Prvý „eu-elektromobil“ od Hondy sa chystá na slovenský trh. Spoznali sme podrobnosti

4

Automobilka Honda oznámila dostupnosť svojho prvého „európskeho“ elektromobilu Honda e na slovenskom trhu a množstvo súvisiacich noviniek a podrobností.

Úplne nová platforma spoločnosti Honda špecifická pre elektromobily, vrátane modelu Honda e, bola navrhnutá tak, aby poskytovala elektrický výkon s výnimočnými jazdnými vlastnosťami v mestskom prostredí. Výkonný elektrický motor, kompaktné proporcie, polomer otáčania 4,3 m , rozloženie hmotnosti 50:50 a nízke ťažisko sú kombináciou dodávajúcou vozu športový a dynamický charakter.

Výsledkom má byť tichá, plynulá a obohacujúca jazda s okamžitým zrýchlením, ktorá umožňuje ľahkú navigáciu po rušných uliciach. Honda e má okrem ovládania jedným pedálom aj dva režimy jazdy: normálny pre pokojnú kultivovanú jazdu mestom a športový, so zvýšenou citlivosťou a odozvou.

2 prevedenia

Honda e meria 3895 mm na dĺžku a 1 750 mm na šírku. Je k dispozícii v dvoch prevedeniach – prevedenie „Honda e“ (cena: 34 990 €) poskytuje dojazd 222 km (WLTP) spolu s komplexnou štandardnou špecifikáciou. Druhé prevedenie „Honda e Advance“ (cena: 37 990 €) má na výber 16” alebo 17” zliatinové kolesá, zvýšený výkon motora a stredové spätné zrkadlo s kamerovým systémom, ktorý je možné zapnúť tak, aby sa obraz zo stredovej zadnej kamery prenášal na displej spätného zrkadla. Medzi ďalšie vylepšenia patrí výkonnejší zvukový systém, vyhrievané čelné sklo a volant a inteligentná pomoc vodičovi pri parkovaní Honda Parking Pilot. Jeho dojazd je však nižší, a to 210 km (WLTP).

Batéria vozidla má kapacitu 35,5 kWh, pričom na 80 % je možné ju nabiť už za 30 minút rýchleho nabíjania. Unikátny systém riadenia tepla pomocou kvapaliny optimalizuje kapacitu batérie pri vysokých a nízkych teplotách, čo umožňuje vozidlu udržať si optimálny dojazd a umožňuje častejšie rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom. V rámci AC nabíjania dokáže využiť maximálne výkon 7,4 kW, pričom na takomto zdroji sa nabije za 4,1 hod.

Elektrické hnacie ústrojenstvo

Honda e je poháňaná osvedčenými technológiami elektrických pohonných jednotiek Honda. Elektromotor poskytuje vynikajúci krútiaci moment, napriek tomu je jedným z najkompaktnejších vo svojej triede. Model Honda e Advance poskytuje výkon až 154 koní (113 kW) a pôsobivý krútiaci moment 315 Nm – postačujúci na zrýchlenie vozidla zo stavu pokoja na 100 km/h za 8,3 sekundy. Základný model Honda e s výkonom 136 koní (100 kW) s rovnakým výstupným krútiacim momentom zrýchli na 100 km/h za 9,0 sekundy.

Pokročilé technológie

Kompaktné elektrické vozidlo (EV) je vybavené najmodernejšou technológiou a pokročilým inteligentným pripojením, aby majitelia udržali synchronizáciu s každodenným životom. Honda e stanovuje nové technologické štandardy v segmente kompaktných EV s intuitívnymi informačnými službami a pripojenými aplikáciami, ktoré sa hladko integrujú s moderným životným štýlom majiteľa. Prístup k nim je možný prostredníctvom dvoch dotykových displejov, umelej inteligencie osobného asistenta Honda Personal Assistant alebo pomocou aplikácie pre smartfóny My Honda +.

Integrovaný agent umelej inteligencie osobného asistenta Honda Personal Assistant (HPA) časom rozvíja lepšie porozumenie hlasu jednotlivca, čo mu pomáha ľahšie poskytovať presnejšie reakcie a ľahšie spájať auto a vodiča s moderným životom. Pokročilá technológia navrhnutá na zjednodušenie zážitku vodiča zahŕňa aj digitálny kľúč, ktorý umožňuje bezpečný prístup k automobilu prostredníctvom smartfónu, a bezproblémový systém odomykania, ktorý zaisťuje odomknutie, pripojenie a pohotovosť vozidla Honda e vždy, keď vodič príde k vozidlu.

