Honda chystá pre Európu menšie elektrické SUV. A avizuje aj elektrické lietadlo

0

Honda aktuálne informuje nielen o svojich elektrifikačných plánoch v Európe. V najbližšej dobe sa starý kontinent dočká 4 nových elektrifikovaných modelov. Vrátane plne elektrického SUV na báze predstaveného konceptu Honda e:Ny1. Japonci tiež spomínajú solid-state batérie, projekty obojsmerného nabíjania, elektrické lietadlo či robota s umelou inteligenciou.

Honda avizuje, že do roku 2040 ukončí predaj spaľovacích áut a do roku 2050 sa stane uhlíkovo neutrálnou spoločnosťou. Do konca tohto desaťročia chce v rámci hlavných trhov, vrátane Európy, dosiahnuť 40-% podiel elektrických áut (vrátane vodíkových) v rámci vlastného predaja áut. A do roku 2035 to má byť 80 %.

E-modely pre Európu

Začiatok elektrifikačnej stratégie japonskej automobilky je pomerne pozvoľný. V rámci Európy avizuje na najbližšie obdobie 4 nové elektrifikované modely, z toho len 1 elektromobil. Ešte tento rok by mala prísť na trh hybridná Honda Civic novej generácie. Budúci rok to budú hybridné SUV segmentu C, nová generácia známeho SUV CR-V s hybridným a plug-in hybridným pohonom a plne elektrické SUV segmentu B, ktorého predzvesťou je prototyp Honda e:Ny1.

Tento plne elektrický prototyp pritom nápadne pripomína novú generáciu modelu HR-V, ale najmä prvé elektromobily Honda pre čínsky trh – e:NS1 a e:NP1.

Keďže Honda o tomto svojom avizovanom elektromobile v aktuálnej tlačovej správe viac neprezradila, pozrime sa aspoň v rýchlosti na spomínané čínske modely. Ide v podstate o jeden model, ktorý sa bude čoskoro predávať pod dvoma rôznymi označeniami zrejme len preto, že ho vyrábajú 2 rôzne „joint venture“ podniky Hondy v Číne.

Napr. model e:NS1 má podľa webu CnEVpost rozmery 4 390 x 1 790 x 1 560 mm a rázvor 2 610 mm, dojazd 420 a 510 km (zrejme podľa tamojšieho „optimistického“ cyklu CLTC, ktorý je blízky NEDC) a cenu 180 000 až 210 000 RMB (cca 26 000 až 30 000 €). Zatiaľ ale nemožno s istotou povedať, či avizovaný elektromobil na báze konceptu Honda e:Ny1 bude európskou verziou modelov e:NS1 a e:NP1.

Nielen elektrické autá

Honda vo svojej tlačovej správe informovala napríklad aj o projektoch obojsmerného nabíjania. Jeden z nich (V2G) realizuje v rámci flotily švajčiarskeho operátora poskytujúceho služby zdieľanej mobility (50 áut Honda e + 35 jednotiek Honda Power Manager). Japonci tiež chystajú investície do solid-state batérií, systémov na výmenu batérií, „uhlíkovo neutrálnych palív“ a palivových článkov na vodík.

Honda avizuje aj vývoj elektrického lietadla s vertikálnym vzletom a pristátím (eVTOL) pre medzimestskú dopravu. A na pláne má taktiež viacprstého robota „Avatar“, ktorý bude ovládaný umelou inteligenciou. Ten má byť využiteľný v nasledujúcom desaťročí.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Honda chystá množstvo elektromobilov nielen pre Čínu. Odhalila prvých 5 modelov
Sony sa spája s Hondou kvôli elektromobilom, Ford sa delí na „elektrickú a spaľovaciu“ divíziu
Koncern Hyundai založil divíziu elektrických lietadiel Supernal. Prvé je už vo vývoji

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár