Nová „megalomanská“ elektromobilka Hengchi ukázala 6 modelov naraz

2

Mimoriadne ambiciózny čínsky developer Evergrande ukázal prvé modely svojej novej značky Hengchi. Tá sa bude špecializovať výlučne na elektromobily, pričom sa chce do 3 až 5 rokov stať najväčším výrobcom tohto druhu vozidiel na svete.

Jedno je isté, spoločnosti Evergrande v rámci e-mobility plánov rozhodne nechýba sebavedomie. Do svojej novej automobilovej divízie sa chystá „naliať“ celkovo vyše 20 miliárd €, pričom chce vyrábať 15 plne elektrických modelov.

Know-how získala odkúpením relevantných spoločností, investovaním do e-mobility spoločností či vďaka mnohým partnerstvám s významnými spoločnosťami.

Investovala napr. do spoločností ako Faraday Future (spoločnosť, ktorá chcela ísť v šľapajách Tesly) či NEVS (e-mobility firma, ktorá vznikla z trosiek automobilky SAAB) a odkúpila Shanghai Cenat New Energy (batériové technológie). Čínsky developer tiež nadviazal spoluprácu so spoločnosťami Hofer Powertrain (elektrické pohony), Benteler (elektrické platformy), Magna Steyr (zmluvný automotive výrobca), AVL (motory), FEV a Edag (inžinierstvo).

V domovskej Číne má Evergrande rozostavané viaceré závody na automobily a ich komponenty. Tie majú byť neskôr schopné produkovať 1 milión elektromobilov ročne. Budúci rok by mali zabezpečiť výrobu 200 000 vozidiel.

6 rôznorodých modelov

No a aktuálne nám Evergrande ukázala prvých 6 modelov, ktoré sa budú predávať pod značkou Hengchi. Tie nesú jednoduché číselné označenie 1 až 6, informuje Electrive.

Hengchi 1 má byť ultra-luxusným sedanom strednej triedy s extrémne prerasteným rázvorom (3,15 m), Hengchi 2 – luxusná subkompaktná limuzína, Hengchi 3 – veľké luxusné SUV, Hengchi 4 – luxusné 7-miestne MPV, Hengchi 5 – malé SUV segmentu A a Hengchi 6 – malý crossover segmentu A.

Sériová výroba prvého modelu Hengchi 1 je naplánovaná na začiatok roku 2021. Na ďalšie modely by sme pritom nemali čakať o moc dlhšie. Technické a iné špecifikácie prezentovaných elektromobilov žiaľ nepoznáme. Sme na ne veľmi zvedaví, keďže spoločnosť Evergrande by mala mať globálne ambície, nevynímajúc veľký európsky trh.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínske elektromobily ORA sa majú chystať do EÚ. „Nahradia“ BMW i3?
Čínske elektro-SUV Aiways U5 odhalilo základnú „nemeckú“ cenovku
Čínske e-SUV BYD Tang EV sa predstavilo prvému európskemu trhu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. 4 luxusné veľké autá a dve mini kategórie A. Presne to, čoho je na trhu prebytok. Cenovo dostupné praktické vozidlo strednej triedy len s povinnou bezpečnostnou výbavou, bez 25 predražujúcich asistentov nebude robiť nikto?

Pridajte komentár