Filozofiu dizajnu zvýrazňuje kamerový systém bočných spätných zrkadiel (SCMS), ktorý tradičné bočné spätné zrkadlá nahrádza kompaktnými kamerami, ktoré živý obraz v reálnom čase prenášajú na dve šesťpalcové obrazovky vo vozidle. Kamerová technológia, prvá v kompaktnom segmente, prináša významné výhody z hľadiska bezpečnosti, aerodynamiky a rozmiestnenia.

Ďalšou novou funkciou je parkovací pilot Honda, ktorý vodiča podporuje monitorovaním parkovacích miest a na obrazovkách HMI zvýraznením vhodnej polohy na začatie asistovaného parkovania.

Podrobné špecifikácie

TRIEDY/VERZIE VOZIDLAHonda eHonda e AdvanceHonda e Advance
(16″ zliatinové)(17″ zliatinové)
Typ motoraBEVBEVBEV
Poháňané kolesáZadnéZadnéZadné
PREVODOVKA   
Typ prevodovkyAutomatická jednorýchlostná prevodovka s pevnou redukciou
MOTOR   
Typ motoraBEVBEVBEV
VÝKON   
Max. výkon elektrického motora (kW [PS])100 [136]113 [154]113 [154]
Max. krútiaci moment elektrického motora (Nm)315315315
0 → 100 km/h (sekundy)98,38,3
Max. rýchlosť (km/h)145145145
CO2 kombinované (g/km)000
Dojazd na elektrický pohon (WLTP)222 km222 km210 km
ŠPECIFIKÁCIE HNACIEHO ÚSTROJENSTVA A BATÉRIE ELEKTROVOZIDLA   
Kapacita batérie EV (kWh)35,535,535,5
Typ elektromotoraNa jednosmerný prúdNa jednosmerný prúdNa jednosmerný prúd
Typ palubnej nabíjačkyNa striedavý prúd
Kapacita palubnej nabíjačky6,6 kW ~6,6 kW ~6,6 kW ~
Čas nabíjania na 100 %
 (od chvíle, keď sa rozsvieti indikátor nízkeho nabitia)
7,4 kW, verejná sieť so striedavým prúdom typu 2:4,1 hodiny
2,3 kW, domáca sieť so striedavým prúdom typu 2:18,8 hodiny
Čas nabíjania na 80%
(od chvíle, keď sa rozsvieti indikátor nízkeho nabitia) – rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom
Nabíjacie miesto 100 kW CCS2:30 min
Nabíjacie miesto 50 kW CCS2: 31 minút
Batéria – správa (riadenie) teplaAktívnaAktívnaAktívna
Batéria – chemické zloženieLítium-iónováLítium-iónováLítium-iónová
ODPRUŽENIE A TLMIČE
Predné a zadnéNáprava MacPherson, kovaný hliník (rameno kĺbu a dolné rameno)
RIADENIE
TypMeniteľný pomer
Počet otočení volantu (medzi krajnými polohami)3,1 otáčky
Polomer otáčania (na kolesách)4,3 metra
Polomer otáčania (na karosérii)4,6 metra
BRZDY
PrednéElektrické servobrzdy 2. generácie, 15-palcový strmeň, ventilované kotúče
ZadnéElektrické servobrzdy 2. generácie, 15-palcový strmeň, plné kotúče (s EPB)
ROZMERY
Dĺžka (mm)3 8953 8953 895
Šírka (mm)1 7501 7501 750
Celková šírka (mm) so sklopeným spätným zrkadlom
Šírka vrátane spätného zrkadla (mm)1 7521 7521 752
Výška – bez nákladu (mm)1 5121 5121 512
Rázvor kolies (mm)2 5302 5302 530
Predný rozchod (mm)1 5201 5201 510
Zadný rozchod (mm)1 5161 5161 506
Svetlá výška – s vodičom (mm)145,2145,2145,2
Svetlá výška – pri plnom zaťažení (mm)118,7118,7118,7
Krajné polohy volantu (počet otočení)3,13,13,1
KAPACITA
Miesta na sedenie (osoby)444
Objem batožinového priestoru – zadné sedadlá zdvihnuté (litre, metóda VDA)171171171
Objem batožinového priestoru – zadné sedadlá zdvihnuté (litre, metóda VDA) vrátane spodného kufra / batožinového priestoru v podlahe
Objem batožinového priestoru – zadné sedadlá sklopené, priestor až po strechu (litre, metóda VDA)861861861
Objem batožinového priestoru – zadné sedadlá sklopené, priestor až po strechu (litre, metóda VDA) vrátane spodného kufra / batožinového priestoru v podlahe
Objem batožinového priestoru – zadné sedadlá sklopené, priestor po okná (litre, metóda VDA)571571571
Objem batožinového priestoru – zadné sedadlá sklopené, priestor po okná (litre, metóda VDA) vrátane spodného kufra / batožinového priestoru v podlahe
HMOTNOSŤ
Pohotovostná hmotnosť (kg)1 5141 5271 542
Max. prípustná hmotnosť (kg)1 8551 8701 870
Užitočné zaťaženie (kg)341343327
Max. prípustná hmotnosť na nápravu – prednú/zadnú (kg)870/1000875/1005875/1005
