Honda chystá množstvo elektromobilov nielen pre Čínu. Odhalila prvých 5 modelov

5

Honda postupne odhaľuje svoje plány ohľadom elektromobility. V Číne sa chystá vyrábať 10 elektromobilov, ktoré pôjdu aj na export. Polovicu z nich nám aktuálne zbežne ukázala.

Honda v apríli odhalila svoju všeobecnejšiu stratégiu, ktorá sa týkala predovšetkým elektromobility. Zaujímavé je, že zahŕňala len Severnú Ameriku, Čínu a domáce Japonsko. Na Európu, kde elektromobily zažívajú boom, sa vtedy nedostalo.

O Európe však Honda hovorila skôr, pričom sme sa dozvedeli napr. to, že zo svojej európskej ponuky vyradí čisto spaľovacie automobily a najneskôr od roku 2023 by sme v portfóliu japonskej automobilky mali nájsť už len „kombináciu plne elektrických a hybridných áut“.

10 elektrických modelov

Vo svojej aktuálne tlačovej správe sa Honda venuje čínskemu trhu, pričom jej aktivity v Číne budú mať aj globálny presah. Honda totiž predpokladá, že elektromobily, ktoré tam vyvíja a bude vyrábať, pôjdu aj na export. V najbližších 5 rokoch má pritom predstaviť až 10 elektrických modelov nového radu „e:N“. Prvé z nich, e:NS1 a e:NP1, sa začnú predávať na jar budúceho roka. Stáť budú za nimi spoločné čínsko-japonské podniky Dongfeng Honda a GAC ​​Honda.

Honda tiež poodhalila koncepty 3 elektromobilov novej generácie s futuristickým dizajnom. A to e:N COUPE, e:N SUV a e:N GT. Cieľom pritom je, aby sa ich sériové verzie dostali do predaja v priebehu 5 rokov.

honda e:n

Zdroj: Honda

Batérie

Čo sa týka batérií, japonská automobilka uvádza, že zintenzívni spoluprácu s najväčším výrobcom batérií pre elektromobily, čínskou spoločnosťou CATL. A ešte v apríli spomínala aj solid-state batérie, od ktorých si sľubuje vysokú kapacitu a nízke náklady.

Tento rok sa Honda chystá overiť svoju produkčnú technológiu – prostredníctvom demonštračnej linky. A výskum solid-state batérií sa snažia urýchliť tak, aby boli k dispozícii pre ich vozidlá, ktoré predstavia v druhej polovici tohto desaťročia.

Podiel e-áut

Honda opäť zopakovala, že chce, aby predaje jej plne elektrických vozidiel (batériové + vodíkové) dosiahli 40 % do roku 2030, 80 % do roku 2035 a 100 % do roku 2040 v rámci celkových predajov značky na všetkých hlavných trhoch. Na podporu týchto plánov prestane od roku 2030 uvádzať na čínsky trh spaľovacie vozidlá, pričom všetky nové modely budú hybridné a elektrické.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Honda chystá pre Európu 6 e-áut, pričom urýchľuje plán elektromobility
Honda spolupracuje s NASA na vývoji batérií s 10-násobnou energetickou hustotou
Elektromobily spájajú ďalšie automobilky. Hondu s GM a Toyotu s čínskou BYD

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Mne sa skôr zdá, že vlastne odhalili ten istý model na 3-krát. Tá istá maska v predu, len auto buď rozšírili (SUV), alebo ho viacej predĺžili. Tie isté kolesá a pod… takže žiadne nové modely, len sú podtlakom, tak museli narýchlo niečo zbúchať, že Ferko rýchlo nám tu nakresli 3 modely, nech to je rýchlo a nestaraj sa, či sa budú navzájom kopírovať…

  2. Všimnite si ako sa rozmáha marketingová segmentácia na základe pohonu. Lacné FWD pre chudobných a RWD a AWD pre bohatých. Aby náhodou lacné auto nebralo zákazníkov z vyššieho segmentu. A to vyprodukuje automobilka údajne stojaca na športových jazdných zážitkoch! Začína sa to rozširovať u klasických automobiliek ako kovid. Navyše Honda pokračuje v konštruktérskej tragédii, kedy BEV autá navrhuje v duchu ICE. Absolútne nevyužíva konštrukčný potenciál elektrickej platformy. Tá povestná zotrvačnosť myslenia je ako guľa na nohe. Nepustí a nepustí…

    Som zvedavý, ako dopadne zrážka s realitou na čínskom trhu s dedikovanou platformou. Budú to mať dokonca ťažšie ako Európania, kvôli historickej animozite…

Pridajte komentár