Čínsky high-tech elektromobil HiPhi X už má cenovky. Do výroby pôjde tento rok

9

Elektrický crossover HiPhi X, za ktorým stojí čínska spoločnosť Human Horizons, sa na základe popisu výrobcu môže javiť ako jeden z technologicky najpokročilejších automobilov. A nepotrvá dlho, kým to bude možné overiť v praxi. Do výroby sa dostane ešte tento rok. Číňania pritom hovoria, že ich elektromobil definuje novú triedu a dosahuje množstvo svetových prvenstiev.

Spoločnosť Human Horizons tvrdí, že ich technológiami nabitý elektromobil HiPhi X vytvára novú triedu vozidiel – TECHLUXE. Každopádne sa zaradí do tých najvyšších segmentov, a to nielen pre avizované technológie, luxus a komfort, keďže ponúka rozmery 5 200 x 1 990 x 1 618 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 3 150 mm.

Napriek „obrím“ rozmerom sa môže pochváliť výbornou aerodynamikou stelesnenou koeficientom odporu vzduchu – 0,27, ako aj pomerne praktickým „polomerom otáčania“ 11,6 m , a to vďaka natáčaniu zadnej nápravy.

Pohonnú jednotku tvoria 2 elektromotory s výkonom po 220 kW poháňajúce obe nápravy. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 s tak nie je žiadnym prekvapením. Kapacitne väčšia batéria poskytuje 96 kWh a disponuje napríklad batériovým manažmentom na báze cloudu. V prípade verzie „Extended Range“ má zabezpečiť dojazd 630 km, pravdepodobne podľa „optimistického“ cyklu NEDC. Menšia batéria má mať podľa neoficiálnych správ kapacitu 84 kWh.

Výrobca avizuje množstvo prvenstiev

Model HiPhi X má podľa Human Horizons priniesť množstvo svetových prvenstiev v rámci sériovo vyrábaných automobilov. Ako prvý má ponúknuť vývojársky otvorenú softvérovú architektúru, úplný bezdotykový vstup aj vďaka rozpoznávaniu tváre, ISD (Intelligent Signal Display), grafické programovacie rozhranie, prispôsobiteľný kokpit, schopnosť tvorby poézie, obrazov a hudby na báze AI, parkovací systém s autonómiou úrovne 4 či technológiu 5G-V2X.

Niektoré z týchto vecí umožní obrovské množstvo senzorov, ktorých má byť podľa minuloročnej správy dokopy až 562. Tie sa tiež podieľajú na autonómnom riadení úrovne 3. Elektrická architektúra HOA umožňuje bezdrôtové aktualizácie na diaľku, pričom vozidlo poskytuje rôzne informácie neurónovej sieti, ako je tomu u elektromobilov Tesla.

HiPhi X určite zaujme aj svojimi elektricky otvárateľnými „bezkľučkovými“ dverami. Spodná časť delených zadných dverí sa otvára protichodne, vrchná časť sa zas vyklápa dohora, podobne ako v prípade Tesly Model X.

Na základe uvedeného je jasné, že HiPhi X nebude lacné vozidlo. 4-miestna verzia bude stáť v Číne v prepočte 86 700 €. Cena 6-miestnej verzie sa vyšplhá na 102 000 €. K prvým 3 000 predaným vozidlám sa vzťahuje špeciálna doživotná záruka. Ich výroba má začať koncom tohto roka. Dodávky budú spustené budúci rok.

Zdroje: Cleantechnica, Human Horizons

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily NIO ponúknu dojazd cez 900 km (NEDC) vďaka novej batérii
Čínsky e-crossover L&C s dojazdom 700 km (NEDC) príde zrejme aj do Európy
Na slovenský trh prichádza čínske elektro-SUV DFSK Seres 3. Poznáme cenu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Na tomto aute ma na prvý pohľad zaujali dve veci:
    1. Riadená zadná náprava. S takýmto autom sa neskutočne dobre manévruje. To sa „prepletá“ pomedzi prekážky ako taká „lasička“. Nádhera!
    2. Výklopná časť strechy nad zadnými sedačkami (ako vidno z videa). Úžasné! Teda ako z praktického hľadiska. My sme vozili babku, ktorá bola chudera hodne „neohybná“ (ako starší človek), a bol vážny problém ju do auta dostať a potom samozrejme dostať z auta von.
    A nástup do tohto auta musí byť určite bezproblémový (asi ako nástup do autobusu).
    Nad týmto asi každý hodí rukou, ale pozor – starneme všetci!!!
    Ostatné vymenované vychytávky – super. Som zvedavý, či to rozozná moju tvár, keď sa zabudnem oholiť!
    Takže nech žije nová trieda vozidiel – TECHLUXE!

  2. Čína napreduje šialene rýchlo dopredu.Kedysi pýcha Japoncov rýchlovlaky dnes počet rýchlovlakov a dĺžka tratí ďaleko Čína prevyšuje!V súčasnosti prevalcovala trh s mobilmi a nositelnou elektronikou.A situácia na trhu s elektroautami sa tiež šialene rýchlo pohybuje týmto smerom!Už dnes sú tam priemerné zárobky vo všeobecnosti vyššie ako na Slovensku!!Vedia to ľudia na Slovensku???Je to druhá ekonomicky najvyspelejšia krajna na svete.Vedeli ste to???Na Slovensku sme neni schopný dokončiť dialničný tunel vo Višňovom a vôbec dialnicu cez naše smiešne malé Slovensko.Stále sa iba navzájom napádame,osočujeme a urážame.Mám ďalej pokračovať?!

  3. Jozef to sa dalo čakať. Každý kto rozmýšľa vie , že krajina, ktorá investuje do vedy, do vzdelania a mládeže dosiahne super výsledky. Slovensko je odsúdené na zánik ak sa nezobudíme. 🙂

    • V Číne chceli zarobiť mnohé svetové firmy na lacnej pracovnej sile, lenže Čína využila ich – povolené boli len spoločné podniky s čínskymi a takto sa čínske podniky zadarmo dostali k technológiám – následne tieto technológie využívajú čisto čínske firmy. To sa týka napr. francúzskych rýchlovlakov TGV alebo lietadiel Boeing, Bombardier…

  4. V USA tomu ,keď zneužiješ partnera vo svoj prospech,hovoria BIZNIS!Viď situáciu na Slovensku ,kde všetky najväčšie firmy/ Slovnaft,Usstil…/vlastnia Americké firmy.Anonym,to čo si napísal,konečne dáva trochu svetla do toho „zázračného“ rýchleho rastu v Číne!!!Ale na druhej strane sa moc nehovorí o tom,aký je obrovský Americký finančný dlh voči Číne??!To by tiež bolo dobré ozrejmiť pre informáciu Slovákov.To znamená,že Čína je finančne na tom zrejme dobre???

  5. Veľmi zaujímavé auto. Na tomto je vidieť aký obrovský progres urobili Čínania v automotive. Ak sa Európske automobilky nepreberú z ropného spánku, tak je dosť možné, že budú vyrábať už len súčiastky do Čínskych aút.

  6. Ešte jeden postreh. To otváranie dverí na spôsob Tesly X, nie je dobré riešenie z hľadiska tuhosti karosérie. Je to vidno aj pri niektorých nehodách s TMX, kde je to prvé miesto, kde dôjde k narušeniu integrity pri vážnych dopravných nehodách. Ale inak je to samozrejme super praktické a pohodlné.

Pridajte komentár