BEZPEČNOSŤ   
ABS (protiblokovací brzdový systém)STANDARDSTANDARDSTANDARD
Airbagy – vodič a predný spolujazdecSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Airbagy – airbag spolujazdca s vypínačom vypnutiaSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Airbagy – bočné (vpredu)STANDARDSTANDARDSTANDARD
Airbagy – bočné hlavové (predné a zadné)STANDARDSTANDARDSTANDARD
Detekcia vozidiel v mŕtvom uhle vrátane sledovania priečnej premávkySTANDARDSTANDARDSTANDARD
Brzdový asistent (BA)STANDARDSTANDARDSTANDARD
Brzdový systém na zmiernenie následkov zrážkySTANDARDSTANDARDSTANDARD
Ovládanie škrtiacej klapky na zmiernenie následkov zrážkySTANDARDSTANDARDSTANDARD
Systém detekcie poklesu tlaku v pneumatikách (DWS)STANDARDSTANDARDSTANDARD
Airbag vodiča (jednostupňová inflácia)STANDARDSTANDARDSTANDARD
Elektronické rozdeľovanie brzdnej sily (EBD)STANDARDSTANDARDSTANDARD
Signalizácia núdzového zastaveniaSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Upozornenie na čelnú kolíziuSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Predné a zadné bezpečnostné pásy s navíjačom s núdzovým blokovaním (ELR)STANDARDSTANDARDSTANDARD
Inteligentný obmedzovač rýchlostiSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Body ISO-FixSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu (LDW)STANDARDSTANDARDSTANDARD
Systém podpory riadenia vozidla v jazdnom pruhuSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Systém oznámenia pohybu vozidla vpreduSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Funkcia brzdenia pri nízkej rýchlostiSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Jazda za vozidlom idúcim nízkou rýchlosťouSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Zmiernenie vybočenia z cestySTANDARDSTANDARDSTANDARD
Systém rozpoznávania dopravných značiekSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Asistent stability vozidla (VSA)STANDARDSTANDARDSTANDARD
Predné opierky hlavy zmierňujúce hyperextenziu krkuSTANDARDSTANDARDSTANDARD
ZABEZPEČENIE   
Systém imobilizéraSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Diaľkové centrálne zamykanie s 2 kľúčmiSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Bezpečnostný poplachový systémSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Voliteľné odomknutie dveríSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Inteligentné odomykanie a štartovanieSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Snímač sklonuSTANDARDSTANDARDSTANDARD
INTERIÉR – OBLOŽENIE   
Panely interiéruTkaninaTkaninaTkanina
Kľučky dverí interiéruČierneČierneČierne
Volant – koženýSTANDARDSTANDARDSTANDARD
ČalúnenieTkaninaTkaninaTkanina
FUNKCIE, TECHNOLÓGIA, VÝKON   
Ovládanie jedným pedálomSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Systém výberu režimu jazdy (NORMAL a SPORT)STANDARDSTANDARDSTANDARD
Elektrická parkovacia brzdaSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Elektrický posilňovač riadenia (EPS)STANDARDSTANDARDSTANDARD
Elektrický posilňovač riadenia – variabilný prevodový pomerSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Asistent rozjazdu do kopca (HSA)STANDARDSTANDARDSTANDARD
Multifunkčný informačný displejSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Regeneratívne brzdenie / riadenie spomaľovania (páčka)STANDARDSTANDARDSTANDARD
KOMFORT A POHODLIE   
Umiestnenie zásuvky pre príslušenstvoPrednéPrednéPredné
KlimatizáciaOvládanie klimatizácieOvládanie klimatizácieOvládanie klimatizácie
Klimatizácia – zadný prieduchSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Automatické stieračeSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Háčik siete na uchytenie nákladuSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Tempomat – adaptívnySTANDARDSTANDARDSTANDARD
