Honda spolupracuje s NASA na vývoji batérií s 10-násobnou energetickou hustotou

0

Honda, laboratórium NASA a Caltech pracujú na novej technológii batérií do elektromobilov. Tá má ponúknuť až 10-násobne vyššiu energetickú hustotu v porovnaní so súčasnými batériami.

Čoraz viac automobiliek začína spolupracovať na vývoji technológií, ktoré sú využiteľné v batériách do elektromobilov. Uvedomujú si totiž, že môžu vylepšiť kľúčové vlastnosti elektrických vozidiel, ako sú dojazd, rýchlosť nabíjania či cena.

Jednou z týchto automobiliek je aj Honda, ktorá pomaly začína svoju ofenzívu v oblasti elektromobility. Pre Európanov je jej predzvesťou hybridný model CR-V, pričom 1. „európskeho“ elektromobilu s názvom Honda Urban EV sa dočkáme už o niekoľko mesiacov.

Táto generácia elektromobilov ešte určite nebude využívať práve vyvíjanú technológiu batérií, avšak v budúcnosti môže byť konkurenčnou výhodou Hondy. Na jej uvedení do „života“ pracuje Honda s významnými partnermi, a to laboratóriom NASA pre tryskový pohon a Kalifornským technologickým inštitútom Caltech.

Menšia batéria, vyšší dojazd

Ich nová technológia zahŕňa batériovú chémiu na báze fluoridu a iónu. Fluorid sa využíva napríklad aj v zubných pastách, pričom má chrániť zuby pred kazom. Má však aj nižšiu atómovú hmotnosť, čo v batériách umožňuje používanie materiálov s vyššou energetickou hustotou. Tzn., že batérie tejto technológie by mali byť oveľa kompaktnejšie a ľahšie a zároveň zabezpečovať vyšší dojazd. Fluorid-Ion batéria taktiež sľubuje priaznivejšiu ekologickú stopu ako súčasné batérie.

„Fluorid-Ion batérie ponúkajú sľubnú batériovú chémiu s až 10-násobnou energetickou hustotou ako súčasné Li-Ion batérie. Na rozdiel od nich, fluorid-Ion batérie nepredstavujú bezpečnostné riziko z hľadiska prehrievania, pričom získavanie materiálov potrebných na výrobu našich batérií má podstatne menší vplyv na životné prostredie ako ťažba lítia a kobaltu,“ hovorí Dr. Christopher Brooks, vedúci vedeckého výskumného ústavu Honda.

„Trpezlivosť ruže prináša“

Mnohí z vás sú už v prípade nových batériových technológií, ktoré sľubujú prevratné vlastnosti elektromobilov, skeptickí. Veď tých sa objavilo v posledných rokoch neúrekom, pričom ani jedna sa ešte nedostala do praxi. Musíme byť však v tomto smere trpezliví.

Je zrejme isté, že skôr či neskôr sa dosiahnu limity aktuálne najpoužívanejších batérií typu Li-Ion. A to bude šanca pre nové, lepšie a veríme že aj lacnejšie technológie. Každá podobná technológia tak môže byť prínosom pri hľadaní novej generácie batérií do elektromobilov, aj keď sa aktuálne zdá, že žezlo po Li-Ion batériách preberú solid-state batérie. Nič však nie je isté.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Revolučné “pevné” solid-state batérie začala vyrábať ako prvá Čína
Porovnanie výrobných cien batérií od najväčších producentov. Tesla dominuje
Aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi investovala do batérií, ktoré sa nabijú za 5 minút

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Honda

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!