od Googlu. Vozidlo tiež podporuje aktualizácie softvéru na diaľku (tzv. OTA). A to na úrovni „kľúčových modulov palubného počítača, ktoré zlepšujú funkčnosť a schopnosti vozidla“.

honda prologue interier

Zdroj: Honda

Predpredaj elektrickej novinky od Hondy začne koncom tohto roka. Pravdepodobne najskôr v USA. A to za cenu od 40 000 $ (cca 37 900 €) zrejme bez DPH. Prvé dodávky vozidiel sú naplánované na začiatok budúceho roka. Zatiaľ pritom nie je známe, čí bude tento model dostupný mimo Severnej Ameriky.

Zdroj: Honda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrické „SUV“ Honda e:Ny1 odhalilo ďalšie špecifikácie, vrátane ceny
Honda priznala, že v elektromobiloch zaostáva za čínskou konkurenciou. Chystá reštart a boj
Honda avizuje cenovo dostupnejšie elektromobily vďaka solid-state batériám
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. “ Honda predstavila svoje „prvé elektrické SUV“ Prologue“

    Tak uvažujem, že keby som si kúpil takéto „prvé“ BEV, koľko starostí by som si užil s takouto „prvotinou“, aj keď je od Hondy! 🙂

    • Starosti? S cim? ved BEV su velmi jednoduche. Ked to zvladne cinsky ci americky startup ala tesla, tak s tym nemozu mat problem dve vyse 70 rocne fabriky, ktore predaju 20 nasobne viac aut ako tesla. Nehovoriac o tom, ze honda davala elektromotori a baterie do aut 15 rokov pred teslou.
      Chybnych zvarov, odletujucich striech a nelicujucich plechov sa myslim tiez netreba obavat.

Pridajte komentár