Honda postupne odhaľuje svoje plány ohľadom elektromobility. V Číne sa chystá vyrábať 10 elektromobilov, ktoré pôjdu aj na export. Polovicu z nich nám aktuálne zbežne ukázala.
Honda v apríli odhalila svoju všeobecnejšiu stratégiu, ktorá sa týkala predovšetkým elektromobility. Zaujímavé je, že zahŕňala len Severnú Ameriku, Čínu a domáce Japonsko. Na Európu, kde elektromobily zažívajú boom, sa vtedy nedostalo.
O Európe však Honda hovorila skôr, pričom sme sa dozvedeli napr. to, že zo svojej európskej ponuky vyradí čisto spaľovacie automobily a najneskôr od roku 2023 by sme v portfóliu japonskej automobilky mali nájsť už len „kombináciu plne elektrických a hybridných áut“.
10 elektrických modelov
Vo svojej aktuálne tlačovej správe sa Honda venuje čínskemu trhu, pričom jej aktivity v Číne budú mať aj globálny presah. Honda totiž predpokladá, že elektromobily, ktoré tam vyvíja a bude vyrábať, pôjdu aj na export. V najbližších 5 rokoch má pritom predstaviť až 10 elektrických modelov nového radu „e:N“. Prvé z nich, e:NS1 a e:NP1, sa začnú predávať na jar budúceho roka. Stáť budú za nimi spoločné čínsko-japonské podniky Dongfeng Honda a GAC Honda.
Honda tiež poodhalila koncepty 3 elektromobilov novej generácie s futuristickým dizajnom. A to e:N COUPE, e:N SUV a e:N GT. Cieľom pritom je, aby sa ich sériové verzie dostali do predaja v priebehu 5 rokov.
Batérie
Čo sa týka batérií, japonská automobilka uvádza, že zintenzívni spoluprácu s najväčším výrobcom batérií pre elektromobily, čínskou spoločnosťou CATL. A ešte v apríli spomínala aj solid-state batérie, od ktorých si sľubuje vysokú kapacitu a nízke náklady.
Tento rok sa Honda chystá overiť svoju produkčnú technológiu – prostredníctvom demonštračnej linky. A výskum solid-state batérií sa snažia urýchliť tak, aby boli k dispozícii pre ich vozidlá, ktoré predstavia v druhej polovici tohto desaťročia.
Podiel e-áut
Honda opäť zopakovala, že chce, aby predaje jej plne elektrických vozidiel (batériové + vodíkové) dosiahli 40 % do roku 2030, 80 % do roku 2035 a 100 % do roku 2040 v rámci celkových predajov značky na všetkých hlavných trhoch. Na podporu týchto plánov prestane od roku 2030 uvádzať na čínsky trh spaľovacie vozidlá, pričom všetky nové modely budú hybridné a elektrické.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Honda chystá pre Európu 6 e-áut, pričom urýchľuje plán elektromobility
Honda spolupracuje s NASA na vývoji batérií s 10-násobnou energetickou hustotou
Elektromobily spájajú ďalšie automobilky. Hondu s GM a Toyotu s čínskou BYD
5 komentárov
ehm,,,snazim sa vacsinou nehodnotit dizaj,lebo sto ludi sto chuti,,ale tie koncepty hondy,,ehm..hadam ich este zmenia 😀
To maju asi byt clny/lode na cestach. 🙂
e:N je cista kopia Cybertrucku…
Mne sa skôr zdá, že vlastne odhalili ten istý model na 3-krát. Tá istá maska v predu, len auto buď rozšírili (SUV), alebo ho viacej predĺžili. Tie isté kolesá a pod… takže žiadne nové modely, len sú podtlakom, tak museli narýchlo niečo zbúchať, že Ferko rýchlo nám tu nakresli 3 modely, nech to je rýchlo a nestaraj sa, či sa budú navzájom kopírovať…
Všimnite si ako sa rozmáha marketingová segmentácia na základe pohonu. Lacné FWD pre chudobných a RWD a AWD pre bohatých. Aby náhodou lacné auto nebralo zákazníkov z vyššieho segmentu. A to vyprodukuje automobilka údajne stojaca na športových jazdných zážitkoch! Začína sa to rozširovať u klasických automobiliek ako kovid. Navyše Honda pokračuje v konštruktérskej tragédii, kedy BEV autá navrhuje v duchu ICE. Absolútne nevyužíva konštrukčný potenciál elektrickej platformy. Tá povestná zotrvačnosť myslenia je ako guľa na nohe. Nepustí a nepustí…
Som zvedavý, ako dopadne zrážka s realitou na čínskom trhu s dedikovanou platformou. Budú to mať dokonca ťažšie ako Európania, kvôli historickej animozite…