Tesla Model S na vodík s dojazdom 1 000 km je realitou. Volá sa Hesla

2

Holandská spoločnosť Holthausen Group predstavila prototyp elektromobilu Tesla Model S na vodíkový pohon. Vďaka nemu má vraj až dvojnásobný dojazd.

Minulý mesiac prenikla na verejnosť informácia, že spoločnosti Holthausen Group, ktorá podniká s plynom, pričom sa angažuje aj v oblasti vodíkových staníc, sa podarilo prerobiť Teslu Model S na vodíkom poháňané vozidlo. A v týchto dňoch sme sa dočkali predstavenia funkčného prototypu, ktorý nesie názov Hesla.

hesla model s

Dvojnásobný dojazd

Podľa prvotných informácií majú palivové články na vodík zabezpečiť Modelu S dojazd až 1 000 km. Dojazd štandardného modelu sa pohybuje pritom od 490 do 632 km (NEDC), v závislosti od verzie. Tie taktiež hovorili o implementácii vodíkovej jednotky na miesto, kde sa bežne nachádza Li-Ion batéria. Vodíkové nádrže mali byť integrované do dutín vozidla, a tak nemali obmedzovať komfort posádky. Z fotografií a videa však vyplýva, že pohonný systém predstavenej „Hesly“ sa nachádza v oblasti predného a zadného kufra, ako aj zadných sedačiek. Jedná sa však o prototyp.

SÚVISIACE ČLÁNKY: 
Kobra 11 v podaní Tesly: Vodič obetoval svoje vozidlo, aby zachránil život
Test výkonu Tesly Model S pri rôznych úrovniach nabitia batérie

Konverzia za 50 000 €

Na spojazdnenie prototypu bolo údajne treba hacknúť operačný systém spoločnosti Tesla, aby spolupracoval s vodíkovou pohonnou jednotkou. O to sa mal postarať Holthausenov bratranec. Minulomesačné informácie hovorili o tom, že spoločnosť Holthausen Group plánuje robiť takúto konverziu na zákazku, a to za 50 000 €, pričom má množstvo objednávok. Dnes však tvrdí, že môže byť vyrobených niekoľko kusov pre jej partnerov. Avšak do budúcnosti nevylučuje produkciu vo väčšom množstve.

Spoločnosť Tesla údajne o tomto prototype vie, ale jeho existenciu odmieta komentovať. Vy však neváhajte a podeľte sa snami o váš komentár. Má takáto modifikácia zmysel?

Zdroj: electrek.co, titulná fotografia: Holthausen Group

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Pingback: Takto by mohla vyzerať Tesla Model S druhej generácie | Tesla magazín

  2. Konecne to pochopili! ze nabijat je hlupost…a tankovat vodik za par minut a ijst dalej, toto je buducnost.
    Hesla nebude smrdiet baterkovym podvodom a ich nekonecnym nakladnejsim servisom ako mat 12L benzinak…
    Kazdopadne ja som skor za CNG a hlavne bioplyn – obnovitelny zdroj z takmer nulovym CO2, tesla CNG (metanu je vela, a je to sklenikovy plyn, bioplyn potopi na emisie teslu aj keby urobime porovnanie CO2 vo francuzku a este by pocet jadroviek z 6-7 nasobili.) – CNG – menej vybusny plyn a dokonca v nemecku napr Frankfurt – su koli BOZP zvlast poziarnicke auta na CNG , pretoze CNG je zapalny az od 600 stupnov. A na sa kladu nadrze su extremne bezpecnostne normy – nie plastove ale plech 6mm hruby.

Pridajte komentár