Honda odhalila platformu svojho „EU-elektromobilu“ a prezradila kapacitu batérie

0

Automobilka Honda sa nám opäť pripomína svojím prvým elektromobilom určeným pre európsky trh, ktorým je Honda e. A to prostredníctvom informácií o jeho platforme. Prezrádza pritom aj kapacitu batérie. Tá však vyvoláva obavy ohľadom efektivity vozidla.

Honda e je prvým elektromobilom, ktorý je postavený na novej platforme určenej pre elektromobily. Na nej vyrastie viacero modelov segmentu A a B, ktoré majú byť charakteristické kompaktnými rozmermi, krátkymi prevismi a pomerne slušným vnútorným priestorom.

Honda e je pritom 5-dverovým, 4-miestnym mestským hatchbackom segmentu A, ktorý sa má podľa výrobcu vyznačovať aj vynikajúcou jazdnou dynamikou a zároveň komfortom.

Dokonalé rozloženie hmotnosti

Plocha batéria je integrovaná do podlahy medzi oboma nápravami, vďaka čomu má vozidlo nízke ťažisko a dokonalé rozloženie hmotnosti v pomere 50:50. To má zabezpečiť optimálnu ovládateľnosť a stabilitu. O pohon zadnej nápravy sa podľa Hondy stará elektromotor s vysokým krútiacim (parametre žiaľ nepoznáme), čo umožňuje precízne riadenie aj pri prudkom zrýchlení.

Všetky 4 kolesá sa môžu pochváliť nezávislým odpružením, čo má zabezpečiť stabilitu za každých podmienok, hladkú jazdu a responzívne riadenie. Prvky zavesenia kolies sú vyrobené z kovaného hliníka, čo znižuje hmotnosť a zvyšuje efektivitu vozidla.

Slabá efektivita?

K efektivite elektromobilu Honda e by mali prispieť aj „virtuálne“ spätné zrkadlá, ktoré pozostávajú z kamerového systému, pričom ten bude štandardom či kľučky zapustené do dverí. Preto nám moc nejdú do hlavy údaje o kapacite Li-ion batérie (35,5 kWh) a dojazde (cez 200 km).

Veď porovnateľné modely Škoda Citigoe iV a SEAT Mii Electric disponujú 36,8 kWh batériou a dojazdom 265, resp. 260 km (WLTP), pričom nemajú žiadnu extra aerodynamiku, špeciálne aerodynamické prvky ani prvky karosérie z ľahkých materiálov.

Budeme teda dúfať, že uvádzaný dojazd je vysoko „cez“ reálnych a nie papierových 200 km, pričom vozidlo bude disponovať na svoju triedu vysoko nadpriemerným výkonom, čím by sa dali aspoň z časti „ospravedlniť“ spomínané údaje, ktoré naznačujú nie moc dobrú efektivitu vozidla.

honda e bateria platforma

Zdroj: Honda

Vodné chladenie

Honda na druhej strane potešila tým, že batéria má vodné chladenie, čo by malo zabezpečiť stabilitu rýchlonabíjania či dlhšiu životnosť batérie. Batéria sa má pritom nabiť na nešpecifikovanej DC nabíjačke na 80 % za 30 min.

Masová produkcia elektromobilu Honda e odštartuje podľa výrobcu neskôr v tomto roku. O vozidlo malo doteraz prejaviť záujem 31 000 ľudí. Toto číslo pravdepodobne vyjadruje počet záujemcov, ktorí sa prihlásili na odber newslettera. Na vybraných trhoch (vo Veľkej Británii, Nemecku, Francúzsku a Nórsku) je pritom možné vozidlo predobjednať.

Zdroj: Honda, titulná fotografia: Carmagazine

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobil Honda E ponúkne virtuálne spätné zrkadlá v štandarde
Elektromobil s dojazdom 300 km za 15 000 €? Áno, Honda Jazz EV
Honda spolupracuje s NASA na vývoji batérií s 10-násobnou energetickou hustotou

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár