Honda chystá 30 elektromobilov, ktoré si vyžiadajú obrovské investície

8

Honda postupne odhaľuje svoje plány v oblasti elektromobility. A aktuálne bola zas o čosi konkrétnejšia. Do elektrifikácie a softvéru sa pritom chystá investovať takmer 37 mld. €, čo má okrem iného priniesť 30 elektrických modelov a ich veľkoobjemovú produkciu.

Zo spomínaných takmer 37 mld. € na elektrifikáciu a softvér investuje spoločnosť Honda do výskumu a vývoja 26 mld. €. Vďaka tomu má pritom do roku 2030 uviesť na trh 30 elektrických modelov. Tie majú pokryť „všetky segmenty“, a to od mini-vozidiel až po vlajkové lode. V pláne je pritom dosiahnutie produkcie na úrovni 2 mil. ks ročne.

V aktuálnej tlačovej správe Honda tiež informuje, že v roku 2024 uvedie v rámci severoamerického trhu stredne veľký a veľký elektromobil, ktoré budú výsledkom spolupráce s koncernom GM. Pôjde o SUV Honda Prologue a SUV prémiovej značky Acura.

Pre Čínu zas chystá 10 elektromobilov do roku 2027. V Japonku uvedie v roku 2024 na trh „mini-elektromobil“ s cenou okolo 7 300 € pre komerčné využitie. Neskôr príde tento model v osobnej verzii a Japonci sa dočkajú aj elektrického SUV.

Elektromobilom pre Európu sa aktuálna tlačová správa nevenuje. Koncom marca však Honda oznámila, že na starý kontinent dorazí elektrické SUV na báze konceptu e:Ny1.

Ako máme možnosť vidieť, v najbližších rokoch toho teda Honda v oblasti elektromobility moc nechystá. To sa však má zmeniť od roku 2026, kedy majú začať prichádzať na trh elektromobily na báze novej platformy Honda e: Architecture, ako aj cenovo dostupné elektrické crossovery, ktoré budú výsledkom spolupráce s GM.

Honda aktuálne tiež avizuje dva športové elektromobily (viď titulná fotografia) – „špeciálny a vlajkový model, ktoré budú stelesňovať univerzálne športové myslenie a charakteristické vlastnosti spoločnosti Honda“.

Batérie

Honda tiež v skratke popísala svoju batériovú stratégiu. Batérie bude min. spočiatku zabezpečovať v rámci partnerstiev s lokálnymi výrobcami. Napr. v S. Amerike sa bude spoliehať na batérie Ultium od GM, v Číne na batérie od CATL a doma na batérie od Envision AESC.

Od druhej polovice tohto desaťročia plánuje vsadiť aj na solid-state batérie z vlastného vývoja. V roku 2024 má byť pritom spustená demonštračná výrobná linka.

Zdroj: Honda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Honda a GM oznámili spoluprácu na cenovo dostupných elektromobiloch
Sony sa spája s Hondou kvôli elektromobilom, Ford sa delí na „elektrickú a spaľovaciu“ divíziu
Honda chystá pre Európu menšie elektrické SUV. A avizuje aj elektrické lietadlo

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

    • Práveže to sú predovšetkým prachy malých akcionárov, ktorí na ich chybnú stratégiu doplatia.

      Mimochodom Číňania si robia srandu z ich neschopnosti vyrobiť poriadne BEV a smiešnym batériovým hrbom najnovšej Hondy e:NS1. Ten je taký tragikomický, akoby niekto robil indickú prerábku. Inu, už ani made in Japan nie je zárukou kvality.

      • Dedikovanú BEV platformu budú mať po 2026. Plánovaná výrobná kapacita 2030 je to čo Tesla bude vyrábať už v roku 2022. Len pre pochopenie slimačích transformačných plánov Hondy. Ďalšia podstatná sprava je, že po partnerstve Toyota/Panasonic, Honde zostal k dispozícii veľmi slabý partner na výrobu batérii AESC. Americké batérie Ultium robené s GM sú zaostalé. Najlepšieho partnera má Honda v Číne, v podobe CATL. Tam kombinuje zaostalú univerzálnu platformu so super lacnými batériami od CATL. Ani to im pravdepodobne neumožní získať výrazný trhový podiel. Zlá platforma + solídna batéria nesignalizuje zisky do budúcnosti.
        Je jasné, že Honda nezvláda výraznú EV transformáciu.
        S jedinou výnimkou. A to sú BEV skútre!

Pridajte komentár