Honda nám ukázala malý elektrický hatchback s názvom Honda e Prototype. Z neho síce vyplýva, že sa jedná o prototyp, ten je však podľa automobilky veľmi blízky produkčnej verzii, ktorá sa dostane do výroby ešte tento rok.
Honda e Prototype vychádza z oceneného konceptu Urban EV, pričom sériové vozidlo by malo disponovať 5 dverami a v základe aj klasickými spätnými zrkadlami. Model má byť kľúčovým prvkom stratégie „Electric Vision“ pre európsky trh.
Dôraz na aerodynamiku
Hladké kontúry karosérie, vrátane riešenia A-stĺpikov, vysúvateľné kľučky či kompaktný kamerový systém namiesto klasických spätných zrkadiel sú dôkazom, že konštruktéri si dali záležať na aerodynamike vozidla. Virtuálne spätné zrkadlá nebudú pravdepodobne bežnou súčasťou, avšak stále to vyzerá tak, že by sme ich mohli nájsť v rámci príplatkovej výbavy.
Nabíjací port nájdeme na centrálnej pozícii v prednej časti kapoty. Dúfame, že pod pomerne veľkým krytom by sme mohli nájsť aj pomerne veľký nabíjací konektor typu CCS. V rámci tejto časti je integrované LED osvetlenie, ktoré informuje vodiča o stave nabíjania.
Malé rozmery, „dlhý“ rázvor
Honda e Prototype má mať vďaka koncepcii elektrického pohonu kompaktné rozmery, ale „relatívne dlhý rázvor“. Výrobca však zatiaľ konkrétne miery nezverejnil. Vďaka širokému „postoju“ a krátkym previsom má mať malý elektromobil výnimočnú manévrovateľnosť a jazdné vlastnosti.
Minimalistický futuro-interiér
V minimalisticky pojatom interiéri nájdeme 2-ramenný volant a displejové orgie. Veď na palubnej dosky je ich až 5. Digitálnu prístrojovú dosku vodiča dopĺňajú 2 displeje, ktoré slúžia na nastavovanie vozidla a infotainment. Okrem toho, v krajných častiach „palubky“ nájdeme ďalšie 2 displeje, ktoré premietajú obraz z vonkajších kamier.
Podpriemerný dojazd, ale…
Honda e Prototype má priniesť kombináciu efektivity, výkonu a použiteľnosti, ktorá je ideálna do metského prostredia. Podľa výrobcu máme počítať s dojazdom cez 200 km, čo je v rámci dnešných nových elektromobilov podpriemerná hodnota.
Je to však vozidlo navrhnuté do metskej džungle a na dochádzanie za prácou, takže by tento dojazd mal stačiť väčšine vodičov, ktorí si ho zakúpi na spomínané účely. Z menšieho dojazdu a sľubovanej vysokej efektivity by mohlo vyplývať, že elektromobil disponuje menšou a lacnejšou batériou, čo sa dúfame prejaví na dostupnej cene.
Honda e Prototype sa má nabiť na 80 % za 30 minút, disponovať bude zadným náhonom a svoju premiéru zažije 5. marca na autosalóne v Ženeve.
Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Honda
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobil s dojazdom 300 km za 15 000 €? Áno, Honda Jazz EV
Nemecký startup tvrdí, že postavil elektrické “maskované mini-Porsche”
Suzuki testuje elektromobil, ktorý má stáť necelých 11 000 €