Prvý „európsky“ elektromobil Honda dostal slovenský cenník. Rúbe vysoko

11

Mestský technológiami nabitý elektrický hatchback Honda e je prvým elektromobilom japonskej značky, ktorý si budú môcť kúpiť európski zákazníci. A Honda konečne prezradila, na koľko vyjde Slovákov. Ceny sa žiaľ zdajú byť „prestrelené“.

Honda e zaujala už ako prototyp, pričom ten získal ocenenie pre svoj dizajn. Sériové vozidlo je ale nemenej zaujímavé. Jedným z najväčších prekvapení pritom bolo, že produkčná verzia si ponechala také technologické „vychytávky“ ako „digitálne“ spätné zrkadlá, el. vysúvateľné kľučky či 5 veľkých interiérových displejov (to všetko nájdeme v štandarde).

Špecifikácie

Už z výkonu vyplýva, že Honda e nie je bežný mestsky orientovaný elektromobil. Veď toto malé vozidlo s rázvorom len o niečo väčším ako 2,5 m disponuje elektromotorom o výkone 100 kW, resp. 113 kW (verzia Advance).

To spolu s krútiacim momentom 315 Nm, nízkym ťažiskom a pomerom hmotnosti 50:50 naznačuje, že riadenie vozidla môže byť zábava, tak ako proklamuje výrobca. Z 35,5 kWh batérie Honda e „vydoluje“ mestský dojazd 220 km. Stále sme sa však nedozvedeli, či ide o oficiálny údaj podľa cyklu WLTP.

Batéria podporuje rýchlonabíjanie, pričom na 80 % sa má nabiť za 30 min. Zaujímavosťou je, že pri predstavení vozidla Honda uvádzala podporu maximálneho nabíjacie výkonu 50 kW, v oficiálnom slovenskom katalógu sa však nachádza údaj 100 kW.

Cenami rúbe vysoko

Prejdime už ale k cene. Štandardná Honda e vyjde na Slovensku od 34 990 € a verzia Advance s vyšším výkonom (+13 kW) a lepšou výbavou od 37 990 €. Čo k tomu povedať? Aj napriek spomínaným technologickým „vychytávkam“, zaujímavému dizajnu a možným zábavným jazdným vlastnostiam je to skrátka veľa.

Veď pre porovnanie, mestské elektrické hatchbacky Škoda Citigoe iV (aktuálne v SR vypredaná) a Volkswagen e-up 2020 vyjdu v základnej cene bez bonusov na 21 190 €, resp. 22 170 € (s aktuálnym bonusom 17 970 €). Honda e pritom cenami atakuje elektrické kompakty Hyundai Ioniq Electric 2020 a Nissan Leaf.

Nuž, sme veľmi zvedaví, ako sa k tejto cenovej politike postavia záujemcovia. Tých bolo pred zverejnením cien podľa Hondy 40 000 v rámci celej Európy. Toto číslo by pritom malo vyjadrovať počet registrácií na odber noviniek súvisiacich s vozidlom, takže nič záväzné.

Čo sa týka dostupnosti elektromobilu Honda e na Slovensku, k dispozícii má byť od leta 2020. A to u vybraných predajcov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Honda chystá pre Európu 6 e-áut, pričom urýchľuje plán elektromobility
Nový Renault Zoe dostal slovenský cenník a uvádzací bonus 4 000 €
Honda spolupracuje s NASA na vývoji batérií s 10-násobnou energetickou hustotou

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. mozte si ju sudruhovia z hondy niekam strcit…myslim, ze cybertruck mi poskytne ovela zabavnejsie jazdne vlastnosti 🙂 usiel vam v honde vlak, ako aj vlastne vsetkym automobilkam… takze sa s hondou lucim… a to mam odjazdene na troch modeloch hondy legend cez milion km…

  2. Ako som už inde napísal: Automobilky najprv skúšajú predávať draho mini autá pre bezdetných trpazlíkov (Peugeot, Zoe, ID.3 za 40 – 50 tis.!), napchávajú do emobilov všelijaké extra vybavenie, namiesto toho, aby pomohli klíme a hodili na trh jednoduchý emobil veľkosti Oktávie kombi za 10 – 15 tis. Je to ignorácia na entú. Kde je konečne jednoduchý emobil pre ľudí nad 180 cm a s deťmi? Nepotrebujem predraženú navigáciu, desať asistentov ani predražený tempomat, kamery vzadu, vpredu, zboku ani svetlá za tisíce – chcem eauto veľkosti Oktávie combi s dojazdom aspoň 300 km za 15 tis. €.

    • Úplne súhlasím s týmto názorom. Načo sú komu el. vysúvateľné kľučky, digitálne zrkadlá, ….. a iné podobné „hlúposti“ ? To všetko patrí do kategórie luxusných drahých áut. Žeby Honda mala ambície stať sa značkou typu Rolls Royce, keď má tieto vychytávky už v základe?
      Pokiaľ nie, tak je to od Hondy krok vedľa.
      Honda ako keby sa náramne snažila dobehnúť niečo, čo tak trošku zaspala. Mám taký pocit, ako keby utekala nesprávnym smerom, ak nie priamo opačným…

    • vies co lubosko, zavri sa do garaze a nastartuj si to tvoje mudre neelektro auto… pre zvysenie pozitku si strc hadicu s vyfuku rovno do papule… ty si tak blby, ze musis byt blaha lubos osobne…

      • Macuhiro Yamakodo on

        A prečo by mal byť „odviazaný“ z e áut. Ak sa nevieš dočkať ponuky e modelov, je to tvoj problém. Ostatne problém bude s batériami, z tých „ekologických“ perál! Ale to zatiaľ reklama nezvestúva! A invektívy si odpusti. Mnohí by si mohli myslieť to isté o tebe.

    • Jednoduch technicka hračka . Oproti napr. dieslu, alebo benzinaku technicka náročnosť neporovnatelna. Vykašľať sa na ich E-mobil, ked oni kašlu na e-kologiu. Len nech ím tam stoja a na cene by mohli ešte aj pridať.

  3. Jazz mal byt za cenu 15 tisic € a ze vraj ma byt este nejake druhe planovane auticko do 19 tisic € a ja som si myslel, ze to bude tato Honda e… za tu cenu by som ju hned zobral, ale cas ukazal, ze Jazz elektricky nebude a to druhe je za raz taku cenu…

Pridajte komentár