Honda predstavila dizajn a špecifikácie sériového elektromobilu „e“

3

Honda splnila svoje sľuby a sériová verzia jej prvého elektromobilu pre európsky trh, Honda e, si naozaj zachovala „virtuálne“ zrkadlá, vysúvateľné kľučky či 5 veľkých interiérových displejov. Japonská automobilka tiež odhalila špecifikácie svojho mestského „žihadla“, vrátane dojazdu.

Keď Honda vyhlásila, že prototyp malého elektrického hatchbacku Honda e, má byť takmer identický s produkčnou, sériovou verziou, mnohí pochybovali. A to najmä kvôli šialenej „displejománii“ v kabíne či „virtuálnym“ spätným zrkadlám, ktoré využívajú namiesto skla kamery.

A dnes japonská automobilka definitívne potvrdila, že tieto „vychytávky“ budú štandardom, keď predstavila produkčnú verziu vozidla, ktorá sa na prvý, druhý či tretí pohľad vôbec nelíši od prototypu Honda e Prototype.

Finálne špecifikácie

Dočkali sme pritom aj odhalenia finálnych špecifikácií, ktoré boli namerané v rámci interného testovania. Predstavitelia Hondy sa v minulosti vyjadrili, že vozidlo bolo vyvíjané aj s ohľadom na jazdný pôžitok. Výkonové parametre pritom napovedajú, že v prípade správneho vyladenia by sa im to mohlo podariť.

Veď elektromotor malého a na pomery elektromobilov zrejme nie moc ťažkého vozidla (aj vďaka „menšej“ batérií), ponúkne výkon 100 kW, resp. 113 kW (2 verzie) a krútiaci moment 315 Nm, ktorý je dostupný od 1. otáčky. Vďaka tomu zrýchli „zadokolka“ Honda e z 0 na 100 km/h približne za 8 s.

Honda konečne prezradila aj dojazd vozidla, o ktorý sa postará 35,5 kWh batéria. Podľa interných meraní japonskej automobilky to má byť 220 km. Na oficiálny údaj v rámci cyklu WLTP si však budeme musieť ešte počkať. Čo sa týka rýchlosti nabíjania, batéria sa má nabiť na 80 % za 30 min.

„Displejománia“

Medzi spomínanými displejmi nájdeme dva 6-palcové, ktoré prenášajú obraz z kamier suplujúcich bočné spätné zrkadlá, dva centrálne orientované 12,3-palcové displeje infotainmentu, ktorý bude podporovať hlasové ovládanie za pomoci umelej inteligencie a jeden displej digitálnej prístrojovej dosky vodiča.

Majitelia budú mať k dispozícii aj mobilnú aplikáciu s telematickými funkciami, pričom bude obsahovať aj digitálny kľúč pre odomknutie a spustenie vozidla. Dostupnosť a cena elektromobilu Honda E zatiaľ nie sú známe. Snáď nám v tomto smere výrobca povie viac pri predstavení vozidla na autosalóne vo Frankfurte, ktorý začína už o pár dní.

Zdroj: Honda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Top Gear otestoval predprodukčnú Hondu E. Máme sa na čo tešiť?
Elektromobil s dojazdom 300 km za 15 000 €? Áno, Honda Jazz EV
Honda spolupracuje s NASA na vývoji batérií s 10-násobnou energetickou hustotou

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

Pridajte komentár