Honda predstavila svoj druhý elektromobil pre Európu – menšie SUV e:Ny1

2

Spoločnosť Honda odhalila elektrické SUV Honda e:Ny1, ktoré sa stane len druhým elektromobilom značky ponúkaným na európskom trhu.

Honda takisto nevybočuje z rámca japonských automobiliek v oblasti elektrifikácie a elektromobility. Vo všeobecnosti v nej totiž zaostáva za konkurenciou. Avizuje však veľké zmeny. Začína ale pozvoľna, a to zdá sa aj na európskom trhu.

Každopádne Európania sa po „mestskom“ hatchbacku Honda e dočkajú druhého elektromobilu značky. A to elektrického SUV Honda e:Ny1, o ktorom výrobca píše, že ide o model „so zábavnou dynamikou jazdy, hladkou a kultivovanou jazdou a intuitívnou všestrannosťou“.

Novinka je postavená na „novo vyvinutej platforme e:N Architecture F“, v rámci ktorej sa elektromotor nachádza vpredu (tzn. pohon prednej nápravy). Tá sa má pritom zameriavať na tri základné atribúty: „špecializovaná štruktúra karosérie s vysokou tuhosťou, nízke ťažisko a starostlivo riadená aerodynamika pod podlahou, aby SUV poskytovalo zábavnú a sebavedomú jazdu.“

A úplne nový je aj podvozok vyvinutý špeciálne pre batériové elektromobily, ktorý má zaisťovať lepšiu torznú tuhosť. Kľúčová je pritom vysokopevnostná oceľ, ktorá sa používa v rámci 47 % karosérie modelu Honda e:Ny1.

Základné špecifikácie

Čo sa týka základných technických špecifikácií, Honda prezradila, že ich novinka ponúkne výkon 150 kW, krútiaci moment 310 Nm, batériu s kapacitou 68,8 kWh, dojazd do 412 km (WLTP) a nabitie z 10 na 80 % za 45 minút.

V interiéri modelu Honda e:Ny1 nájdeme napríklad 15,1-palcový centrálny dotykový displej infotainmentu či systém bezdrôtového nabíjania pre mobilné zariadenia. A skoršie informácie ohľadom koncepčného modelu naznačujú, že model e:Ny1 sa z hľadiska veľkosti zaradí do segmentu B, teda medzi tzv. „subkompakty„. Vozidlo sa pritom podobá na modely Honda e:NS1 a e:NP1 určené pre čínsky trh, ktoré majú rozmery 4 390 x 1 790 x 1 560 mm a rázvor 2 610 mm.

Zdroj: Honda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Honda priznala, že v elektromobiloch zaostáva za čínskou konkurenciou. Chystá reštart a boj
Honda odhalila 2 elektrické prototypy a 1 koncepčný elektromobil. Sériové verzie prídu onedlho
Honda avizuje cenovo dostupnejšie elektromobily vďaka solid-state batériám

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Väčšina motoristov, ktorí sú ochotní kúpiť si nové auto ako elektrické, netúžia po luxusnom, elektronikou nabitom výkriku techniky, a toto nechcú a nechcú pochopiť výrobcovia. Preto chýba ponuka jednoduchých, cenovo prijateľných BEV, ktorých dominantná elektronika je manažment batérie ….

    • Je to sprisahanie starých automobiliek proti elektromobilite 🙂 Hovoria si: keď už musíme robiť tie elektromobily, aspoň vás elektromobilistov riadne podojíme. A tým aj zabrzdíme rozvoj elektromobility a môžeme dlhšie ryžovať na údržbe a servise spaľovákov.

Pridajte komentár