Bočné spätné zrkadlá – kamerový systém bočných spätných zrkadielSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Bočné spätné zrkadlá – kamerový systém stredového spätného zrkadlaSTANDARDSTANDARD
Bočné spätné zrkadlá – kamerový systém s viacerými pohľadmiSTANDARDSTANDARD
Elektrické okná predné aj zadnéSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Predné sedadlá – bedrová opierkaVodičVodičVodič
Predné sedadlo – manuálne nastavenie výškySTANDARDSTANDARDSTANDARD
Odmrazovač predného sklaSTANDARDSTANDARD
Vyhrievané sedadlá – prednéSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Vyhrievaný volantSTANDARDSTANDARD
Parkovací asistent Honda Parking PilotSTANDARDSTANDARD
Diaľkovým ovládačom kľúča možno ovládaťOknáOknáOkná
Parkovacie senzorySTANDARDSTANDARDSTANDARD
Zadná kameraSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Zrkadlá v slnečnej cloneSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Naklápací a teleskopický volantSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Úložný priestor pre napájací/nabíjací kábel pod batožinovým priestoromSTANDARDSTANDARDSTANDARD
OSVETLENIE INTERIÉRU   
Osvetlenie priestoru (na nohy vodiča/spolujazdca)STANDARDSTANDARDSTANDARD
Osvetlenie priestoru (stropného)STANDARDSTANDARDSTANDARD
Svetlo na čítanie (vpredu)STANDARDSTANDARDSTANDARD
Osvetlenie meračaSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Svetlo na čítanie vzaduSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Osvetlenie zrkadla v slnečnej cloneSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Osvetlenie batožinového priestoruSTANDARDSTANDARDSTANDARD
AUDIOSYSTÉM A KONEKTIVITA   
BluetoothTM Systém telefonovania (HFT – Hands Free Telephone)STANDARDSTANDARDSTANDARD
DABSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Zásuvka HDMISTANDARDSTANDARDSTANDARD
Dvojitá obrazovka Honda DA (2× 12″ 3′)STANDARDSTANDARDSTANDARD
Reproduktory688
Reproduktory – Premium AudioSTANDARDSTANDARD
Výkon audio systému (Watty)180376376
SubwooferSTANDARDSTANDARD
Diaľkové ovládanie zvuku / audio systému na volanteSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Počet USB konektorov vpredu222
Počet USB konektorov vzadu222
EXTERIÉR   
Typ anténySkloSkloSklo
Emblém„Honda e“„Honda e“„Honda e“
Povrchová úprava vonkajšej kľučky dveríKarosériaKarosériaKaroséria
Strešné okno – typPanoramatickéPanoramatickéPanoramatické
Tónované skláSTANDARDSTANDARDSTANDARD
SpojlerSTANDARDSTANDARDSTANDARD
OSVETLENIE EXTERIÉRU   
Automatické svetlometySTANDARDSTANDARDSTANDARD
Denné svietenie – LEDSTANDARDSTANDARDSTANDARD
Predné svetlá do hmlyLEDLEDLED
Časovač zapnutia/vypnutia automatických svetlometov (funkcia príchodu domov / odchodu z domu)STANDARDSTANDARDSTANDARD
Typ svetlometovLEDLEDLED
Systém podpory diaľkových svetiel (HSS)STANDARDSTANDARDSTANDARD
Typ zadných svetielLEDLEDLED
KOLESÁ a PNEUMATIKY   
Riešenie pre defekt.Súprava na opravu pneumatíkSúprava na opravu pneumatíkSúprava na opravu pneumatík
Veľkosť pneumatík, predné/zadnéP: 185/60R16P: 185/60R16P: 205/45ZR17
Z: 205/55R16Z: 205/55R16Z: 225/45ZR17
Zliatinové disky16″16″17″


Všetky technické špecifické sú predbežné a môžu sa zmeniť.

Honda e sa dostane do predaja na slovenskom trhu v júni tohto roku, pričom jej cena začína na sume 34 990 €.

Zdroj: Tlačová správa (Honda)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Honda chystá pre Európu 6 e-áut, pričom urýchľuje plán elektromobility
Honda spolupracuje s NASA na vývoji batérií s 10-násobnou energetickou hustotou
Elektromobil s dojazdom 300 km za 15 000 €? Áno, Honda Jazz EV

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

4 komentáre

  1. Dokážu tieto parametre vôbec niekoho oslniť? Okrem zarytých priaznivcov značky?
    Ja ti neviem…
    Veď napokon – trh ukáže. Ako vždy!

Pridajte komentár